Πάτρα, 21/2/2014
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΕΜΕΤΕ
Την Τρίτη, 18/2/2014, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας με το
Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ) της ΟΛΜΕ στην πόλη μας με θέμα την
αυτοαξιολόγηση (ΑΕΕ) και την ατομική αξιολόγηση.
Επειδή θα μας ενημέρωναν για το συγκεκριμένο ζήτημα συνάδελφοι από το ΚΕΜΕΤΕ,
θα περίμενε κανείς μιαν αναλυτική, ενδελεχή και ουσιαστική ανάδειξη όλων των
παραμέτρων της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης. Για παράδειγμα, να γίνει σοβαρή
και πλήρης αναφορά
στην παράμετρο της διεθνούς εμπειρίας σχετικά με τη διαδικασία,
τους στόχους και τους τρόπους χρήσης των αποτελεσμάτων της αυτοαξιολόγησης.
Επίσης, θα περίμενε κανείς να γίνει επικαιροποίηση ή και επιστημονικός εμπλουτισμός
της ψηφισμένης από το 8ο Συνέδριο πρότασης του Σωματείου για την αυτοαξιολόγηση
κα.
Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μας ανέφεραν οι συνάδελφοι, αν υπάρχουν
μελέτες του ΚΕΜΕΤΕ και ποιες είναι αυτές πάνω στο θέμα αυτό. Επίσης, ποια είναι
στην ουσία η στάση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ζήτημα, αλλά και ποιες
χώρες και με ποιο τρόπο εφαρμόζουν την οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης –
αυτοαξιολόγησης. Μια τέτοια ενημέρωση θα ήταν ωφέλιμη γιατί θα αναδείκνυε πρώτον
ότι λίγο πολύ όλες οι χώρες της Ευρώπης εφαρμόζουν μια μορφή αξιολόγησης και δεύτερο
ότι, πέρα από τις αρνητικές προεκτάσεις που υπάρχουν σε πολλά μοντέλα
αξιολόγησης, μπορούν ίσως να ανιχνευτούν
και θετικά στοιχεία σε κάποια από αυτά
Θα μπορούσαν αυτά τα στοιχεία κι
όχι μόνο, μαζί με ό,τι θα προέκυπτε από την επικαιροποίηση και τον εμπλουτισμό
των αποφάσεων του 8ου Συνεδρίου για την αυτοαξιολόγηση, να
αποτελέσουν την επιστημονική, τεκμηριωμένη, θετική πρόταση του Σωματείου
απέναντι στις λογικές της αυτοαξιολόγησης –αξιολόγησης, που από την εποχή Διαμαντοπούλου
μέχρι και σήμερα προωθούνται;
Λογικές και πρακτικές που έχουμε ήδη με ανακοινώσεις μας απορρίψει.
Η κατάθεση μιας τέτοιας πρότασης δεν θα μπορούσε να επηρεάσει σε κάποιο
βαθμό τις αποφάσεις της τωρινής ή της επόμενης ηγεσίας του Υπουργείου;
ü
Δεν θα αναδείκνυε τη δημιουργική δύναμη του
κλάδου να συνθέτει και να καταθέτει προτάσεις;
ü
Δεν θα έδειχνε τη δυνατότητά της ΟΛΜΕ να έχει έναν
ουσιαστικό και παρεμβατικό λόγο κι όχι απλώς καταγγελτικό;
ü
Δεν θα πρόβαλλε την επιστημονική συγκρότηση του
κλάδου και την όποια παρέμβασή του πέρα από τις στενές πολιτικές αγκυλώσεις και
τους παραταξιακούς καιροσκοπισμούς;
ü
Παράλληλα δεν θα έβγαζε τον κλάδο και τους
συναδέλφους από τη δεινή θέση να αμύνονται δίνοντάς τους ουσιαστικά επιχειρήματα,
προκειμένου να απαντούν στο ερώτημα που από παντού ακούγεται: «κι εσείς τι
προτείνετε;»;
ü
Δεν θα ήταν μια ανοιχτή πρόταση προς την
κοινωνία και τους γονείς που έχουν εναποθέσει
στον εκπαιδευτικό τις όποιες ελπίδες τους για τη βελτίωση του σχολείου, για το
τι μπορεί να γίνει στην κατεύθυνση αυτή;
Ήταν αναγκαίο να έχουν γίνει όλα
αυτά τα πράγματα. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς θα περίμεναν πολύ
περισσότερα…
Από την ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄ ΑΧΑΪΑΣ
http://dakeachaias.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου