Tη πρόταση ν΄ ανοίξουν τα σχολεία στις 5 Απριλίου κατέθεσε στην επιτροπή Εμπειρογνωμόνων το υπουργείο Παιδείας. Ταυτόχρονα το υπουργείο εισηγήθηκε και τη διενέργεια, self rapid test για μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα στα σχολεία. Η αρμόδια επιτροπή δήλωσε θετική στα αιτήματα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας αλλά υπο συζήτηση παραμένει η υποχρεωτικότητα των συγκεκριμένων test αλλά και η δυσκολία που έχει αυτό το εγχείρημα.
H πρόταση για το άνοιγμα των σχολείων αφορά μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια) και όχι στα δημοτικά τα οποία μπορούν να συνεχίσουν με τηλεκπαίδευση. Η οριστική απόφαση σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων θα παρθεί την επόμενη εβδομάδα και πιθανότατα την Τετάρτη 31 του μήνα, καθώς θα χρειαστεί μια ακόμη συνεδρίαση ώστε να συγκεκριμενοποιηθεί η πρόταση συνολικά για το τι θα γίνει με τα σχολεία, την εστίαση και το λιανεμπόριο. Για το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί προτεραιότητα καθώς το διάστημα, που παραμένουν κλειστά είναι εξαιρετικά μεγάλο και ήδη έχουν προκληθεί πάρα πολλά προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν.
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» που έχει ν΄ αντιμετωπίσει η κυβέρνηση είναι η διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων καθώς η μείωση της ύλης που έχει ήδη γίνει δεν φτάνει ώστε τα παιδιά της Γ΄λυκείου να φτάσουν στις εξετάσεις πλήρως προετοιμασμένα και χωρίς αγωνία. Όπως είπε και η ίδια η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως «τα Γυμνάσια και τα Λύκεια έχουν εξετάσεις και έχουν μείνει κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα». Ακόμη και αν ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια στις 5 Απριλίου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να δώσεις λύσεις άμεσες στους «γρίφους» που προκλήθηκαν λόγω του πολύμηνου λουκέτου. Για το λόγο αυτό μελετά αυτή τη στιγμή όλα τα ενδεχόμενα καθώς τώρα πιά, είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την «χαμένη χρονιά» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες δέχονται καθημερινά σε καταιγιστικό ρυθμό αιτήματα από τη σχολική και πανεπιστημιακή κοινότητα καθώς τα ζητήματα, που πρέπει να επιλυθούν είναι πολλά και σοβαρά και κατά κύριο λόγο εστιάζονται στις Πανελλαδικές και στους φοιτητές που βρίσκονται κοντά στο πτυχίο και έχουν κλινικές και εργαστηριακές ασκήσεις.
Τα αγκάθια για τη λήξη της χρονιάς
- Παράταση του σχολικού έτους. Είναι σίγουρο ότι θα γίνει.
- Αναπλήρωση ύλης. Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις.
- Προαγωγικές εξετάσεις. Δεν έχει παρθεί απόφαση οριστική.
- Μείωση ύλης σε γυμνάσιο και δυο τάξεις λυκείου . Δεν υπάρχει επίσημη απόφαση
- Εφαρμογή συστήματος Τράπεζας Θεμάτων για την Α΄ Λυκείου. Δεν υπάρχει απόφαση.
- Καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης εισαγωγής για τις Πανελλαδικές. Ναι λέει το υπουργείο και όχι μαθητές και ορισμένα ΑΕΙ
- Παράταση -κατά περίπτωση- εξαμήνου στα ΑΕΙ. Αναμένεται ν΄ ανακοινωθεί.
Το υπουργείο Παιδείας έχει αυτή τη στιγμή ν΄ αντιμετωπίσει πλήθος σοβαρότατων θεμάτων όπως τα προαναφερθέντα. Ταυτόχρονα ανάμεσα σε όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται αποφασισμένη να εφαρμόσει από φέτος και τα νομοθετήματα, που έχει ψηφίσει , όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τις πανελλαδικές εξετάσεις, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το άγχος των μαθητών της Γ΄ λυκείου, οι οποίοι πραγματικά αγωνιούν για την εξέλιξη της εφαρμογές αυτής της απόφασης αλλά και ορισμένων πανεπιστημίων, που φοβούνται ότι θα «ξεμείνουν» από νέους φοιτητές. Ωστόσο η Νίκη Κεραμέως επιμένει ότι από φέτος θα ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. «Ήδη λαμβάνουμε από τα ΑΕΙ τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που έχουν αποφασίσει να θέσουν για κάθε τμήμα». Ο στόχος σύμφωνα με την κ. Κεραμέως είναι «η θωράκιση του κύρους των Πανεπιστημιακών σπουδών, η διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων φοίτησης και έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών, η ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και η δυνατότητα κάθε τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία». Ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι εάν θα εφαρμοστεί και η Τράπεζα θεμάτων για τις εξετάσεις της Α΄ λυκείου, κάτι για το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιμένει προκαλώντας την αγανάκτηση τους.
Το άνοιγμα σχολείων
Το θολό τοπίο γύρω από την επαναλειτουργία των σχολείων αυξάνει την αγωνία τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους αλλά και για το ίδιο το υπουργείο καθώς θα πρέπει να ληφθούν σειρά μέτρων τα οποία ήδη μελετώνται από τις αρμόδιες διευθύνσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε τα εξής δεδομένα: Παράταση του σχολικού έτους και σε κάποιες περιπτώσεις και του ακαδημαικού έτους. Διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων έστω και με μια μικρή καθυστέρηση στην ημερομηνία έναρξης. Κανονικά θα γίνουν και οι διακοπές του Πάσχα χωρίς μαθήματα για μαθητές και φοιτητές. Για τα υπόλοιπα θέματα οι αποφάσεις δεν έχουν παρθεί οριστικά. Συγκεκριμένα εκκρεμεί η απόφαση για την μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων. Απαντώντας σε αυτό η υπουργός κυρία Κεραμέως δήλωσε ότι «όλα είναι στο τραπέζι και πως οι αποφάσεις για το εάν θα διεξαχθούν θα ληφθούν όταν διαμορφωθεί μια πλήρης εικόνα για το διάστημα που τα σχολεία θα είναι ανοιχτά. Η ίδια τονίζει προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν υπάρχει σκέψη για μαθήματα μέσα στο Πάσχα, είναι υπό συζήτηση μια μικρή παράταση του σχολικού έτους εντός του Ιουνίου, ενώ οι Πανελλαδικές δρομολογούνται για να γίνουν κανονικά τον Ιούνιο.
ΕΘΝΟΣ, Νικολίτσα Τρίγκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου