Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021

Έκπληξη ΙΕΠ για την «σπουδή» στην αντίδραση της Μαθηματικής Εταιρείας

 

Την «έκπληξή» του, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, εκφράζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για τη «σπουδή» με την οποία αντέδρασε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στα νέα Προγράμματα Σπουδών των Μαθηματικών (ΕΜΕ). «Πώς είναι δυνατόν να κρίνει κάποιος την παιδαγωγική τους διάσταση με τέτοια βεβαιότητα, αλλά ταυτόχρονα με γενικόλογες εκφράσεις και χωρίς καμία τεκμηρίωση, μέσα σε μία ημέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών» διερωτάται το ΙΕΠ, ενώ χαρακτηρίζει ως ατεκμηρίωτους και αυθαίρετους τους ισχυρισμούς της ΕΜΕ περί σύνδεσης των Προγραμμάτων Σπουδών με «την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών», «την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων» και με «ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ».

«Η ανακοίνωση της ΕΜΕ αφενός αδικεί την ιστορία της και αφετέρου δεν συνάδει με τον θεσμικό της ρόλο. Ελπίζουμε στο πλαίσιο των δράσεων που σχεδιάζονται για τα νέα Προγράμματα Σπουδών τα επόμενα δύο έτη, η ΕΜΕ να συμβάλει εποικοδομητικά με τις προτάσεις της» αναφέρεται ακόμη στην ανακοίνωση του ΙΕΠ.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση την επομένη της ανακοίνωσης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών με τίτλο «Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου τα Αναλυτικά Προγράμματα του ΙΕΠ για την Μαθηματική Εκπαίδευση».

Υποστηρικτικό υλικό και οδηγός εκπαιδευτικού

Το ΙΕΠ επισημαίνει πως για την εκπόνηση των προγραμμάτων συνεργάστηκαν για ένα έτος, με διαρκή ανατροφοδότηση από το ΙΕΠ, 27 εξειδικευμένοι επιστήμονες, εκ των οποίων εννέα ήταν ακαδημαϊκοί και 18 ήταν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Προσθέτει δε πως σύντομα θα ανακοινωθεί υποστηρικτικό υλικό και οδηγός εκπαιδευτικού που συνοδεύει κάθε Πρόγραμμα Σπουδών και εξειδικεύει παιδαγωγικά και διδακτικά την υλοποίησή του.

«Αν μελετήσει κάποιος τα Προγράμματα Σπουδών των Μαθηματικών που ανακοινώθηκαν, αντιλαμβάνεται ότι σε αυτά αναπτύσσεται συνεκτικό σύνολο στόχων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση που διατρέχει όλες τις βαθμίδες.

Για παράδειγμα, η ανάπτυξη συλλογισμών και κριτικής σκέψης, καθώς και η αναγνώριση συνδέσεων μεταξύ Μαθηματικών και άλλων πεδίων της ανθρώπινης γνώσης και δράσης, είναι κοινοί στόχοι για τους μαθητές όλων των βαθμίδων» αναφέρεται ακόμη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου