H υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα ΑΕΙ» που θα ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή. Παράλληλα, αναλύει τη μεγάλη τομή της επέκτασης του ωραρίου του Ολοήμερου Σχολείου και πόσο θα βοηθήσει την ελληνική οικογένεια, αναφέροντας το μεγάλο πρόγραμμα προσλήψεων που έχουν πραγματοποιηθεί επί διακυβέρνησης ΝΔ. Κάνει έναν απολογισμό όσων έχουν γίνει στην Παιδεία τρία χρόνια και μιλά για τον Ιρανό αριστούχο μαθητή Κούρος.
Την επόμενη εβδομάδα, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση θα συγκρουστούν για το νομοσχέδιο που αφορά τα πανεπιστήμια. Ποιες είναι οι βελτιώσεις που κάνατε στο νομοθέτημα για να αρθούν αντιδράσεις από τους ακαδημαϊκούς;
Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» εισήχθη την Πέμπτη 7 Ιουλίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για επεξεργασία και συζήτηση, έπειτα από μια μακρά περίοδο στη δημόσια διαβούλευση και 1.662 σχόλια, τα οποία μελετήθηκαν, ώστε να προκύψουν χρήσιμες ιδέες για τη στοχοθεσία και εφαρμογή του.
Λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια αυτά, επιφέραμε τροποποιήσεις για τη βελτίωση του νομοσχεδίου ενώ προηγήθηκαν ουσιαστικές διαβουλεύσεις με τη Σύνοδο Πρυτάνεων και εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι συνέβαλαν στη διαδικασία διαμόρφωσης των ρυθμίσεων.
Ως προς τις αντιδράσεις, τώρα, αυτές μπορεί να υπάρχουν σε κάθε αλλαγή, ωστόσο θα μου επιτρέψετε να τονίσω ότι υπάρχει σύμπνοια στην πλειονότητα των διατάξεων του νομοσχεδίου και, ιδιαιτέρως, στα ακαδημαϊκά και ερευνητικά θέματα. Το σημείο το οποίο συγκεντρώνει διαφορετικές απόψεις είναι το μοντέλο διοίκησης, σε ό,τι αφορά το πώς θα εκλέγεται ο πρύτανης, το πώς θα αναδεικνύονται τα όργανα διοίκησης.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας βελτίωσης του νόμου-πλαισίου έχουμε υιοθετήσει προτάσεις που αφορούν την υποχρεωτικότητα του εκτελεστικού διευθυντή, τη δυνατότητα μονιμοποίησης επίκουρων καθηγητών στη βάση προσόντων που έχουν αποκτήσει από τον ορισμό τους, τη σύσταση επιτροπής μεταπτυχιακών σπουδών, την προσαρμογή του νέου μοντέλου διοίκησης σε πανεπιστήμια με κάτω των 40 μέλη ΔΕΠ, τον συνυπολογισμό στις ελάχιστες υποχρεώσεις των μελών ΔΕΠ και στη διδασκαλία σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τη δυνατότητα και για αναπληρωτές καθηγητές να είναι υποψήφιοι για τη θέση κοσμητόρων.
Η επέκταση του ωραρίου του Ολοήμερου Σχολείου είναι κάτι πολύ θετικό για την ελληνική οικογένεια, αλλά προϋποθέτει αρκετές προσλήψεις εκπαιδευτικών και καλύτερη οργάνωση μέσα στα σχολεία. Πώς θα διασφαλίσετε την ομαλή λειτουργία του;
Η ανακοίνωση του συγκεκριμένου προγράμματος έγινε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο συνέδριο με θέμα «Δημογραφικό – Η Μεγάλη Πρόκληση».
Από τη νέα σχολική χρονιά, το ολοήμερο πρόγραμμα στα μισά των ήδη λειτουργούντων ολοήμερων τμημάτων της χώρας, δηλαδή σε περίπου 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια, θα επεκταθεί κατά μιάμιση ώρα και θα ολοκληρώνεται στις 5.30 το απόγευμα, φέρνοντας πιο κοντά το σχολικό ωράριο με το ωράριο των εργαζόμενων γονέων, διευκολύνοντας, με τον τρόπο αυτό, τη συμμετοχή των γονέων στην αγορά εργασίας και τον συνδυασμό των γονεϊκών και των επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Σημαντική, επίσης, είναι και η ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων του Ολοήμερου Σχολείου, με κατεύθυνση πολύ πιο βιωματική, με έμφαση στις τέχνες και τις δημιουργικές δράσεις. Η πρόσβαση των μαθητών σε ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα αμβλύνει τις ανισότητες που προκύπτουν από τα εξωσχολικά ερεθίσματα μαθητών διαφορετικών κοινωνικοοικονομικών ομάδων. Ενώ στο πλαίσιο του Ολοήμερου θα γίνεται και η μελέτη, ώστε οι μαθητές, επιστρέφοντας στο σπίτι, να έχουν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ποιοτικές δραστηριότητες με την οικογένεια.
Για τις ανάγκες υλοποίησης της σημαντικής αυτής χρονικής επέκτασης και ποιοτικής αναβάθμισης του Ολοήμερου Σχολείου και της δημόσιας εκπαίδευσης θα προσληφθούν 3.300 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, αλλά ταυτόχρονα προχωράμε και σε 8.600 μόνιμους διορισμούς μέσα στο καλοκαίρι, γεγονός που ανεβάζει τους διορισμούς στους 25.000 στα τρία χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Η περίπτωση του αριστούχου Ιρανού πρόσφυγα Κούρος που μπήκε στο πανεπιστήμιο είναι μια ιστορία που έτυχε ή πέτυχε λόγω των προωθητικών ενεργειών του σχολείου για τους πρόσφυγες;
Η μεγάλη επιτυχία του 19χρονου μαθητή από το Ιράν Kourosh Baygi Nourmohammadi, που αποφοίτησε από το Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης και αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, αξίζει πολλά συγχαρητήρια.
Το παράδειγμα του Ιρανού μαθητή πρόσφυγα, που κατάφερε μέσα σε μόλις τρία χρόνια να ενταχθεί, να αποδώσει και να διαπρέψει είναι η απόδειξη ότι διασφαλίζουμε την πλήρη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Σύμφωνα με διαθέσιμα δεδομένα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της UNICEF, έως και 95% παιδιών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο εντάχθηκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022, ποσοστό-ρεκόρ εγγραφών και φοίτησης παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.
Οι εκπαιδευτικοί και οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων εργάζονται με αφοσίωση πάνω στη στόχευση του υπουργείου Παιδείας, που υλοποιείται μέσα από το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων, προς όφελος της ομαλής σχολικής ενσωμάτωσης των παιδιών προσφύγων και υπηρετούν, στην πράξη και στην τάξη, το πρότυπο της εκπαίδευσης χωρίς εμπόδια και διακρίσεις.
Μια στόχευση και μια διαρκής προσπάθεια που ηγείται και εντάσσεται σε ποικίλες δράσεις της Ομάδας Συνεργασίας του υπουργείου Παιδείας με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τον Συνήγορο του Πολίτη, τη UNICEF, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και την αντιπροσωπεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, ενώ συμπληρώνει και εντείνει την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους φορείς και τους εκπαιδευτικούς.
Θεωρείτε ότι έχουν κλείσει οι μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία; Αν σας ζητούσαν να κάνετε έναν προγραμματισμό για την επόμενη τετραετία, που αλλού θα στοχεύατε;
Μέσα στα τρία χρόνια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχουμε ψηφίσει νόμους για την αναβάθμιση του σχολείου, την επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και διά βίου μάθηση, την ιδιωτική εκπαίδευση, την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, την εισαγωγή στα ΑΕΙ και την ενίσχυση της ασφάλειας και της ακαδημαϊκής ελευθερίας, την ενίσχυση αυτονομίας, την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και στελεχών, την ενίσχυση δομών υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου και την εκκλησιαστική εκπαίδευση, το νέο θεσμικό πλαίσιο εταιρειών-τεχνοβλαστών και φτάνουμε στο σήμερα και στο νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες για τα ΑΕΙ». Και ναι μεν ολοκληρώνουμε το βασικό νομοθετικό έργο για το οποίο είχαμε δεσμευτεί, αλλά συνεχίζουμε τις μεταρρυθμίσεις.
Οι πρωτοβουλίες μας για την αναβάθμιση της παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση αλλάζουν την παιδεία και οδηγούμε το όχημα της εκπαίδευσης σε δρόμους ανοιχτούς, ελεύθερους, δημιουργικούς, σύγχρονους.
Εργαζόμαστε ασταμάτητα, θέτουμε την Παιδεία σε στέρεες βάσεις και προωθούμε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα, εξωστρεφές και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του 21ου αιώνα, που εξασφαλίζει στα παιδιά μας τη δυνατότητα, την ελπίδα και το δικαίωμα σε ένα καλύτερο μέλλον. Και συνεχίζουμε…
Το πολιτικό κλίμα έχει έντονα προεκλογικά στοιχεία. Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά της εκλογικής μάχης με τον ΣΥΡΙΖΑ και με το ανανεωμένο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ;
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε σαφές, για μία ακόμα φορά, την Τετάρτη 6 Ιουλίου, από το βήμα της Βουλής ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα εξαντλήσει την τετραετία και ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της θητείας της.
Αυτή είναι η σταθερή βούληση του πρωθυπουργού, ο οποίος ανακοίνωσε τη συνέχιση μέτρων στήριξης της κοινωνίας κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής για τις κοινωνικές πολιτικές της κυβέρνησης.
Όταν, λοιπόν, ο ίδιος ο πρωθυπουργός βάζει τέλος στα σενάρια για «θερμό προεκλογικό Σεπτέμβριο», τονίζοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει κανονικά τη δουλειά της, κρίνοντας και από τον νομοθετικό όγκο που έρχεται τους επόμενους μήνες στη Βουλή, εμείς συνεχίζουμε να δουλεύουμε και να εφαρμόζουμε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας προς όφελος των πολιτών.
Αυτός είναι ο προγραμματισμός μας, η εξάντληση της τετραετίας και η ανανέωση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πολιτών προς την κυβέρνηση στις επόμενες εκλογές από την πρώτη, κιόλας, κάλπη.
Συνέντευξη στον: ΣΩΤΗΡΗ ΠΙΚΟΥΛΑ
POLITICAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου