ΝΑ ΑΦΗΣH tα ανέξοδα σχεδία επί χάρτου και να συμβουλευτεί
τους ανθρώπους που εργάζονται στην αρένα του δημόσιου σχολείου των Μνημονίων
και όχι μιας "αυλής" ακαδημαϊκών καλεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος
Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΠΑΣΑΦ) το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τις αλλαγές στα
προγράμματα σπουδών της Ιστορίας.
Όπως χαρακτηριστικά
αναφέρει, ζητούν αναβάθμιση και εμβάθυνση στη Νεότερη Ιστορία, όταν από το 2013
χωρίς κανένα επιστημονικό κριτήριο έχουν μειωθεί οι διδασκόμενες ώρες από τρεις
σε δύο στη γ' τάξη .
Σημειώνεται όtι για το
μάθημα της Ιστορίας στο γυμνάσιο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
προτείνει την περικοπή της Σύγχρονης Ιστορίας και τον περιορισμό της ύλης από
την απώτερη προϊστορία ως τα τέλη του 19ου αιώνα. Ενδεικτικά, στην α' τάξη θα
διδάσκεται η περίοδος από την απώτερη προϊστορία ως την ιστορία της Ρώμης, στη
β' οι μαθητές θα μελετούν την περίοδο από την ύστερη αρχαιότητα ως τον 15ο
αιώνα, εμβαθύνοντας σε ζητήματα θρησκευτικής και πολιτικής οργάνωσης, και στη
γ' θα καλύπτεται η περίοδος από τον 15ο ως τα τέλη του 19ου αιώνα.
Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στην α' λυκείου, όπου προτείνεται να
καλύπτεται η περίοδος από το 1880 έως σήμερα, με τη διδασκαλία να αφορά την
περίοδο από την εδραίωση του καπιταλισμού έως τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία, την
εισβολή στο Ιράκ και την ισλαμική τρομοκρατία.
Ας ξεκινήσουν οι αλλαγές από τα σημαντικά, όπως είναι η διδασκαλία του
μαθήματος από αυτούς που αποδεδειγμένα το γνωρίζουν και από την αναγκαία
επιμόρφωσή τους, και όχι από προφάσεις εν αμαρτίαις που θα φέρουν έναν ακόμα
βαρύ χειμώνα καταστροφικών σχεδίων και αποφάσεων καταλήγει ο ΠΑΣΑΦ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου