Παντελώς έκθετο αφήνει τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών Airbus της κρατικής Ολυμπιακής στην Apollo Aviation. Οχι μόνο τα «διαμάντια» της Ο.Α. «χαρίστηκαν» έναντι 31.000.000 ευρώ, όταν η αποτίμησή τους έφτανε τα 180.000.000 ευρώ, στις αρχές του 2010, αλλά επιπλέον η αμερικανική εταιρία διαφήμιζε τους κινητήρες των αεροσκαφών της Ο.Α. από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν η πώλησή τους επικυρώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου!
Κι αν κάποιος ισχυριστεί ότι η Apollo διαφήμιζε την πραμάτεια της, καθώς είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος από το περασμένο καλοκαίρι, αυτό δεν τη νομιμοποιεί, για δύο προφανείς
λόγους: Πρώτον, ο διαγωνισμός δεν είχε ολοκληρωθεί, αφού δεν είχε βάλει τζίφρα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. Δεύτερον, το Δημόσιο προέβη σε νέους επιτόπιους ελέγχους των αεροσκαφών και σε νέες αποτιμήσεις, αλλάζοντας εκτιμητή λίγες ημέρες πριν από την τελική κατοχύρωση των αεροσκαφών.
Η «δημοκρατία» επικοινώνησε με την Apollo, ζητώντας πληροφορίες για τους κινητήρες CFM56-5C4 που περιέχονται στην ενότητα «Engines Available» («Διαθέσιμοι Κινητήρες») της ιστοσελίδας της (www.apollo.aero).
Ο ευγενέστατος εκπρόσωπος της εταιρίας κοινοποίησε ολόκληρο τον φάκελο των κινητήρων, ο οποίος έφερε φαρδιά πλατιά το σήμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών!
Το ξεπούλημα των αεροσκαφών της Ο.Α. και η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων. Τα περισσότερα κοινοβουλευτικά κόμματα έχουν καταθέσει μπαράζ ερωτήσεων στη Βουλή. Προκειμένου να αποφύγει τις «επιθέσεις» και να νομιμοποιήσει την εκποίηση των αεροσκαφών, ο υπουργός Οικονομικών συμπεριέλαβε αρχικά την πώλησή τους στο πολυνομοσχέδιο!
Μετά τις αντιδράσεις, ο κ. Βενιζέλος απέσυρε κακήν κακώς τη διάταξη που θα κύρωνε, με τη «βούλα» της Βουλής, την αγορά των αεροσκαφών από την Apollo έναντι πινακίου φακής.
Μηχανικοί του αεροπορικού κλάδου σημειώνουν ότι η τιμή των 31.000.000 ευρώ αντιστοιχεί στην τιμή του σκραπ, υποστηρίζοντας ότι τα αντίστοιχα καλοσυντηρημένα μεταχειρισμένα αεροσκάφη του 1999 κοστίζουν σήμερα έως και 35.000.000 ευρώ το καθένα.
Πέρα από το τίμημα, σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η σπουδή της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων να αλλάξει τον επιτόπιο αποτιμητή των αεροσκαφών. Αν και αρχικά είχε επιλεγεί η Grand Thornton, τα δικαιώματα εκχωρήθηκαν στην SL Engineering & Services LTD. Η Grand Thornton αποκλείστηκε, καθώς ενημέρωσε το Δημόσιο ότι «δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει την αποτίμηση των αεροσκαφών, κατόπιν επιτόπιας επιθεώρησης, πριν από τις 18 Ιανουαρίου».
Στις 23 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την απόφαση 198, η Διυπουργική Επιτροπή αποφασίζει την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών στην Apollo. Η εταιρία επιλέχθηκε καθώς ήταν ο υψηλότερος πλειοδότης. Οπως φαίνεται στη σχετική απόφαση, η Διυπουργική Επιτροπή ανακήρυξε πλειοδότη την εταιρία Apollo, αφού έλαβε υπόψη -μεταξύ άλλων- «την από 23 Δεκεμβρίου επιτόπια και ενδελεχή αποτίμηση που διενεργήθηκε από την SL Engineering».
Ουρανία Γαλανού
Κι αν κάποιος ισχυριστεί ότι η Apollo διαφήμιζε την πραμάτεια της, καθώς είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος από το περασμένο καλοκαίρι, αυτό δεν τη νομιμοποιεί, για δύο προφανείς
λόγους: Πρώτον, ο διαγωνισμός δεν είχε ολοκληρωθεί, αφού δεν είχε βάλει τζίφρα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων. Δεύτερον, το Δημόσιο προέβη σε νέους επιτόπιους ελέγχους των αεροσκαφών και σε νέες αποτιμήσεις, αλλάζοντας εκτιμητή λίγες ημέρες πριν από την τελική κατοχύρωση των αεροσκαφών.
Η «δημοκρατία» επικοινώνησε με την Apollo, ζητώντας πληροφορίες για τους κινητήρες CFM56-5C4 που περιέχονται στην ενότητα «Engines Available» («Διαθέσιμοι Κινητήρες») της ιστοσελίδας της (www.apollo.aero).
Ο ευγενέστατος εκπρόσωπος της εταιρίας κοινοποίησε ολόκληρο τον φάκελο των κινητήρων, ο οποίος έφερε φαρδιά πλατιά το σήμα των Ολυμπιακών Αερογραμμών!
Το ξεπούλημα των αεροσκαφών της Ο.Α. και η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων. Τα περισσότερα κοινοβουλευτικά κόμματα έχουν καταθέσει μπαράζ ερωτήσεων στη Βουλή. Προκειμένου να αποφύγει τις «επιθέσεις» και να νομιμοποιήσει την εκποίηση των αεροσκαφών, ο υπουργός Οικονομικών συμπεριέλαβε αρχικά την πώλησή τους στο πολυνομοσχέδιο!
Μετά τις αντιδράσεις, ο κ. Βενιζέλος απέσυρε κακήν κακώς τη διάταξη που θα κύρωνε, με τη «βούλα» της Βουλής, την αγορά των αεροσκαφών από την Apollo έναντι πινακίου φακής.
Μηχανικοί του αεροπορικού κλάδου σημειώνουν ότι η τιμή των 31.000.000 ευρώ αντιστοιχεί στην τιμή του σκραπ, υποστηρίζοντας ότι τα αντίστοιχα καλοσυντηρημένα μεταχειρισμένα αεροσκάφη του 1999 κοστίζουν σήμερα έως και 35.000.000 ευρώ το καθένα.
Πέρα από το τίμημα, σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η σπουδή της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων να αλλάξει τον επιτόπιο αποτιμητή των αεροσκαφών. Αν και αρχικά είχε επιλεγεί η Grand Thornton, τα δικαιώματα εκχωρήθηκαν στην SL Engineering & Services LTD. Η Grand Thornton αποκλείστηκε, καθώς ενημέρωσε το Δημόσιο ότι «δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει την αποτίμηση των αεροσκαφών, κατόπιν επιτόπιας επιθεώρησης, πριν από τις 18 Ιανουαρίου».
Στις 23 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την απόφαση 198, η Διυπουργική Επιτροπή αποφασίζει την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών στην Apollo. Η εταιρία επιλέχθηκε καθώς ήταν ο υψηλότερος πλειοδότης. Οπως φαίνεται στη σχετική απόφαση, η Διυπουργική Επιτροπή ανακήρυξε πλειοδότη την εταιρία Apollo, αφού έλαβε υπόψη -μεταξύ άλλων- «την από 23 Δεκεμβρίου επιτόπια και ενδελεχή αποτίμηση που διενεργήθηκε από την SL Engineering».
Ουρανία Γαλανού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου