OCALANΘέμα υγείας και συνθηκών διαβίωσής του ήγειρε μέσα από την φυλακή του Ιμραλί όπου βρίσκεται ο ηγέτης των Κούρδων Οτζαλάν, χτυπώντας ταυτόχρονα καμπανάκι κινδύνου για την πορεία ειρήνευσης στην Τουρκία αν κάτι δεν πάει καλά με την καρδιά του.
Όπως γράφει η εφημερίδα Hurriyet ο Οτζαλάν στενοχωριέται μήπως ξαφνικά ζήσει κάποιο καρδιακό πρόβλημα και η έννοια του είναι τι θα γίνει στη συνέχεια η διαδικασία για την ειρήνη. Ο Πρόεδρος του κουρδικού κόμματος BDP, κ. Ντεμίρτας, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε «Όταν συναντηθήκαμε μαζί του μας είχε πει ‘Ένας άνθρωπος σαν εμένα και κάτω από αυτές τις συνθήκες καταβάλει προσπάθεια για μία τόσο σοβαρή διαδικασία για τη λύση. Στο επίκεντρο της διαδικασίας βρίσκομαι εγώ. Την έκκληση την έκανα εγώ. Αν ξαφνικά πάθω κάτι, τι
θα γίνει με τη διαδικασία αυτή; Πολλές φορές κάνω αυτή την ερώτηση στον εαυτό μου. Τα όσα αναφέρω, σχετικά με την υγεία μου, δεν είναι δικές μου ανησυχίες. Αυτό θα πρέπει να γίνει καλά αντιληπτό. Δεν είναι προσωπικό μου θέμα. Ούτε προσωπική μου ανησυχία. Οι συνθήκες κράτησής μου θα πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να εξαλειφθεί το ρίσκο υγείας.’»
Ισχυρή η πίεση για αποφυλάκιση από τους Κούρδους
Είναι σαφές ότι το αίτημα της αποφυλάκισης ή της ριζικής αλλαγής των συνθηκών φυλάκισης του ( π.χ. με κατ οίκον περιορισμό) του Οτζαλάν κλιμακώνεται με αυτό τον τρόπο από την πλευρά των Κούρδων , μάλιστα με συμμετοχή και του ίδιου του Κουρδου ηγέτη αυτήν την φορά. Μέχρι τώρα το έθεταν οργανώσεις  ή πρόσωπα του κουρδικής δομής στο πλαίσιο του διαλόγου και μεμονωμένα, με σταθερή την θέση του Ερντογάν ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα και να εξακολουθεί να τον χαρακτηρίζει »αρχιτρομοκράτη». Είναι σαφές “ότι με τον τρόπο που το βάζει τώρα ο Οτζαλάν θέτει προ των ευθυνών της και πιέζει έτσι την Άγκυρα για ένα θέμα που την καίει
Ο κ. Ντεμίρτας είπε ότι αποτάθηκαν στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και ότι μπορεί, εντός της τρέχουσας εβδομάδας, να γίνει μία νέα συνάντηση με τον Οτζαλάν.  Ακόμα τόνισε ότι η διαδικασία για την ειρήνη προχωράει και ότι και η κρατική πλευρά συναντάται με τον Οτζαλάν κατά καιρούς. (onalert)