Διαδικασίες κάλυψης των κενών και πλεονασμάτων στις σχολικές μονάδες
Αρχικά, στο Νόμο 4521/2018, άρθρο 29, παρ. 3, αναφέρονται τα εξής ως προς τη διδασκαλία των μαθημάτων:
«………
3. Με τις αποφάσεις που καθορίζουν την αντιστοιχία των διδασκόμενων μαθημάτων με τους κλάδους ειδικότητες των εκπαιδευτικών σε πρώτη (Α’ ), δεύτερη (β’) και τρίτη (γ’) ανάθεση, μπορεί να ορίζεται κατά προτεραιότητα διδασκαλία μαθήματος εντός της οικείας ανάθεσης των κλάδων και ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών της παραγράφου 1, εφόσον υπάρχει ειδικότερη συνάφεια του διδασκόμενου μαθήματος με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού.
Για την εφαρμογή της παρούσας ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα: α) δεν χαρακτηρίζεται υπεράριθμος, εκτός εάν δηλώσει ότι επιθυμεί να κριθεί υπεράριθμος, και β) συμπληρώνει το υποχρεωτικό διδακτικό του ωράριο, εκτός εάν επιθυμεί να το συμπληρώσει σε διαφορετική σχολική μονάδα».
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου.
Στην Υπουργική Απόφαση αριθμός 85980/δ2/2020 (ΦΕΚ 2737/τ. Β/ 4-7-2020) αναφέρονται τα εξής:
«……..
ΟΔΗΓΙΕΣ:
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α’) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας, καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α’ ανάθεση.
Γ. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β’ ανάθεση.
Δ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας: Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος/η οργανικά ή προσωρινά:
1.μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2.μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3.μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1.μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2.μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3.μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1.μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2.μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3.μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1.μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2.μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3.μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1.μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2.μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3.μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
Ε. Η Τρίτη (Γ’) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.»
Αναθέσεις μαθημάτων σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ)
Όπως αυτές προβλέπονται από την Υπουργικής Απόφαση με αριθμό Φ22/75041/Δ4/10-05-2018 του ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 1664/τ.Β/2018) και τις τροποποιήσεις της.
Ο λειτουργικά υπεράριθμος και η ρύθμιση της λειτουργικής υπεραριθμίας αναφέρεται στο ΠΔ 100/97, άρθρο 12, παράγραφος 2, και προστίθεται στο ΠΔ 50/1996, της παραγράφου 9 του άρθρου 14.
«9. Οι διατάξεις της παραγράφου 3, και της παραγράφου 7 εδάφ. Β και 8 του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι εκπ/κοί δεν καλύπτουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στην οργανική τους θέση κατά την έναρξη του σχολικού έτους και μέχρι της ρυθμίσεως της υπεραριθμίας σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.»
Στο ΠΔ 50/1996, στο άρθρο 14, παρ. 7, αναφέρονται:
« Άρθρο 14
…………
7. Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14 του Ν. 1566/1985.
Για το σκοπό αυτό ανακοινώνονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις τα σχολεία στα οποία υπάρχουν ανάγκες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί με αίτησή τους να δηλώσουν κατά σειρά προτίμησης όλα τα παραπάνω σχολεία.
Η διάθεση αυτών γίνεται με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο των μονάδων μετάθεσής τους.»
Στο ΠΔ 100/1997, στο άρθρο 12, παρ. 1 και 6 αναφέρονται:
- Οι παρ. 5 περ (β), 6 περ (β) του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96 αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«5. β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
- β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.»
Στο ΠΔ 50/1996, στο άρθρο 14,και την παρ. 6, αναφέρονται:
«γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.»
Στο Νόμο 1566/1985, στο άρθρο 14, παρ. 14, αναφέρονται τα εξής:
«14. Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται, εκτός εάν η συμπλήρωσή του δεν είναι αντικειμενικά δυνατή. Αν οι διδάσκοντες δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που υπηρετούν, διατίθενται μερικά ή ολικά, σε άλλα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε τμήματα πρόσθετης διδακτικής βοήθειας, καθώς και σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διδασκαλία των μαθημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 12 του άρθρου 4, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή κοινότητα, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικός πλεονάζει εξολοκλήρου μπορεί να αποσπασθεί σε άλλο σχολείο του ίδιου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που πλεονάζουν σε ορισμένο κλάδο, εξαιτίας μεταβολών στα προγράμματα διδασκαλίας, ή για άλλους λόγους, είναι υποχρεωμένοι να διδάσκουν μαθήματα συγγενούς ειδικότητας στην ίδια σχολική μονάδα.»
Τέλος, η τοποθέτηση σε λειτουργικά κενά με βάση το ΠΔ 50/1996
καθώς και το ΠΔ 100/1997, ακολουθούν τις παρακάτω διαδικασίες:
1. Κατά προτεραιότητα τοποθετούνται οι λειτουργικά υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων και γίνονται οι συμπληρώσεις ωραρίου των οργανικά ανηκόντων εκπαιδευτικών,
2. Οι στην «διάθεση του ΠΥΣΔΕ» ορισμένοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων,
3. Τοποθέτηση εκπαιδευτικών που αιτούνται απόσπαση εντός του ΠΥΣΔΕ όπου ανήκουν οργανικά και τοποθέτηση εκπαιδευτικών που έχουν έλθει με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΔΕ,
4. Τελευταίοι τοποθετούνται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
5. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί (εφόσον προκύψουν) τοποθετούνται πριν από τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
Σημειώνω ότι σε κάθε φάση τοποθετήσεων προηγούνται οι τοποθετήσεις σε ΣΜΕΑΕ
Τόδας Γεώργιος
Αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης
Τηλ.:6972448882
Email: giorgtod@gmail.com
ΑΙΤΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
|
ΠΡΟΣ ΠΥΣΔΕ .........................
|
|||
Επώνυμο |
: |
|
|
|
Όνομα |
: |
|
Σας καταθέτω αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή μου στις ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ εντός ΠΥΣΔΕ για το σχολικό έτος 2023-24. |
|
Πατρώνυμο |
: |
|
||
Αριθμός Μητρώου |
: |
|
||
Κλάδος |
: |
|
||
Οργανική θέση |
: |
|
||
Θέση υπηρέτησης |
: |
|
||
Τηλ. Εργασίας |
: |
|
||
Κινητό τηλ. |
: |
|
||
|
: |
|
||
|
|
|||
Θέμα :
|
Εκδήλωση ενδιαφέροντος για απόσπαση εντός Π.Υ.Σ.Δ.Ε.. |
|
||
|
|
|
||
Ημερομηνία: ……/7/2023 |
Ο/Η Αιτ……… |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|
|
||
|
Ο/Η Αιτ……… |
|||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου