Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024

Απολυτήριο IB σε δημόσια σχολεία από το 2026

 

Το International Baccalaureate (IB), ένα πασίγνωστο πρόγραμμα του διεθνούς απολυτηρίου, μπαίνει στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση με απόφαση του υπουργείου Παιδείας.

Όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή της Κυριακής το υπουργείο σχεδιάζει να το εισάγει πιλοτικά σε πρότυπα λύκεια από τον Σεπτέμβριο του 2026 για τους μαθητές της Β’ λυκείου.

Το πρόγραμμα θα είναι προαιρετικό για τους μαθητές και θα εφαρμοστεί παράλληλα με το ισχύον σύστημα του γενικού και επαγγελματικού λυκείου, κατάληξη του οποίου είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα του διεθνούς απολυτηρίου ξεκίνησε να οργανώνεται το 1968 στην Ελβετία – η έδρα του οργανισμού του IB είναι έως σήμερα στη Γενεύη. Πλέον το IB αναγνωρίζεται από πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για δίαιτες πρόγραμμα στα αγγλικά και απευθύνεται σε μαθητές της Β’ και Γ’ λυκείου που επιδιώκουν να σπουδάσουν σε διεθνή πανεπιστήμια.

Η ηγεσία του ελληνικού υπουργείου παιδείας θα εφαρμόσει το πρόγραμμα του IB πιλοτικά σε πέντε πρότυπα λύκεια από τα 21 που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Προφανώς οι μαθητές που θα το επιλέξουν και οι διδάσκοντες θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά αγγλικά.

Η εφαρμογή θα γίνει όπως ακριβώς οργανώνεται το IB σήμερα σε περίπου 6000 σχολεία σε 150 χωρίς – απ’ αυτά περίπου τα μισά είναι δημόσια.

Να σημειωθεί ότι ήδη, όπως ορίζει το άρθρο 147 του φετινού νόμου 5094 για την θεσμοθέτηση μη κρατικών Α.Ε.Ι., οι κάτοχοι IB μπορούν να εγγραφούν σε μη κρατικό Α.Ε.Ι. (χωρίς να έχουν δώσει πανελλαδικές εξετάσεις και να έχουν ξεπεράσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής των ελληνικών Α.Ε.Ι.).

Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί το IB στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση.

Το IB θεσμοθετήθηκε πρώτη φορά το 1995 επί υπουργίας Γιώργου Παπανδρέου με εισηγητή τον κορυφαίο φιλόλογο και ιστορικό της εκπαίδευσης αείμνηστο Αλέξη Δημαρά, ο οποίος κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών Διδακτορικών σπουδών του στο Λονδίνο συναντήθηκε με τον Ιαν Χιλ, ιδρυτή του IB παγκοσμίως. Όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ στα δημόσια σχολεία λόγω του υψηλού κόστους εφαρμογής, καθώς απαιτεί πολλές ειδικότητες καθηγητών, αλλά και των αντιδράσεων, που υπήρξαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου