Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Ανατροπή με την ενδοσχολική επιμόρφωση στα σχολεία – Τι λέει το ΙΕΠ

 

Το ΙΕΠ, με οδηγό που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες, ξεκαθαρίζει τι ακριβώς είναι η ενδοσχολική επιμόρφωση και ποιες νέες μορφές μπορεί να πάρει.

Έως τώρα  το άρθρο 95 του νόμου Κεραμέως 4823/2021 και όσα αναφέρονται σε αυτό, είχε δημιουργήσει λανθασμένη εικόνα σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου χαρακτήριζαν μονότονα ως ενδοσχολική επιμόρφωση, το προηγούμενο διάστημα, παρουσιάσεις και σεμινάρια που πραγματοποιούσαν σε σχολεία ευθύνης τους. Επίσης το ίδιο έγινε και με διάφορους φορείς που οργάνωναν αλλά και οργανώνουν ακόμη σεμινάρια 15 ωρών.

Όλα αυτά γιατί στο άρθρο 95 του νόμου Κεραμέως 4823/2021 για την ενδοσχολική επιμόρφωση (15 ωρών) αναφέρονταν φράσεις όπως “επιμορφωτικά  σεμινάρια”, “φορείς υλοποίησης της επιμόρφωσης” οι οποίες οδηγούσαν σε συμπεράσματα ότι πρόκειται για κάτι το οποίο το αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου φορείς ή πρόσωπα με τους εκπαιδευτικούς ακροατές στο χώρο του σχολείου.

Ο πρόσφατος οδηγός όμως του ΙΕΠ προσδίδει όλες τις διαστάσεις και προοπτικές που μπορεί να πάρει η ενδοσχολική επιμόρφωση. Κάνει τον εκπαιδευτικό πρωταγωνιστή και θέτει σε δεύτερη μοίρα διάφορους φορείς, στελέχη εκπαίδευσης και τα σεμινάριά τους.

Σύμφωνα με τον οδηγό του ΙΕΠ ο οποίος συμβαδίζει με τη σχετική βιβλιογραφία, οι συχνότερες μορφές ενδοσχολικής επιμόρφωσης με αναστοχαστική προοπτική και προοπτική επαγγελματικής ανάπτυξης, είναι:

Η έρευνα -δράση  στη σχολική μονάδα

Οι επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης

Τα δίκτυα Μάθησης

Διαβάστε αναλυτικά εδώ τον οδηγό του ΙΕΠ

Το “προβληματικό” άρθρο 95 του νόμου Κεραμέως 4823/2021 για την Ενδοσχολική επιμόρφωση

1. Με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας πραγματοποιούνται, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιμορφωτικά σεμινάρια, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ωρών ανά σχολικό έτος.

2. Με απόφαση του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας καθορίζεται η θεματολογία των επιμορφωτικών σεμιναρίων με βάση ιδίως: α) τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, β) τον φορέα υλοποίησης της επιμόρφωσης.

3. Τα επιμορφωτικά σεμινάρια διενεργούνται εκτός του διδακτικού ωραρίου.

edweek.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου