Οι περιπτώσεις αυτές ήρθαν στην επιφάνεια από τους διευθυντές των σχολείων, καθώς η παρατεταμένη απουσία των μαθητών από τα μαθήματά τους κινητοποίησε τους ίδιους και παρά τις προσπάθειες να επιλυθούν ζητήματα που ήρθαν στην επιφάνεια δεν κατέστη δυνατό. Ορισμένοι γονείς μάλιστα επικαλούνται λόγους υγείας και όχι τους πραγματικούς λόγους και τη διαφωνία τους στα υποχρεωτικά μέτρα που πρέπει να υιοθετήσουν για να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους δια ζώσης μαθήματα.
Η ποινή φυλάκισης και οι αντιδράσεις Τέλος σε αυτά τα περιστατικά αποφάσισε να δώσει το υπουργείο Παιδείας με τροπολογία στη Βουλή η οποία προβλέπει ότι ο κηδεμόνας, όποιος έχει την επιμέλεια ή την πραγματική φροντίδα του ανηλίκου και παραλείπει την εγγραφή ή την εποπτεία του ως προς την υποχρεωτική φοίτηση μέχρι και το Γυμνάσιο, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι δύο έτη και χρηματική ποινή. «Προστατεύουμε την πρόσβαση όλων των παιδιών μας στην εκπαίδευση. Δεν αφορά πολύ κόσμο. Είναι μεμονωμένες οι περιπτώσεις, αλλά και μία περίπτωση αρκεί», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 καταψήφισαν την τροπολογία, με την αξιωματική αντιπολίτευση να θέτει ερωτήματα ως προς την «την επαπειλούμενη ποινή των δύο ετών» και ως προς την έννοια της «εποπτείας ανηλίκου», ενώ το ΚΚΕ κάνει λόγο για «οριζόντια ρύθμιση» των αρνητών των εμβολίων, με μονογονεϊκές οικογένειες που για διάφορους λόγους δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο.
Την έντονη αντίθεσή του στο θέμα της διάταξης που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στην Ολομέλεια της Βουλής, που προβλέπει ποινή φυλάκισης για τους γονείς που δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να πάνε στο σχολείο λόγω των μέτρων της πανδημίας εξέφρασε και ο Νίκος Φίλης που έφερε το θέμα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, κάνοντας λόγο για «επικοινωνιακά κόλπα και αυταρχισμό, αντί για μέτρα». Ο ίδιος στην ανακοίνωσή του αναφέρει πως πρόκειται για «άκριτη αυστηροποίηση με ποινή φυλάκισης που οδηγεί περισσότερο σε όξυνση του προβλήματος παρά σε επίλυσή του. Δεν υπάρχει ούτε λογική , ούτε αναλογικότητα στην ποινή δύο χρόνων φυλάκισης. Δεν πρόκειται για μαζικό φαινόμενο, ώστε να λαμβάνονται τόσο ακραία μέτρα, θεσπίζεται ‘ιδιώνυμο’ για μερικές δεκάδες γονέων, με το βλέμμα στραμμένο στην επικοινωνία και την πολιτική εκμετάλλευση και όχι στην ουσία. Λανθασμένη αντιμετώπιση, που μπορεί να στραφεί ακόμη πιο έντονα εναντίον των συγκεκριμένων παιδιών, σε περίπτωση φυλάκισης των γονέων τους». Επικίνδυνος εκτροχιασμός
Λίγα εικοσιτετράωρα από την ψήφιση της νέας τροπολογίας και προβληματισμό προκαλεί το περιστατικό με άτομα που φέρονται ως αρνητές και αντίθετοι με τα μέτρα προστασίας στα σχολεία, να περνούν χειροπέδες σε διευθυντή του Γυμνασίου Αιγινίου Πιερίας, τον οποίο οδήγησαν στην ασφάλεια Κατερίνης. Για το θέμα υπήρξε παρέμβαση και από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τάκη Θεοδωρικάκο, ο οποίος καταδίκασε το επεισόδιο και προειδοποίησε πως «τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι προκλητικές και απαράδεκτες και η αστυνομία δεν πρέπει να επιτρέψει την επανάληψή τους». Το σίγουρο είναι πως το περιστατικό αυτό έρχεται να δημιουργήσει μια σειρά ερωτημάτων γύρω από την κατάσταση που βιώνουν διευθύνσεις σχολείων, την πίεση που τους ασκείται, αλλά και την ένταση που καταγράφεται σε σχολικές μονάδες, με ακραίες και επικίνδυνες συμπεριφορές. Σχολεία και εμβολιασμός
Αύξηση κατά 4% από την προηγούμενη εβδομάδα, 29 Νοεμβρίου με 5 Δεκεμβρίου, κατέγραψαν τα κρούσματα σε παιδιά ηλικίας από 4 έως ι8 ετών σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, αποτελώντας το 25% των συνολικών κρουσμάτων. Την ίδια ώρα, ξεκινούν από την ερχόμενη Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου οι εμβολιασμοί της ηλικιακής ομάδας από 5 έως ιι ετών κατά του COVID-19. Το υπουργείο Παιδείας μετρώντας αντίστροφα για το κλείσιμο των σχολείων για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές αποκλείει το ενδεχόμενο πρόωρου κλεισίματος, με την υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή να δηλώνει πως «δεν υπάρχει περίπτωση να κλείσουν νωρίτερα, δεν έχει γίνει καμία τέτοια συζήτηση στην επιτροπή των ειδικών, αλλά ούτε και στην κυβέρνηση», υπογραμμίζοντας ότι «γίνονται δύο εκατομμύρια τεστ την εβδομάδα στη σχολική κοινότητα, γεγονός που έχει βοηθήσει τη μείωση της διασποράς στα σχολεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου