Οι εκπαιδευτικοί που σκέφτονται να παραιτηθούν μέσα στο 2025 θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (συμπλήρωση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου-απαιτούμενο όριο ηλικίας), και άμεσης καταβολής της σύνταξης.
Μέσα στο 1ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου αναμένεται να κληθούν όσοι εκπαιδευτικοί θέλουν να υποβάλλουν αιτήσεις παραίτησης.
- Οι αιτήσεις αφυπηρέτησης που φέτος θα υποβληθούν από την 1η και έως και τη 10η Φεβρουαρίου 2025 ,γίνονται αποδεκτές και λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση στις 31 Αυγούστου του ίδιου έτους!
- Ανάκληση παραίτησης μπορεί να γίνει μέσα σε έναν μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αρχικής αίτησης παραίτησης!
- Αιτήσεις παραίτησης που γίνονται μετά από αυτό το διάστημα με απόφαση των ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ γίνονται αποδεκτές για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους ή βαριές και δυσίατες ασθένειες που αποδεικνύονται με παραστατικά από Δημόσιο Νοσοκομείο, Υγειονομική Επιτροπή ή την Ανωτάτη Στρατού Υγειονομική Επιτροπή!
- Οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν 67 ηλικιακά έτη απολύονται αυτοδίκαια με το τέλος του σχολικού έτους, λόγω ορίου ηλικίας με πλήρη σύνταξη, αναλογική των ετών που έχουν και με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν 15ετή υπηρεσία!
- Πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, νεφρική ανεπάρκεια, παραπληγικοί και άλλοι με ποσοστό αναπηρίας 67% τουλάχιστον, που πιστοποιείται από την Α.Σ.Υ.Ε (Ανωτάτη Στρατού Υγειονομική Επιτροπή) μπορούν με τη συμπλήρωση 15ετούς υπηρεσίας να αποχωρήσουν χωρίς όριο ηλικίας.
- Γυναίκες /Άνδρες με ανίκανο σύζυγο (ποσοστό ανικανότητας 67% και άνω, ανίκανο για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα με γνωμάτευση της ΑΣΥΕ) μπορούν να αποχωρήσουν με τη συμπλήρωση 25 εργασιακών και 50 ηλικιακών ετών.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε πριν κάνουμε την αίτηση;
Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση, θα πρέπει να ζητούν να παραιτηθούν από την Υπηρεσία και όχι να συνταξιοδοτηθούν, αφού η αίτηση για συνταξιοδότηση έπεται της λύσης της υπαλληλικής σχέσης.
Η αποδοχή της αίτησης παραίτησης από την Υπηρεσία, θα γίνει αυτοδίκαια (εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007 και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα), και η υπαλληλική σχέση θα λυθεί στις 31-8-2024, χωρίς ωστόσο η ανωτέρω αποδοχή να κατοχυρώνει απαραίτητα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και άμεση καταβολή της σύνταξης. Για το λόγο αυτό και ειδικότερα για την αποφυγή φαινομένων ανάκλησης παραιτήσεων που θα γίνουν αποδεκτές, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παραιτηθούν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (συμπλήρωση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου-απαιτούμενο όριο ηλικίας), και άμεσης καταβολής της σύνταξης.
Η παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Συνεπώς, επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει πολλές μεταβολές στις συνταξιοδοτικές διατάξεις και ως εκ τούτου κάθε εκπαιδευτικός αποτελεί μία ξεχωριστή συνταξιοδοτική περίπτωση κρίνεται απαραίτητο πριν την υποβολή της αίτησης παραίτησης οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν προκειμένου να είναι σίγουροι πως έχουν όλες τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.
Ποια είναι τα δικαιολογητικά για την παραίτηση των εκπαιδευτικών;
Α.Αίτηση
Για απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικών συντάξεων και ασφαλιστικής παροχής (εφάπαξ).
Υποβάλλεται εις τετραπλούν και επισυνάπτεται υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τη σύνταξη.
Στην ως άνω αίτηση (τελευταία περίπτωση της 2ης σελίδας) θα πρέπει να δηλωθούν στοιχεία της τράπεζας επιλογής σας για την καταβολή εφάπαξ από το Ταμείο Πρόνοιας (όχι απαραίτητα της Εθνικής Τράπεζας).
Β. Απαραίτητα δικαιολογητικά για συνταξιοδότηση
1) Πρόσφατο Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (εις τριπλούν)
2) Πιστοποιητικό τύπου Α΄ (μόνο για τους άντρες) εφόσον δεν υπάρχει στο προσωπικό μητρώο (εις διπλούν)
3) Φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων (εις τριπλούν)
4) Φωτοαντίγραφο Εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος ή άλλου αποδεικτικού μέσου, από το οποίο να προκύπτει ο Α.Φ.Μ. (εις τριπλούν)
5) Φωτοαντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου του λογαριασμού (με πρώτο το επώνυμο του συνταξιούχου) που επιθυμείτε να πιστώνεται η σύνταξή σας. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται ο IBAN (International Bank Account Number) μπορείτε να τον μάθετε από το υποκατάστημα της Τράπεζας όπου ανοίξατε το λογαριασμό σας (εις πενταπλούν)
6) Φωτοαντίγραφα αποδεικτικών στοιχείων ΑΜΚΑ και Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ), από ασφάλιση που προηγήθηκε του διορισμού στο Δημόσιο (εις τριπλούν)
7) Πιστοποιητικό εκπαιδευτικού ιδρύματος φοίτησης των παιδιών που σπουδάζουν (εις διπλούν)
8) Σε περίπτωση Διαζυγίου: Το διαζευκτήριο & Δικαστική απόφαση επιμέλειας παιδιών αν υπάρχουν ανήλικα τέκνα ή ενήλικα που σπουδάζουν (εις διπλούν)
9) Σε περίπτωση που υπάρχει γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής (για αναπηρία 67% και άνω) είτε του συνταξιούχου είτε κάποιου μέλους της οικογενείας του, καλό είναι να προσκομίζεται (εις διπλούν)
10) Σε περίπτωση Αναγνώρισης Προϋπηρεσίας που έχει πληρωθεί από τους ίδιους, αποδείξεις από τα αντίστοιχα ταμεία (εις τριπλούν)
11) Σε περίπτωση Διαδοχικής Ασφάλισης ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΑ ή και Βεβαιώσεις από τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς (εις τριπλούν)
12) Για τις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσιών ιδιωτικού τομέα, στρατιωτικής θητείας, προσόντος διορισμού, πλασματικού χρόνου παιδιών, ετών σπουδών κλπ., θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίζουν τις σχετικές πράξεις ή τους αριθμούς πρωτοκόλλου υποβολής των αιτήσεων, στις περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί ακόμη η σχετική πράξη, καθώς και βεβαίωση για το υπόλοιπο ή την εξόφληση των οφειλών της αναγνώρισης.
13) Γνωστοποίηση στην υπηρεσία του email του/της εκπαιδευτικού (Υποχρεωτικό πεδίο στο ΔΑΥΚ).
ΘΕΜΑ: Τήρηση και χρήση προσωπικού μητρώου και διευκρινίσεις επί παραιτήσεων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ
Με αφορμή διαπιστώσεις των υπηρεσιών μας αναφορικά με α) την τήρηση και χρήση του προσωπικού μητρώου και β) το ζήτημα των παραιτήσεων, των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, σας αναφέρουμε τα ακόλουθα:
Α. Προσωπικό μητρώο
Με το άρθρο 23 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, Α΄ 26) ορίζονται οι διατάξεις για το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου. Το προσωπικό μητρώο συγκροτείται μετά το διορισμό του/της υπαλλήλου και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία τα οποία προσδιορίζουν την ατομική, οικογενειακή, περιουσιακή και υπηρεσιακή του/της κατάσταση. Με το π.δ. 178/2004 (Α΄ 154) καθορίζονται ο τρόπος τήρησης και ενημέρωσης του προσωπικού μητρώου, κύριου και βοηθητικού, ο χρόνος περιοδικής καταστροφής των εκθέσεων αξιολόγησης των ουσιαστικών προσόντων, η μετά από αίτηση του/της υπαλλήλου αφαίρεση στοιχείων, καθώς και η σχετική διαδικασία, όπως και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
Ειδικότερα για τις αξιολογικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, αυτές καταχωρίζονται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του άρθρου 81 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136), αντίγραφα των οποίων υποβάλλονται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, στην οποία τηρείται το προσωπικό μητρώο του/της αξιολογουμένου/ης εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ. Κατόπιν, οι Δ/ντές των εν λόγω Δ/νσεων μεριμνούν για την ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των αξιολογούμενων, σύμφωνα με τις παρ. 10 και 11 του αρθ. 11 της υπό στοιχεία 9950/ΓΔ5/27-01-2023 (Β΄ 388, ΑΔΑ: 6ΝΤΟ46ΜΤΛΗ ΠΨΤ) κ.υ.α..
Σημειώνεται, περαιτέρω, ότι ψηφιακά τηρούνται στοιχεία εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ: α) στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου, για τον διορισμό ή την πρόσληψη προσωπικού, καθώς και την αποχώρηση, μόνιμου, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού, στο οποίο υποχρεούνται οι οικείες Δ/νσεις να καταγράφουν τα στοιχεία της απόφασης διορισμού, πρόσληψης ή αποχώρησης του προσωπικού αυτού πριν από τη δημοσίευση της σχετικής πράξης, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 49 του ν. 3943/2011 (Α΄ 66), όπως ισχύει1, και, β) στο Πληροφοριακό Σύστημα (Π.Σ.) του ΥΠΑΙΘΑ myschool2, στο οποίο αποτυπώνεται, με συνεχή ενημέρωση και σε πραγματικό χρόνο, η καθημερινή λειτουργία των σχολικών μονάδων, βάσει της οποίας τα αρμόδια όργανα της διοίκησης προβαίνουν στον προγραμματισμό δράσεων και στη λήψη αποφάσεων.
Έχει διαπιστωθεί ότι, σε πολλές περιπτώσεις, τα προσωπικά μητρώα των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ δεν διαθέτουν την απαιτούμενη εγκυρότητα και πληρότητα, ή/και δεν λαμβάνονται υπόψη όποτε αυτό απαιτείται. Για το λόγο αυτό καλούνται:
1. οι οικείες Δ/νσεις Εκπ/σης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, τα οποία συναρτώνται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων και τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα (σημ.: η επικαιροποίηση γίνεται αμελλητί), και,
2. τα αρμόδια όργανα να ενημερώνονται από το προσωπικό μητρώο πριν από την έκδοση οποιασδήποτε ατομικής διοικητικής πράξης.
Επισημαίνεται ότι η παρ. 4 του άρθρου 23 του Υ.Κ. ορίζει ότι αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα η παράλειψη τήρησης, φύλαξης και ενημέρωσης του προσωπικού μητρώου.
Σημειώνεται, επίσης, ότι σε κάθε σχολική μονάδα με ευθύνη του/της δ/ντή/ριάς της καταγράφονται, εισάγονται στο ηλεκτρονικό σύστημα Π.Σ. myschool και, όποτε επέλθει μεταβολή, επικαιροποιούνται στοιχεία (μαθητικού ή εκπαιδευτικού προσωπικού), ενώ, τα εν λόγω στοιχεία ελέγχονται και οριστικοποιούνται με ευθύνη του/της Δ/ντή/ριας Εκπ/σης.
Β. Παραιτήσεις
Για την παραίτηση των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν, κατ’ αρχήν, οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3687/2008 (Α΄ 159), όπως τροποποιήθηκαν ως προς τις προθεσμίες με το άρθρο 46, παρ. 1 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) και ισχύουν, και, δευτερευόντως, οι διατάξεις του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007), οι οποίες, ως γενικές διατάξεις, εφαρμόζονται και στους εκπαιδευτικούς3 και ρυθμίζουν τα θέματα τα οποία δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές γι’ αυτούς διατάξεις.
Με τις υπ’ αριθ. 174184/Ε3/17-10-2018 (ΑΔΑ: ΩΞ6Ξ4653ΠΣ-4ΩΡ), 5420/Ε3/18-01-2024 (ΑΔΑ: ΨΡ2Ο46ΝΚΠΔ-Ω33) και 38837/Ε3/12-04-2024 (ΑΔΑ: ΨΧ1Τ46ΝΚΠΔ-ΛΘ2) εγκυκλίους έχουν δοθεί διευκρινίσεις και οδηγίες σχετικά με τις αιτήσεις παραίτησης που υποβάλλονται α) από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι και την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου οι οποίες θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές οπότε και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση στις 31 Αυγούστου, και, β) το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μέσω ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ για εξαιρετικούς λόγους.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με:
i. την παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 (Α΄ 237), αίτηση παραίτησης υπαλλήλου δεν γίνεται δεκτή πριν ολοκληρωθεί ο αυτεπάγγελτος έλεγχος γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών,
ii. ii. την παρ. 2 του άρθρου 148 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), αίτηση παραίτησης θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα
1. Με την αντικατάσταση της εν λόγω παρ. με το άρθρο 60 του ν. 4590/2019 (Α΄ 17)
2. Βλ. άρθρο 207 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70) και άρθρο 7 του ν. 3848/2010 (Α΄ 71)
3. Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112) Σελίδα 2 από 4 αναφερόμενα στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 του Υ.Κ. ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της,
iii. την παρ. 3 του άρθρου 148 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), σε συνδυασμό με το άρθρο 58 του Υ.Κ. και την παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 21 του άρθρου 36 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) και την παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 4235/2014 (Α΄ 32) και ισχύει, ο/η υπάλληλος, που έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 584 του Υ.Κ., δεν έχει δικαίωμα να παραιτηθεί πριν λήξει ο χρόνος που ορίζεται στη διάταξη αυτή. Σε περίπτωση δε υπαίτιας διακοπής της εκπαιδευτικής άδειας ή αθέτησης των υποχρεώσεων των περ. γ’ και δ’, της παρ. 1, του άρθρου 9 του ν. 2986/2002, όπως ισχύει, επιστρέφονται οι καταβληθείσες πρόσθετες αποζημιώσεις, καθώς και οι καταβληθείσες αποδοχές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην άνω διάταξη,
iv. την παρ. 4 του άρθρου 148 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), ο/η υπάλληλος μέσα σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) μηνός από την υποβολή της αίτησης παραίτησης μπορεί να την ανακαλέσει εγγράφως, εφόσον αυτή δεν έχει γίνει αποδεκτή,
v. την παρ. 10 του άρθρου 4 του ν. 4151/2013 (Α΄ 103) ο/η υπάλληλος που αποχωρεί από την υπηρεσία προκειμένου να συνταξιοδοτηθεί και λόγω πλάνης περί τα πράγματα δεν πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξής του/της, μπορεί να επανέλθει στην υπηρεσία μετά από αίτησή του/της, η οποία υποβάλλεται στον φορέα που αποχώρησε εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών (3) μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων, το οποίο και τον/την πληροφορεί σχετικά.
Σε συνέχεια των ανωτέρω επισημάνσεων/διατάξεων, καλείσθε:
1. να έχετε ολοκληρώσει για όλους/όλες τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ της αρμοδιότητας σας (και εντός προθεσμίας τριών (3) μηνών μετά τη δημοσίευση της πράξεως διορισμού5 των δόκιμων/νεοδιόριστων), τον έλεγχο γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών, ώστε άμεσα να εκδίδεται η προβλεπόμενη εκ της παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 βεβαίωση.
2. κάθε φορά που υποβάλλεται αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ να ελέγχετε στο προσωπικό μητρώο, και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο, τυχόν εκκρεμότητα εκπλήρωσης των υποχρεώσεων υπηρέτησης κλπ στην περίπτωση λήψης εκπαιδευτικής άδειας εκ μέρους του/της εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ.
3. κάθε φορά που υποβάλλεται αίτηση παραίτησης εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ να ελέγχετε στο προσωπικό μητρώο, και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο, τυχόν εκκρεμή ποινική ή πειθαρχική δίωξη του αρ. 148, παρ. 2 του Υ.Κ. σε βάρος του/της. Στην περίπτωση, δε, που η αίτηση παραίτησης θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί, σύμφωνα με το αρ. 148, παρ. 2 του Υ.Κ., αμελλητί να ενημερώνετε εγγράφως, σχετικά, τον/την αιτούντα/ούσα.
4. α. αναφορικά με τις αυτοδίκαιες παραιτήσεις, η προθεσμία του ενός (1) μηνός για την ανάκληση της αίτησης είναι αποκλειστική και ως εκ τούτου στην περίπτωση που η αίτηση ανάκλησης υποβληθεί εκπρόθεσμα οφείλετε αμελλητί να ενημερώνετε εγγράφως τον/την αιτούντα/ούσα για την απόρριψη της αίτησης ανάκλησης της αίτησης παραίτησής του/της, βάσει των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 148 του Υ.Κ.
4. Οι διατάξεις του άρθ. 58 του Υ.Κ. αναφέρονται στην άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης (αλλιώς, εκπαιδευτική άδεια). Ειδικότερα στην παρ. 7 του εν λόγω άρθρου ορίζονται υποχρεώσεις υπηρέτησης μετά το τέλος της άδειας και σε περίπτωση υπαίτιας αθέτησης της υποχρέωσης αυτής, επιστροφή αποδοχών. Υπενθυμίζουμε ότι για τις άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύουν οι ειδικές διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 2986/2002 (Α΄ 24), όπως τροποποιήθηκαν με την παρ. 21 του άρθρου 36 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) και την παρ. 2 του άρθρου 68 του ν. 4235/2014 (Α΄ 32)] και, συμπληρωματικά, οι γενικές διατάξεις του άρθρου 58 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26) όπως ισχύουν. Σχετικές επί του θέματος είναι και οι με αριθ. 182/2013 (αποδεκτή) 180/2014 (αποδεκτή) και 122/2019 (εκκρεμεί αποδοχή) γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
5. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 (Α΄ 237), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4440/2016 (Α΄ 224). Σελίδα 3 από 4
β. για τις παραιτήσεις για εξαιρετικούς λόγους μέσω ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΕΕΠ, να αποστέλλετε αμελλητί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την αίτηση ανάκλησης της αίτησης παραίτησης στην αρμόδια - κατά περίπτωση - υπηρεσία της Κ.Υ. του ΥΠΑΙΘΑ (με τηλεφωνική επιβεβαίωση παραλαβής αυτής).
γ. για τις παραιτήσεις για εξαιρετικούς λόγους μέσω ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΕΕΠ, και προς αποφυγή της παρέλευσης άπρακτης προθεσμίας 2μηνου (ήτοι χωρίς την αποδοχή ή την απόρριψη της εν λόγω αίτησης), οπότε και εκδίδεται διαπιστωτική πράξη από την οικεία Δ/νση Εκπ/σης για τη λύση της υπαλληλικής σχέσης του/της εκπαιδευτικού, να αποστέλλετε αμελλητί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το αργότερο εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών διαβιβαστικό έγγραφο με το σύνολο των εγγράφων/δικαιολογητικών στην αρμόδια - κατά περίπτωση - υπηρεσία της Κ.Υ. του ΥΠΑΙΘΑ (με τηλεφωνική επιβεβαίωση παραλαβής αυτών).
Σε κάθε περίπτωση, παρακαλούμε για την απαρέγκλιτη και πιστή εφαρμογή και τήρηση των άνω αναφερομένων στην παρούσα εγκύκλιο.
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΡΟΚΟΠΙΑΔΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου