Πληροφορίες
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι αρμόδιο για τη διαδικασίας έκρινε ότι τόσο λόγω της κατάστασης εξαιτίας της πανδημίας αλλά και επειδή πρόκειται για πρώτη φορά να εφαρμοστεί αυτή η πρακτική, η αξιολόγηση να αφορά πληροφορίες για το κάθε σχολείο. Ο συνολικός αριθμός μαθητών, η καλή οργάνωση σε επίπεδο τηλεκπαίδευσης, ο αριθμός μαθητών που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά, ο αριθμός των αλλοδαπών, οι υποδομές και άλλα χαρακτηριστικά, όπως αν η σχολική μονάδα βρίσκεται σε σεισμόπληκτη περιοχή, ή καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλες σχολικές μονάδες.
Με την καταγραφή των αδυναμιών ή των καλών πρακτικών να γίνεται από φέτος, την επόμενη χρονιά, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων τίθεται σε νέα βάση, καθώς στους στόχους των σχολείων θα προστεθούν οι πρωτοβουλίες για εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας όπως για παράδειγμα συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus.
Η αξιολόγηση θα γίνεται σε τρία επίπεδα:
► Εσωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων.
► Εξωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασµού (ΠΕΚΕΣ).
► Μεταξιολόγηση που διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α∆ΙΠΠ∆Ε), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.
Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.
Σημειώνεται ότι η εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα σχολεία στο πλαίσιο διεθνών πρακτικών (σε 26 από τις 32 συνολικά ευρωπαϊκές χώρες). Εντός του µηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το ΙΕΠ προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για τη διαδικασία.
Σύµφωνα µε το υπουργείο Παιδείας, σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου