Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

Αξιολόγηση σχολείων: Νέα Σχέδια Δράσης από το ΙΕΠ για μαθητές και πρόληψη ενδοσχολικής βίας

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προχωρά σε ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, παρουσιάζοντας τις είκοσι πιο επιτυχημένες καλές πρακτικές Σχεδίων Δράσης σχολικών μονάδων από όλη τη χώρα, που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης για το σχολικό έτος 2024-2025.


Οι δράσεις αυτές αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα παιδαγωγικής δημιουργικότητας, συνεργασίας και συλλογικού οράματος, επιβεβαιώνοντας ότι η αξιολόγηση μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός βελτίωσης και όχι ως τιμωρητικός μηχανισμός. Παράλληλα, οι καλές αυτές πρακτικές ανοίγουν τον δρόμο για τον Συλλογικό Προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς 2025-2026.

Οι βασικοί άξονες των νέων Σχεδίων Δράσης


Σύμφωνα με το ΙΕΠ, οι σχολικές ομάδες που συμμετείχαν ανέπτυξαν πρωτότυπες ιδέες και παρεμβάσεις γύρω από τρεις θεματικές προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας:

  • Πρόληψη και αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (ΕΒΙΕ)
  • Εκπαίδευση για την αειφορία και την περιβαλλοντική συνείδηση
  • Ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας και του δημοκρατικού διαλόγου στα σχολεία

Οι καλές πρακτικές που επιλέχθηκαν προέρχονται από σχολεία όλων των βαθμίδων και αποτελούν απτά δείγματα της προσπάθειας για ένα σχολείο συμμετοχικό, με κουλτούρα συνεργασίας, ενσυναίσθησης και δημοκρατικής λειτουργίας.

Εργαλεία υποστήριξης για εκπαιδευτικούς


Για τη νέα χρονιά, το ΙΕΠ έχει προετοιμάσει σύγχρονα υποστηρικτικά εργαλεία με σκοπό να διευκολύνει τη διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης των δράσεων κάθε σχολικής μονάδας:

  • Ο Οδηγός “Από τον Συλλογικό Προγραμματισμό στη Δράση”, που λειτουργεί ως πρακτικό πλαίσιο σχεδιασμού, υλοποίησης και αποτίμησης των Σχεδίων Δράσης.
  • Ο Συνοπτικός Οδηγός Υποβολών, ο οποίος παρέχει σαφείς οδηγίες για την ορθή τεκμηρίωση και ηλεκτρονική καταχώριση των δράσεων στην Ψηφιακή Πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Η διαδικασία υποβολής για το σχολικό έτος 2025-2026 έχει ήδη ξεκινήσει, με τα σχολεία να καλούνται να ολοκληρώσουν τα νέα τους σχέδια εντός των επόμενων εβδομάδων.

Στόχος: Μαθητές ενεργοί και σχολεία με κουλτούρα συνεργασίας


Όπως τονίζει το Ινστιτούτο, ο σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και η καλλιέργεια ενεργών πολιτών μέσα από τη σχολική ζωή.


«Η αξιολόγηση δεν αποτελεί ελεγκτικό μηχανισμό, αλλά ένα δυναμικό εργαλείο αυτοβελτίωσης, συνεργασίας και συνεχούς εξέλιξης», επισημαίνει το ΙΕΠ, προσθέτοντας ότι η ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ των σχολείων ενισχύει τη συνοχή του εκπαιδευτικού συστήματος και προάγει το κλίμα εμπιστοσύνης και δημιουργικότητας.


Με τη νέα φάση Σχεδίων Δράσης, το ΙΕΠ επιδιώκει να εμπνεύσει και να κινητοποιήσει τις σχολικές κοινότητες προς την κατεύθυνση της συμπερίληψης, του σεβασμού και της δημοκρατικής συμμετοχής, θεμελιώνοντας ένα σχολείο ανοιχτό, συνεργατικό και ποιοτικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου