Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024

Νέο Εθνικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής στα σχολεία

 

Εισάγεται νέος θεσμός από την επόμενη χρονιά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού μέχρι το τέλος του γυμνασίου με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης

Σε μια χώρα με τη ζήτηση σε προγραμματιστές να αυξάνεται διαρκώς αλλά τους «προικισμένους» με σχετικές δεξιότητες πτυχιούχους της Πληροφορικής αντιθέτως να μειώνονται, το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει να παρέμβει στα θεμέλια της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο να «ανεβάσει» επίπεδο στη διδασκαλία του μαθήματος στα σχολεία. Όχημα γι’ αυτό η αναβάθμιση του σχετικού Πιστοποιητικού που δίνεται δωρεάν στη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, το οποίο τώρα προικίζεται με περισσότερη ισχύ.

Την επόμενη χρονιά δε, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», το νέο Εθνικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας δεν θα εξετάζει τις απλές γνώσεις στην χρήση υπολογιστή, όπως γινόταν ως σήμερα, αλλά τις βαθύτερες γνώσεις στην υπολογιστική επιστήμη και τις αποφάσεις που καλείται να λάβει ένας νέος στη διάρκεια της ζωής του με βάση την αλγοριθμική σκέψη. Κάτι σαν να περνάς κατευθείαν από το νηπιαγωγείο στο... πανεπιστήμιο δηλαδή, με τους εμπνευστές των νέων αυτών πιστοποιητικών να «υπόσχονται» σιωπηλά την κάλυψη του μεγάλου κενού στην απόκτηση δεξιοτήτων στον τομέα της Πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών που απαιτείται σήμερα στην αγορά εργασίας της χώρας μας.

«Ο κόσμος των αριθμών»

Τα παραπάνω σημαίνουν ότι εισάγονται στα σχολεία η διδασκαλία και η καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης από τις πρώτες ακόμη τάξεις του δημοτικού, κάτι που θα αναπτύσσεται εκπαιδευτικά μέχρι το τέλος του γυμνασίου. Τι σημαίνει αυτό; «Απλά θα μαθαίνεις από τα πρώτα χρόνια της ζωής σου να σκέφτεσαι και να πράττεις υπολογιστικά». Στην πραγματικότητα τα παραπάνω αποτελούν μια τελείως διαφορετική παιδαγωγική προσέγγιση του «κόσμου των αριθμών» και του πού μπορούν αυτοί να σε οδηγήσουν, κάτι σαν αυτό που ζητά δηλαδή ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) στις περίφημες εκπαιδευτικές εκθέσεις του της Pisa. Να μπορούμε να καταλάβουμε την εφαρμογή που έχουν όλες οι γνώσεις που παίρνουμε στο σχολείο στην καθημερινότητα και τη ζωή μας.

Όλα αυτά όταν η Ελλάδα καταγράφει τα τελευταία χρόνια πολύ χαμηλές επιδόσεις σε αριθμούς εργαζομένων στον συγκεκριμένο κλάδο σε σύγκριση με άλλες χώρες της ΕΕ, με τις απαιτήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα να αυξάνονται δραματικά.

Πώς θα εφαρμοστεί

Στις συζητήσεις που γίνονται αυτή την περίοδο στο υπουργείο Παιδείας συμμετέχουν και εκπρόσωποι από τα τμήματα Πληροφορικής Νέο Εθνικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής στα σχολεία και Νέων Τεχνολογιών της χώρας μας, στα οποία και έχει ξεκινήσει από καιρό ο προβληματισμός για ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών τους και επικαιροποίηση του περιεχομένου τους.

Έτσι και σύμφωνα με τα παραπάνω, το υπουργείο Παιδείας θα καλύψει τα έξοδα της αναβάθμισης ολόκληρης της φιλοσοφίας του Εθνικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής, οι εξετάσεις για το οποίο αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά. Παράλληλα αλλάζει και η διδασκαλία των σχετικών μαθημάτων από την Α’ τάξη του δημοτικού με σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που στόχο θα έχουν να αναπτύξουν την υπολογιστική σκέψη στους μαθητές και της μαθήτριες της χώρας, ενώ στην όλη προσπάθεια έχουν εμπλακεί εθελοντικά και 20 σύμβουλοι εκπαίδευσης της χώρας που καλύπτουν όλες τις τάξεις του γυμνασίου.

Οι εξετάσεις για το νέο πιστοποιητικό θα γίνονται κεντρικά, όπως και οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ενώ στόχος είναι ο νέος θεσμός να έχει επίπεδα γνώσης και δεξιοτήτων, όπως γίνεται και με τις ξένες γλώσσες.

Τα παραπάνω αποτελούν προνομιακό χώρο γνώσης τόσο για τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο  Πιερρακάκη (που είχε ήδη επιτυχημένη θητεία στον χώρο του ψηφιακού ανασχηματισμού), όπως και για τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Σπύρο Δουκάκη που προέρχεται από τον χώρο της Πληροφορικής.

Τελευταία θέση

Πάντως, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2023 στην Ε.Ε. απασχολούνταν 9,8 εκατομμύρια ειδικοί σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ένας αριθμός που αντιστοιχεί στο 4,8% του συνόλου των εργαζομένων κατά την περυσινή χρονιά. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των ειδικών στον κλάδο των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών ως προς το σύνολο των απασχολουμένων ήταν κοντά στο 2,4%, με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη μετά τη Ρουμανία (2,6%), τη Σλοβενία ( 3 ,8%) και την Ιταλία (4,1%).

Αλλάζει επίπεδο η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής στα σχολεία με το νέο Εθνικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας Οι εμπνευστές των νέων πιστοποιητικών «υπόσχονται» σιωπηλά την κάλυψη του κενού στην απόκτηση δεξιοτήτων στον τομέα της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών που απαιτείται σήμερα στην αγορά εργασίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου