Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι ένα
σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό,
υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη
για πιο σφαιρική μόρφωση, είπε στην αρχική τοποθέτησή της, επί του
νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, η υπουργός Παιδείας Νίκη
Κεραμέως. Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των
παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της
εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και
ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον, πρόσθεσε η κ Κεραμέως, απαντώντας
εμμέσως στις αντιδράσεις που προκαλεί το νομοσχέδιό της από την
εκπαιδευτική κοινότητα που και σήμερα διαδηλώνει, ενώ η ΟΛΜΕ έχει
κηρύξει 24ωρη απεργία.
Η κ Κεραμέως, που προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία
για την επαγγελματική εκπαίδευση, είπε ότι η κυβέρνηση επενδύει σε ένα
σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί
μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και
χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός
κοινωνικής κινητικότητας».
Όπως σημείωσε η υπουργός, η χώρα μας, δυστυχώς, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε 3 δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα,«χαμηλότερα» από τον διαγωνισμό του 2015.
Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.
Στην ομιλία της η κ. Κεραμέως επικεντρώθηκε-μεταξύ άλλων- στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία [..] Έναν στόχο υπηρετούμε, το πως θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας», είπε η κ. Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε ότι θα προχωρήσει μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.
Όπως σημείωσε η υπουργός, η χώρα μας, δυστυχώς, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε 3 δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα,«χαμηλότερα» από τον διαγωνισμό του 2015.
Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.
Στην ομιλία της η κ. Κεραμέως επικεντρώθηκε-μεταξύ άλλων- στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία [..] Έναν στόχο υπηρετούμε, το πως θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας», είπε η κ. Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε ότι θα προχωρήσει μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου