Νέα διαδραστικά συστήματα αναμένεται να εγκατασταθούν στα σχολεία Με το θέμα των υποδομών στην εκπαίδευση να παραμένει ένα από τα πλέον επείγοντα προβλήματα της χώρας, το υπουργείο Παιδείας προχωρεί στην αντιμετώπιση ενός ακόμη ανοικτού «μετώπου» για τα σχολεία της: εκείνου του ανολοκλήρωτου ψηφιακού μετασχηματισμού τους.
Έτσι, με στόχο ένα νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό μοντέλο (που θα ακολουθήσει βέβαια την υποστήριξη των σχολείων σε επίπεδο υποδομών και εκπαιδευτικών στις τάξεις), η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα στηρίξει την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών που έχουν καταρτιστεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα νέα διαδραστικά συστήματα που θα εγκατασταθούν στα σχολεία. Άλλωστε, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, η εφαρμογή της ψηφιακής εκπαίδευσης κρίνεται ανεπαρκής λόγω του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, της ανεπαρκούς υποδομής και της τεχνικής υποστήριξης. Οι περίφημοι διαδραστικοί πίνακες που αναμένεται να εγκατασταθούν το επόμενο σχολικό διάστημα στα σχολεία της χώρας, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Σπύρος Δουκάκης, στην πραγματικότητα θα είναι «οθόνες αφής 75 ιντσών με ενσωματωμένο υπολογιστή». Οι διαδραστικές αυτές οθόνες αφής έχουν σταλεί ήδη σε κάποια σχολεία της Κρήτης και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, λέει ο κ. Δουκάκης, ενώ «ο σχεδιασμός που έχει γίνει προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2023 ή αρχές του 2024 θα πρέπει να βρίσκονται στα περισσότερα σχολεία της χώρας». Συνολικά, το πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει από το υπουργείο Παιδείας αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση 36.264 διαδραστικών συστημάτων συνολικού προϋπολογισμού 157 εκατομμυρίων ευρώ σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης της επικράτειας. «Στόχος», όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποί του, «είναι η ουσιαστική ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης, καθώς εισάγεται η χρήση της νέας τεχνολογίας στην καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή τη σχολική τάξη». Μετά την εγκατάσταση των διαδραστικών συστημάτων στα σχολεία θα ενθαρρύνεται ειδικά η εμπλοκή των μαθητών στη χρήση τους με σχετικά εκπαιδευτικά παιχνίδια (π.χ. μαθήματα gamified), ενώ για τα παραπάνω προβλέπεται να οργανωθεί και γραφείο υποστήριξης (helpdesk) που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των χρηστών κατά τη χρήση του λειτουργικού συστήματος των διαδραστικών συστημάτων.
Και η επιμόρφωση
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα επιμορφωθούν 120.000 εκπαιδευτικοί της γενικής εκπαίδευσης και 35.000 εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής έως το 2025 με στόχο την τεχνολογική, παιδαγωγική και διδακτική πλαισίωσή τους, καθώς και την ενημέρωσή τους στα νέα προγράμματα σπουδών. Μέρος αυτών βέβαια θα είναι η συνολική εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, πολλαπλό βιβλίο, διαδραστικοί πίνακες, εργαστήρια ρομποτικής, κ.ά.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου