Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Ολοήμερα Σχολεία 2025: Αντιδράσεις για τα νέα κριτήρια εγγραφής – Η απάντηση και οι διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας

 

Έντονες συζητήσεις και αντιδράσεις προκάλεσαν τα νέα κριτήρια που τέθηκαν σε ισχύ για τη φετινή περίοδο εγγραφών στα Ολοήμερα Σχολεία, με συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών να εκφράζουν επιφυλάξεις για τον τρόπο εφαρμογής τους και τον ενδεχόμενο αποκλεισμό μαθητών. Το θέμα έφτασε και στη Βουλή των Ελλήνων, έπειτα από κοινοβουλευτική ερώτηση της βουλευτού της Ελληνικής Λύσης, Σοφίας Ασημακοπούλου, η οποία ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας να τοποθετηθεί επί των αλλαγών στη διαδικασία συγκρότησης των ολοήμερων τμημάτων.

Θέση και διευκρινίσεις του Υπουργείου Παιδείας

Σε αναλυτική του απάντηση, το Υπουργείο Παιδείας επεσήμανε ότι «καμία εγκύκλιος δεν αντικαθιστά την άλλη» και ότι τα νέα κριτήρια εφαρμόζονται αποκλειστικά για τη φάση συγκρότησης των τμημάτων και όχι για τον αποκλεισμό μαθητών. Όπως διευκρινίστηκε, η λειτουργία των ολοήμερων προγραμμάτων εξακολουθεί να διέπεται από το π.δ. 79/2017, ενώ η εγγραφή στα Νηπιαγωγεία παραμένει ελεύθερη και χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις σχετικές εγκυκλίους του 2025.

Για τα Δημοτικά Σχολεία, υπενθυμίζεται ότι εξακολουθεί να ισχύει η Υπουργική Απόφαση του 2020, σύμφωνα με την οποία η συμμετοχή στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι ελεύθερη, κατόπιν αίτησης του γονέα, εφόσον πληρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις συμμετοχής:

·        τουλάχιστον 10 μαθητές για τα 6/θέσια και άνω σχολεία,

·        8 μαθητές για τα 4/θέσια και 5/θέσια,

·        συμμετοχή του 1/3 του μαθητικού δυναμικού για τα ολιγοθέσια σχολεία.

Τα προσωρινά κριτήρια προτεραιότητας

Το Υπουργείο, επικαλούμενο το έγγραφο Φ.7/115075/Δ1/18-9-2025, διευκρίνισε ότι οι διευθυντές των σχολείων μπορούν, όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση, να λάβουν προσωρινά υπόψη κοινωνικά και οικογενειακά κριτήρια, όπως:

·        εργασία και των δύο γονέων ή ύπαρξη μονογονεϊκής οικογένειας,

·        περίπτωση όπου ένας γονέας εργάζεται και ο άλλος είναι άνεργος,

·        ένταξη των μαθητών σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Τα κριτήρια αυτά, όπως υπογραμμίστηκε, δεν περιορίζουν τη συμμετοχή των μαθητών αλλά αποσκοπούν στην ομαλή οργάνωση και λειτουργία των ολοήμερων προγραμμάτων, ιδίως στα σχολεία που παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό αιτήσεων.

Στόχος η στήριξη των εργαζόμενων οικογενειών

Το Υπουργείο Παιδείας επανέλαβε ότι η συνεχιζόμενη αναβάθμιση του θεσμού των Ολοήμερων Σχολείων, η οποία θεσμοθετήθηκε με τον ν. 4957/2022, έχει ως βασικό στόχο τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων, την ενίσχυση της οικογενειακής συνοχής και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των οικογενειών με ανήλικα παιδιά.

Επιπλέον, επισημάνθηκε ότι τα ολοήμερα τμήματα αποτελούν πυλώνα ισότητας και κοινωνικής στήριξης, προσφέροντας σε όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες πρόσβασης σε ποιοτική εκπαίδευση, δημιουργικές δραστηριότητες και ενισχυτική μάθηση.

Διαβεβαιώσεις για τη συνέχιση της λειτουργίας

Το Υπουργείο διαβεβαίωσε πως η λειτουργία των Ολοήμερων Σχολείων δεν τροποποιείται και πως κανένα παιδί που πληροί τις προϋποθέσεις δεν θα αποκλειστεί από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Στόχος, όπως αναφέρθηκε, είναι η ενδυνάμωση του θεσμού και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης με κοινωνικό πρόσημο, στηρίζοντας ταυτόχρονα το έργο των εκπαιδευτικών και την καθημερινότητα των οικογενειών.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου