Αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προβλέπει το σχέδιο για το «ανοικτό σχολείο» που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Σημαντικό κεφάλαιο για τη σχολική εκπαίδευση είναι, μεταξύ άλλων, ο επαναπροσδιορισμός του πλαισίου κανόνων και ευθύνης, καθώς και το σύστημα των απουσιών, όπως αποκαλύπτει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Κατσαρός. Όπως αναφέρει, θα εξεταστεί εκ νέου ο αριθμός των απουσιών των μαθητών και θα επανέλθει στις 50 δικαιολογημένες και 50 αδικαιολόγητες απουσίες, καθώς επί υπουργίας Κ. Γαβρόγλου καταργήθηκε η διάκριση απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, με όριο απουσιών τις 114. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το 80% των μαθητών κάνει χρήση του συνόλου των απουσιών. Επιπλέον, για εφέτος οι μαθητές μπορούν να δικαιολογήσουν επιπλέον 70 απουσίες για COVID-19 και ιογενείς λοιμώξεις.
Οι αλλαγές προβλέπουν, επίσης, την ελεύθερη επιλογή βιβλίου με την καθιέρωση του πολλαπλού βιβλίου, καινούργια αναλυτικά προγράμματα, διδασκαλία ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων στη Λογοτεχνία αντί αποσπασμάτων, εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης, νέα μαθήματα, όπως συμβουλευτική, αλλά και σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, εθελοντισμός, καθώς και έμφαση στις δεξιότητες. Παράλληλα, γυρίζονται τα βίντεο για το ψηφιακό φροντιστήριο, που αναμένεται να αρχίσει τον επόμενο μήνα και θα είναι προαιρετικό και δωρεάν.
Ήδη ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, με την αρμόδια υφυπουργό για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ζέττα Μακρή, ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου για τις στοχευμένες αλλαγές που επίκεινται σε ό,τι αφορά τα σχολεία.
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
Μια άμεση αλλαγή που θα δουν από τον Φεβρουάριο οι μαθητές είναι η πιλοτική λειτουργία του ψηφιακού φροντιστηρίου. Πρόκειται να περιλαμβάνει ζωντανά και μαγνητοσκοπημένα μαθήματα, καθώς και εργαλεία υποστήριξης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα ξεκινήσει πιλοτικά σε δύο μαθήματα του Γυμνασίου, Μαθηματικά και Φυσική, το δεύτερο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους, 2023-2024, με στόχο η ηλεκτρονική πλατφόρμα να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο σε πλήρη μορφή, σε όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, συμπεριλαμβανομένων των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Επίσης, ανοίγει νέα σελίδα στη διδασκαλία της Πληροφορικής στα σχολεία. Ήδη γίνονται οι σχετικές εισηγήσεις για το περιεχόμενο του μαθήματος και την ανάπτυξη εκπαιδευτικούυποστηρικτικού υλικού για το Γυμνάσιο, ώστε να επικαιροποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Ακόμα, εξετάζεται η ενίσχυση της αλγοριθμικής-υπολογιστικής σκέψης με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και τα ζητήματα ένταξης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση. Επίσης, εξετάζεται να μπει ως προϋπόθεση στους μαθητές, εκτός από την επιτυχή ολοκλήρωση των τριών τάξεων του Λυκείου, η κατοχή αναγνωρισμένου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας. Άλλη μία αλλαγή αφορά τον τρόπο αποτύπωσης των κενών στα σχολεία, ώστε πριν από το καλοκαίρι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών.
Οι μαθητές από το Δημοτικό θα διδάσκονται ολοκληρωμένα λογοτεχνικά βιβλία, τα οποία θα συζητούν μέσα στην τάξη, με σκοπό να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία από την παιδική ηλικία. Με το πολλαπλό βιβλίο θα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν ανάμεσα στα εγκεκριμένα βιβλία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ταυτόχρονα, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έχουν πρόσβαση και στα υπόλοιπα εγκεκριμένα διδακτικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή, καθώς και σε πλούσιο συμπληρωματικό, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Η ελεύθερη επιλογή βιβλίου, που αναμένεται να εφαρμοστεί σταδιακά, και οι πολλαπλές πηγές σηματοδοτούν μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, ξεφεύγοντας από το μοντέλο της αποστήθισης και ενισχύοντας την κριτική σκέψη των μαθητών και τη διαμόρφωση ανεξάρτητης γνώμης.
Επίσης, διαδραστικοί πίνακες και πολυμέσα αναμένεται να «μεταμορφώσουν» τα μαθήματα. Οι μαθητές θα διδάσκονται Μαθηματικά, Πληροφορική και άλλα μαθήματα διαδραστικά και όχι μόνο από βιβλία και εικόνες, αλλά και με τη χρήση ρομποτικής.
Εκτός από το μεγαλύτερο ενδιαφέρον που μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά μια άσκηση Μαθηματικών μέσω της συμμετοχής τους σε Επιστήμη - Τεχνολογία - Μηχανική - Μαθηματικά (STEM), η διδασκαλία του μαθήματος θα παρακινεί τους μαθητές να ακολουθήσουν, εφόσον επιθυμούν, μια σταδιοδρομία σε έναν από αυτούς τους τομείς.
Προωθείται ακόμα η θεσμοθέτηση τεστ ανίχνευσης τάσεων, κλίσεων και δεξιοτήτων σε όλους τους μαθητές όλων των σχολείων της χώρας. Στο ίδιο μήκος κύματος το υπουργείο εξετάζει και την εισαγωγή της συμβουλευτικής, δηλαδή ο εκπαιδευμένος παιδαγωγός να μπορεί με βάση αυτό το τεστ να συμβουλεύσει τον μαθητή αποτελεσματικά σχετικά με τον επαγγελματικό του προσανατολισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου