Οι αιτήσεις υποβάλλονται από την ημερομηνία
εγγραφής του μαθητή στο σχολείο
Εγκύκλιος 87755/Δ3/25-5-2017
(ΑΔΑ:Ω1ΘΜ4653ΠΣ-ΗΧ1) του Υπουργείου Παιδείας
Παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση
Σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 6
του ν.
3699/2008 (199 Α΄)
«1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν:
β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών
αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που
μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό
εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές
ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο,
τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της
γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών.»«1. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν:
β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών
Έγκριση νέας και ανανέωση παράλληλης
στήριξης-συνεκπαίδευσης & Απαραίτητα Δικαιολογητικά
Η έγκριση νέας παράλληλης στήριξης ισχύει
α) για όσους μαθητές θα υποβληθεί για πρώτη φορά αντίστοιχο αίτημα κατά το τρέχον σχολικό έτος 2017-2018
β) για όσους μαθητές δεν είχε υποβληθεί αίτημα το απερχόμενο σχολικό έτος 2016-2017, ανεξάρτητα εάν είχε υποβληθεί αντίστοιχο αίτημα τα προηγούμενα σχολικά έτη και έχουν γνωμάτευση σε ισχύ και
γ) για όσους μαθητές μεταβαίνουν προς φοίτηση από την Πρωτοβάθμια στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
α) για όσους μαθητές θα υποβληθεί για πρώτη φορά αντίστοιχο αίτημα κατά το τρέχον σχολικό έτος 2017-2018
β) για όσους μαθητές δεν είχε υποβληθεί αίτημα το απερχόμενο σχολικό έτος 2016-2017, ανεξάρτητα εάν είχε υποβληθεί αντίστοιχο αίτημα τα προηγούμενα σχολικά έτη και έχουν γνωμάτευση σε ισχύ και
γ) για όσους μαθητές μεταβαίνουν προς φοίτηση από την Πρωτοβάθμια στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η ανανέωση της παράλληλης
στήριξης-συνεκπαίδευσης αφορά μαθητές για τους οποίους είχε υπάρξει σχετική
έγκριση κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Στις περιπτώσεις που η ανανέωση της
παράλληλης στήριξης αφορά μετάβαση σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης
(από τη Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), απαιτείται γνωμάτευση του
οικείου ΚΕΔΔΥ. Διευκρινίζεται ότι η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Σχολείο αφορά την ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) και ως εκ
τούτου δεν θεωρείται νέα παράλληλη στήριξη και δεν απαιτείται νέα γνωμάτευση,
εκτός αν υπάρχει διαφορετική πρόταση στη γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ.
Ο χρόνος υποβολής αιτήσεων παράλληλης
στήριξης-συνεκπαίδευσης ορίζεται από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι
την 20η Οκτωβρίου 2017.
Στήριξη με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)
ή Σχολικό Νοσηλευτή
Η Στήριξη με Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό αφορά
μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για θέματα
αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεών τους, οι
οποίοι φοιτούν στα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΑΕ.
Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή
ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης και ταυτόχρονα στήριξης
από ΕΒΠ ή Σχολικό Νοσηλευτή.
Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις υποστήριξη
από ΕΒΠ χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για θέματα αυτοεξυπηρέτησης,
καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεων των μαθητών με αναπηρία
ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σε καμία περίπτωση για
την υποστήριξη μαθητών με προβλήματα υγείας οι οποίοι χρήζουν υποστήριξης από
Σχολικό Νοσηλευτή.
Υπόδειγμα αίτησης γονέα προς το σχολείο
Υπόδειγμα διαβιβαστικού αλληλογραφίας
Πίνακας 1 – Παράλληλη Στήριξη
Πίνακας 2 – Στήριξη από ΕΒΠ
Πίνακας 3 – Στήριξη από Σχολικό Νοσηλευτή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου