Δεν θέλουμε... άνεργους γιατρούς, αλλά άνεργους κλωστοϋφαντουργούς, για να
διασώσουμε κάποιες σχολές. Το κόλπο με το 5ο μάθημα, που διέρρευσε
Ποιος διασφαλίζει ότι κάποιοι δεν ήξεραν έγκαιρα για το 5ο μάθημα
Στα... χαρτιά το υπουργείο Παιδείας
είναι το πέμπτο τη τάξει υπουργείο της κυβέρνησης, μετά από αυτό των
Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Ψηφιακής Πολιτικής και Εθνικής Άμυνας. Προηγείται άλλων
όπως αυτά της Εργασίας και των Οικονομικών. Αυτά για την εθιμοτυπία. Γιατί στην
ουσία το υπουργείο Παιδείας είναι από τα τελευταία στον κατάλογο ενδιαφέροντος
της κυβέρνησης. Το δείχνουν και οι επιλογές που κάνει. Μαθητευόμενοι μάγοι
παίζουν με το μέλλον των παιδιών και μαζί με την αγωνία των οικογενειών τους. Η
ιστορία με το 5ο μάθημα είναι ενδεικτική της προχειρότητας τουλάχιστον με την
οποία αντιμετωπίζει το θέμα η υπεύθυνη( ) πολιτεία. Και σαν να μην έφθανε αυτό,
ο αριθμός των εισακτέων γίνεται ένα Μεγάλο Παζάρι, λες και ο Κώστας Γαβρόγλου,
ο αρμόδιος υπουργός, είναι η... Ντορέττα Παπαδημητρίου.
Πόσους γιατρούς θα κόψουμε Κόψε διακόσιους. Και που τους βγάζουμε, τους
στέλνουμε έξω.
- Και γιατί να κόψω διακόσιους ;
- Πόσους να κόψεις;
Αυτοί οι διάλογοι θα μπορούσαν να είναι αληθινοί στην παράλογη ζωή που
ζούμε και μεταξύ των παραλόγων που αποφασίζουν για το μέλλον των παιδιών μας.
Όλη η ιστορία θα μπορούσε να ήταν απλά μια κακή εκτίμηση, ή έστω μια
προσπάθεια να εξορθολογιστεί ο αριθμός των αποφοίτων με βάση τις ανάγκες της
οικονομίας και τις δυνατότητες απορρόφησης.
Έρχεται όμως η... κεραμίδα. Ενώ μειώνονται οι γιατροί, αυξάνουν οι
κλωστοϋφαντουργοί! θα μου πείτε τώρα, οι πτυχιούχοι κλωστοϋφαντουργοί πού θα
μπορέσουν να δουλέψουν αφού τα αντίστοιχα εργοστάσια, όχι μόνο στην Ελλάδα,
αλλά και σε όλη την Ευρώπη, έκλεισαν μετά την κινεζική εισβολή στον χώρο του
ενδύματος!
Γιατί να μη βγάλουμε κλωστοϋφαντουργούς, έστω και άνεργους, αφού το ΤΕΙ
Πειραιά που θα τους υποδεχτεί πρέπει να μείνει ανοιχτό για πολιτικούς λόγους;
Αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα. Το υπουργείο προσπαθεί να κρατήσει κάποιες
σχολές ανοιχτές, ξέροντας ότι στην ουσία παράγει ανέργους για να μην αφήσει
ανενεργούς τους καθηγητές και το υπόλοιπο προσωπικό. Για να διατηρηθούν τα
οφίτσια των λίγων, προτιμάμε να παράγουμε στρατιές ανέργων!
Όμως αυτή δεν είναι η μόνη ατασθαλία του υπουργείου. Εδώ και μέρες γίνεται
φασαρία με το περίφημο 5ο μάθημα εξέτασης. Δύο μήνες πριν από τις εξετάσεις
συζητείται η δυνατότητα των μαθητών να διαγωνιστούν σε ακόμη ένα μάθημα. Ο Κώστας
Γαβρόγλου, ο αρμόδιος υπουργός, είναι πανεπιστημιακός. Λογικά και οι συνεργάτες
του όλο και κάποια σχολή θα έχουν βγάλει. Άρα θα ξέρουν, εάν δεν έχουν πάθει...
Αλτσχάιμερ, ότι ένας μαθητής είναι αδύνατον να προετοιμαστεί σε ένα μάθημα μέσα
σε δύο μήνες. Άρα εδώ υπάρχει κάποιος λάκκος.
Μήπως κάποιος εδώ και καιρό είχε πει σε ορισμένα φροντιστήρια ή ομάδες
υποψήφιων ότι υπάρχει η περίπτωση αυτή και έχουν ήδη πάρει τα μέτρα τους
Προετοιμάζουν δηλαδή τους υποψηφίους για ένα μάθημα επιπλέον Στη χώρα που ζούμε
τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί. Και οι σύμβουλοι που εισηγήθηκαν το μέτρο
ίσως να έχουν συμμετοχή σ' αυτό.
Όλα αυτά δείχνουν μια απίστευτη προχειρότητα σε ένα υπουργείο που την έχει
κάνει τρόπο ζωής. Πάρτε παράδειγμα τον προκάτοχο του σημερινού υπουργού, τον κ.
Φίλη, και τα όσα είχε διαπράξει επί υπουργίας του. Και δεν αναφερόμαστε στη
κρίση με την Εκκλησία, που τελικά συνετέλεσε στην αποπομπή του, αλλά στο άλλο,
στο ουσιαστικό κομμάτι της προσφερόμενης Η αγωνία των μαθητών που ετοιμάζονται
να δώσουν εξετάσεις χτυπάει... κόκκινο παιδείας προς τους μαθητές.
Γενικά η κυβέρνηση έχει μια απέχθεια προς τη μάθηση. Ίσως γιατί
πρωτοκλασάτα στελέχη της δεν διακρίθηκαν στο επιστημονικό πεδίο, αλλά
προτίμησαν να γίνουν διάσημοι μέσα από τις καταλήψεις. Έδειξαν κι αυτοί με τον
τρόπο τους πώς μπορεί να φθάσει κάποιος στην επιτυχία.
Σπουδές... μετανάστη
Στην Ελλάδα της κρίσης, όμως, ο μόνος δρόμος για να γλιτώσει κάποιος είναι
να σπουδάσει και στη συνέχεια να φύγει στο εξωτερικό. Μιλάνε όλοι για τα
φωτεινά μυαλά που φεύγουν στα ξένα αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Ε, λοιπόν,
αυτή η κυβέρνηση, για να μην κουβαλά ως κατηγορία αυτή τη φυγή, βρήκε τη λύση. Σταματά
την... παραγωγή φωτεινών μυαλών από το Λύκειο. Όσο λιγότεροι σπουδάσουν κάτι
χρήσιμο, τόσο λιγότεροι θα φύγουν!
Ότι και να έχουν σκεφτεί οι φωστήρες του υπουργείου Παιδείας, το να παίζεις
με το μέλλον των νέων ανθρώπων, των 17χρονων και των 18χρονων, δεν είναι μόνο ποινικό αδίκημα ,
αλλά εθνικό έγκλημα . Μπορεί ως λαός να έχουμε χρεώσει ακόμα και τα δισέγγονά
μας, μπορεί να έχουμε διαμορφώσει ένα εχθρικό περιβάλλον για τους νέους
ανθρώπους, αλλά κανείς δεν έχει δικαίωμα να κόβει τον δρόμο στα νέα παιδιά. Όσα
τουλάχιστον έχουν αποφασίσει να ξεφύγουν από της μιζέρια. Αυτά τα παιδιά
χρειάζονται, τουλάχιστον, σεβασμό από όλους μας.
Από τον πρωθυπουργό μέχρι τον απλό πολίτη.
Από τον Άγγελο Μενδρινό
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου