Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Η αναλυτική ενημέρωσή σας για τις δραστηριότητές μου συνεχίζεται συστηματικά και μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου!
Σας αποστέλλω το παρόν δελτίο, με σημεία της δράσης μου από την επομένη των εκλογών ως σήμερα. Πατώντας πάνω στους ενεργούς (μπλε) συνδέσμους, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για κάθε θεματική.
Όπως πάντα, ευπρόσδεκτα τα σχόλιά σας.
Καλή ανάγνωση και καλή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά!
ΕΚΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΨΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ |
61.784 ψηφοφόροι του βόρειου τομέα της Αθήνας με τίμησαν με την ψήφο τους στις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Δεν έχω λόγια να σας ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη σας!
Ευχαριστώ, επίσης, από καρδιάς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την εξαιρετική τιμή να μου αναθέσει το κομβικό Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με αίσθημα τιμής και ευθύνης, ορκίστηκα ως Βουλευτής και ως μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου και ανέλαβα καθήκοντα ώστε να δρομολογήσουμε, με όραμα και σκληρή δουλειά, τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις για μία καλύτερη Ελλάδα. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν το πρώτο που επισκέφθηκε ως νέος Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σηματοδοτώντας έτσι τη βαρύτητα που αποδίδει η νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην Παιδεία, ως τη μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον της χώρας μας. |
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
|
Προγραμματικές δηλώσεις
Τις προτεραιότητες και τις κυριότερες δράσεις που θα αναλάβουμε το προσεχές διάστημα στον τομέα της Παιδείας παρουσίασα κατά την ομιλία μου στη Βουλή επί των προγραμματικών δηλώσεων. Έξι βασικοί στόχοι διατρέχουν οριζόντια το πρόγραμμά μας: Πρώτον, μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια. Δεύτερον, εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Τρίτον, ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους. Τέταρτον, έμφαση και αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής. Πέμπτον, στόχος να παραδώσουμε στην κοινωνία μορφωμένους νέους, αλλά και πιο ολοκληρωμένους πολίτες. Έκτον, υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης, με έμφαση στα οικονομικά της εκπαίδευσης και στο ανθρώπινο κεφάλαιο. |
Κατάργηση του ασύλου ανομίας - αποκατάσταση του ακαδημαϊκού ασύλου στην πραγματική του έννοια
Ως Πολιτεία, οφείλουμε να θωρακίσουμε τα πανεπιστήμια, να προστατεύσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών εντός αυτών, να αποτρέψουμε οποιαδήποτε δράση προσπαθεί να περιορίσει ή να καταλύσει αυτήν την ελευθερία. Έχουμε εξαιρετικά ιδρύματα στη χώρα, με εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, φοιτητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό. Πρέπει να διασφαλίσουμε για αυτούς ένα υγιέστερο ακαδημαϊκό περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσουν να επικεντρωθούν στο έργο τους. Με τη διάταξη για το άσυλο, βάλαμε τέλος στο παράλογο και πράξαμε το αυτονόητο. Αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, δηλαδή την ελεύθερη διακίνηση ιδεών στα πανεπιστήμια. Ισχύει στα ΑΕΙ ό,τι ακριβώς ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο της χώρας: οι αρχές επεμβαίνουν για κάθε αξιόποινη πράξη όπως ορίζει η κοινή νομοθεσία. Εδώ η ομιλία μου στην Ολομέλεια της Βουλής για το άσυλο και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά τη συζήτηση του διυπουργικού πολυνομοσχεδίου. Ειδικότερα, εξήγησα γιατί η διάταξή μας για το άσυλο, όχι μόνο δεν αντίκειται στο Σύνταγμα, αλλά το υπηρετεί και διαφυλάσσει την εφαρμογή των επιταγών του. |
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
|
Ενθάρρυνση της αριστείας: βράβευση των διεθνώς διακριθέντων στη βιολογία
Είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο Υπουργείο, κατόπιν πρόσκλησής μας, τους μαθητές που διακρίθηκαν στην 30η Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας IBO 2019. Στα πρόσωπά τους ενσαρκώνεται η έννοια της αριστείας, η αξία του να προσπαθείς κάθε μέρα να γίνεσαι καλύτερος. Μας γέμισαν αισιοδοξία και ελπίδα. Δείτε τι μας είπαν για την εμπειρία τους. |
Για τη διαδικασία διανομής των σχολικών βιβλίων και την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, η προστασία των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές αποτέλεσαν από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων πρωταρχικό στόχο και μέλημά μας. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούμε ταχέως στις αναγκαίες διαδικασίες για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Εδώ η σχετική ανακοίνωση. |
Για τις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση
Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ’ Λυκείου, ώστε να μην ανατρέψουμε το σχεδιασμό τους, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος. Εδώ οι βελτιωτικές παρεμβάσεις στο ισχύον σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη εκπαίδευση. |
Για την αναστολή έναρξης λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ
Κεντρική μας στρατηγική στόχευση είναι να αναδείξουμε τις αστείρευτες δυνατότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ώστε να καταστεί συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς, από λύση ανάγκης για λίγους που θεωρείται σήμερα. Ωστόσο το σημερινό καθεστώς που χαρακτηρίζεται από τον κατακερματισμό του νομοθετικού πλαισίου, την παροχή της από παράλληλες δομές και την ανάγκη πιστοποίησης των παρεχόμενων προγραμμάτων, επιβάλλει την εκ βάθρων αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου και την αναστολή έναρξης της λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Εδώ η πλήρης δήλωση και η απάντηση σε σχετικές αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. |
Για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση
Εξ αρχής ταχθήκαμε υπέρ της καθιέρωσης δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, από την ηλικία των 4 ετών. Στηλιτεύσαμε, ωστόσο, ως υπεύθυνη Αντιπολίτευση τότε, το γεγονός ότι δεν είχε ληφθεί μέριμνα για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών, τα οποία θα έκριναν και την επιτυχία του εγχειρήματος. Από τους 52 δήμους που αρχικά εκδήλωσαν αδυναμία εφαρμογής του μέτρου της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, μετά από έναν μήνα έντονων προσπαθειών της ηγεσίας του Υπουργείου, μόνο 13 δήμοι εκφράζουν πλέον, μερικώς ή ολικώς, την αδυναμία αυτή. Διαβάστε περισσότερα εδώ. |
Για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων
Στο σύντομο βίντεο που μπορείτε να δείτε εδώ, συγχαίρω όλους τους επιτυχόντες των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους που τους στήριξαν σε αυτή τη δύσκολη διαδρομή. Απευθύνομαι, όμως, και σε όσους δεν πέτυχαν τον στόχο τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ενθαρρύνοντάς τους να δουν αυτή τη στιγμή ως ευκαιρία και ως πρόκληση. |
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΣΤΑ ΜΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ
Εδώ αναλυτικά η παρουσία μου σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
|
|
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
|
|
|
|
Με τον ευρωβουλευτή Στέλιο Κυμπουρόπουλο για εκπαιδευτικά θέματα ΕΕ και πρόσβασης ατόμων με αναπηρία
|
Με το Προεδρείο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος για θέματα αλληλοσεβασμού, κατά του αντισημιτισμού
|
Με τους εκπροσώπους του SMOKEFREEGREECE για προγράμματα ενημέρωσης και πρόληψης των εξαρτήσεων
|
Με τον Πρέσβη της Ρωσικής Ομοσπονδίας για την περαιτέρω εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας σε θέματα εκπαίδευσης
|

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου