Οι πρώτες αξιολογήσεις από τους Διευθυντές Σχολείων στο πεδίο Α2 (παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης) και στο πεδίο Β (υπηρεσιακή συνέπεια). έχουν προγραμματιστεί και ξεκινούν άμεσα.
Σε λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα για το Α2 πεδίο αξιολόγησης εκπαιδευτικών στη σελίδα https://axiologisi-minedu.gov.gr/ .
Θυμίζουμε ότι
συνολικά για τα Πεδία Α1, Α2 και Β προβλέπονται έντεκα (11) Κριτήρια αξιολόγησης, καθένα με τις δικές του ποιοτικές προδιαγραφές.
Οι Διευθυντές συμμετέχουν στην αξιολόγηση των 6 εκ των 11 Κριτηρίων στα πεδία Α2 και Β.
Τα 6 κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τους Διευθυντές
✦ Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από Διευθυντές σχολείων στο Α2 πεδίο με βάση 2 κριτήρια
α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
β) Αναστοχασμός Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους.
✦ Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από Διευθυντές σχολείων και Συμβούλους εκπαίδευσης στο Β πεδίο με βάση 4 κριτήρια
ΠΡΟΣΟΧΗ: Το πεδίο Β αποτιμάται από τους δύο (2) αξιολογητές, Σύμβουλο Εκπαίδευσης και Διευθυντή σχολείου, με έναν χαρακτηρισμό, που περιέχεται σε κοινή αξιολογική έκθεση.(παρ. 2, άρθρου 73, ν. 4823/2021). Ειδικότερα η αποτίμηση και η αξιολογική έκθεση του πεδίου αυτού θα συμπληρώνεται στην ψηφιακή εφαρμογή από έναν αξιολογητή μετά από σύμφωνη γνώμη και του δεύτερου αξιολογητή.
Υπηρεσιακή Επάρκεια και Συνέπεια Εκπαιδευτικού
1. Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογούνται η συνέπεια του εκπαιδευτικού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου, η έγκαιρη προσέλευση στο μάθημα, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτει η διεύθυνση της σχολικής μονάδας, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του.
2. Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.
3. Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους, για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, για τον σχεδιασμό του διδακτικού έργου, καθώς και για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.
4, Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογούνται η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών – πεδία αξιολόγησης
Στο Άρθρο 67 του ν. 4823/2021 ορίζεται ότι «το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.
Σημείωση
Α) Εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π σε ΚΕ.Π.Ε.Α και Δομές Δ/νσης Εκπ/σης & ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. & Ε.Β.Π. αξιολογούνται σε οκτώ (8) κριτήρια:
Πεδίο Α: Υποστηρικτικό, Οργανωτικό & Παιδαγωγικό Έργο (5 Κριτήρια)
Πεδίο Β: Υπηρεσιακή Επάρκεια και Συνέπεια (3 Κριτήρια).
Β) Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς των μονοθέσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων το πεδίο Α αξιολογείται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) και το πεδίο Β από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου