ΣΧΟΛΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ:
ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ … ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ
ΣΥΓΧΥΣΗ
γράφει ο Σπύρος
Βαζούρας *
Στάλθηκαν
από το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία (17.09.2019), «Οδηγίες για τη διδασκαλία
μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019–2020». Για
το μάθημα της Ιστορίας, οι οδηγίες παραπέμπουν στο «Πρόγραμμα Σπουδών
του μαθήματος της Ιστορίας των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γυμνασίου» (ΦΕΚ 959 T.B΄ /
21.03.2019, υπογράφοντος τέως Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου).
Σύμφωνα
με γνώμες διδασκόντων, το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών:
§ δεν συμπίπτει - σε πολλά σημεία - με το σχολικό βιβλίο, αλλά αναφέρεται σε
ένα διδακτικό υλικό που δεν έχει ακόμη εκπονηθεί!!
§ εμφανίζει συνεχείς μεταβάσεις από την αρχή
στο τέλος και πάλι στην αρχή …
§ χαρακτηρίζεται από ακραίο κατακερματισμό της
ύλης που δημιουργεί διδακτική σύγχυση ακόμα και στους διδάσκοντες - πόσο
μάλλον στους μαθητές !!
Αποτέλεσμα: σήμερα σε
κάποια Γυμνάσια να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας με βάση το υπάρχον
βιβλίο και το παλιό πρόγραμμα σπουδών, ενώ σε άλλα με βάση το «νέο»
πρόγραμμα σπουδών και με διδακτικό υλικό που οι συνάδελφοι «αλιεύουν» από
διάφορες πηγές!!
Με
αφορμή τη συγκεκριμένη διδακτική «αρρυθμία», μήπως είναι η ώρα οι εκπαιδευτικές
ομοσπονδίες να φέρουν στο προσκήνιο το σοβαρό ζήτημα του περιεχομένου
των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο;
* Είναι Eκπαιδευτικός, Μ.Εd. και Πρόεδρος του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Βοιωτίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου