Οι εκλογές πλησιάζουν και οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν αν η Νέα Δημοκρατία, εφόσον είναι πρώτη αλλά όχι αυτοδύναμη, θα προχωρήσει σε διαβουλεύσεις για τον σχηματισμό κυβέρνησης ή αν θα πάει η χώρα αναγκαστικά σε νέες εκλογές. Επίσης, πώς αντιμετωπίζετε την πρόταση Ανδρουλάκη για κυβέρνηση συνεργασίας, αλλά με τρίτο πρόσωπο ως Πρωθυπουργό;
Οι πολίτες γνωρίζουν ότι μόνο η ισχυρή, αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπορεί αφ’ ενός να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ακόμα να γίνουν, αφ’ ετέρου να διασφαλίσει όσα πετύχαμε τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει καταστήσει σαφές ότι στόχος μας είναι η αυτοδυναμία. Όχι ως αυτοσκοπός. Αλλά ως μέσο για να διασφαλιστεί η θετική πορεία της Ελλάδας, ως μέσο για να αλλάξουν όσα μας κρατάνε πίσω, ως μέσο για να συνεχίσουμε στο δρόμο της ανάπτυξης με κοινωνική συνοχή. Γι’ αυτό, στις εκλογές της 21ης Μαΐου, δεν υπάρχει χώρος για ψήφο διαμαρτυρίας ή αποχή. Επιδιώκουμε το υψηλότερο δυνατό ποσοστό, ώστε να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για την επίτευξη της αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας. Η πρόταση του κ. Ανδρουλάκη για συνεργασία με άγνωστο πρωθυπουργό, ουσιαστικά ακυρώνει την επιλογή και την ψήφο των πολιτών. Η αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας συνιστά πολιτική και κοινωνική αναγκαιότητα.
Ποιο είναι το «βαθύ κράτος», γιατί παραμένει ισχυρό και πως σκοπεύετε να κερδίσετε αυτή τη μάχη;
Υπάρχουν και λειτουργούν στη χώρα μας συντεχνιακοί μηχανισμοί και ομάδες συμφερόντων, που εμποδίζουν τις αλλαγές οι οποίες είναι απαραίτητες για να έχουμε το λειτουργικό και αποτελεσματικό κράτος που θέλουμε. Ως κυβέρνηση, πολεμήσαμε αυτούς τους μηχανισμούς και κάναμε τομές. Για παράδειγμα, με την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών που ξεκίνησε για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια στην χώρα μας ενάντια σε κατεστημένα και αναχρονιστικές αντιδράσεις. Συνολικά στο κράτος, όμως, υπάρχει ανάγκη να ολοκληρώσουμε τις αλλαγές που απενεργοποιούν το «βαθύ κράτος». Και αυτό είναι και ένα από τα μεγάλα διακυβεύματα των εκλογών της 21ης Μαΐου.
Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν εσχάτως τον δημόσιο διάλογο είναι και η αξιολόγηση. Τι ακριβώς συμβαίνει με την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών, αλλά και όσων επιλέγονται για θέσεις ευθύνης, όπως για παράδειγμα οι διευθυντές των σχολείων;
Η αξιολόγηση προχωρά, όπως ακριβώς είχαμε υποσχεθεί, σε τρία επίπεδα. Επίπεδο πρώτο, η αξιολόγηση σχολικής μονάδας. Επίπεδο δεύτερο, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, πόσο καλό ή όχι είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Επίπεδο τρίτο, η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Κύριε Παπαχλιμίντζο, μετά από 41 χρόνια, ξεκίνησε στη χώρα μας, με οριζόντιο τρόπο, η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, η οποία έχει στόχο τη βελτίωση. Ας σκεφτούμε ότι η αξιολόγηση είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιείται σε πάρα πολλές χώρες διεθνώς, προκειμένου να οδηγεί διαρκώς σε μία βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, από τις αρχές του μήνα, περισσότερες από 1.300 συναντήσεις και πάνω από 600 παρακολουθήσεις μαθημάτων από 135 Συμβούλους Εκπαίδευσης σε Βόρειο-Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Πελοπόννησο, και συνεχίζουμε.
Το 2024 θα προχωρήσει η αναμόρφωση του μισθολογίου στο Δημόσιο. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού;
Η πρώτη τετραετία διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν σε μεγάλο βαθμό επικεντρωμένη στη μείωση φόρων. Ο Πρωθυπουργός έχει ήδη δηλώσει ότι εφ’ όσον οι πολίτες ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους στη Νέα Δημοκρατία, η επόμενη τετραετία θα έχει ως έναν από τους βασικούς της στόχους την αύξηση των μισθών, και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι εκπαιδευτικοί μας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της δέσμευσης. Γιατί, είναι αλήθεια, προσφέρουν πολλά, και ακόμη περισσότερα τα τελευταία χρόνια με τις μεγάλες αλλαγές που προβλέψαμε στην παιδεία, ενώ οι αμοιβές τους δεν είναι αυτές που θα έπρεπε. Το αναγνωρίζουμε, είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει.
Ποιες νέες προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών προγραμματίζετε, ποιους κλάδους αφορούν κυρίως και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα θα υλοποιηθούν;
Προγραμματίζονται άμεσα 3.770 νέοι, μόνιμοι διορισμοί, που καταφέραμε να πετύχουμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, φτάνοντας την τελευταία τετραετία τους 28.500 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, όταν δεν είχε γίνει κανένας για 12 ολόκληρα χρόνια. Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό μας, με μόνιμους διορισμούς, επιμορφώσεις και αξιολόγηση, αλλά και ο εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών, του περιεχομένου των μαθημάτων, καθώς και των μεθόδων και των εργαλείων διδασκαλίας, θεωρούμε ότι αποτελούν κομβικές μεταρρυθμίσεις και απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνολική αναβάθμιση της Παιδείας στη χώρα μας.
Η πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών έγινε στόχος μπούλινγκ από ομάδα φοιτητών. Προστατεύεται τελικά το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης στα πανεπιστήμια ή είναι αυτά έρμαιο διάφορων μικρών και μεγάλων ομάδων;
Το δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης είναι θεμελιώδες και η προστασία του αυτονόητη παντού, ιδιαιτέρως στα Πανεπιστήμια, που αποτελούν χώρους κατ’ εξοχήν προαγωγής της επιστήμης, διακίνησης ιδεών και πνευματικής δημιουργίας. Συναντήθηκα με την κυρία Νικολαΐδου - Κυριανίδου και τη διαβεβαίωσα ότι κάθε προσπάθεια εκφοβισμού μάς βρίσκει απέναντι. Θυμίζω ότι, ως Υπουργείο Παιδείας, εντάξαμε στον πρώτο νόμο της διακυβέρνησής μας την αποκατάσταση του πανεπιστημιακού ασύλου στην πραγματική του έννοια, γεγονός που έχει επιτρέψει στην Ελληνική Αστυνομία να βάλει τέλος σε δεκάδες καταλήψεις, κάποιες από τις οποίες κρατούσαν δεκαετίες, καθώς και να εξαρθρώσει ακόμα και κυκλώματα σκληρών εγκληματιών, όπως αυτό στη φοιτητική εστία του ΕΜΠ. Δεν μείναμε όμως σε αυτό. Προχωρήσαμε με τα σχέδια ασφαλείας των Πανεπιστημίων, που δεν υπήρχαν, μεταξύ άλλων, με την ελεγχόμενη πρόσβαση και με τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνει μάχη με την ανομία, και στα Πανεπιστήμια. Δεν είναι μια εύκολη μάχη. Υπάρχουν οργανωμένα συστήματα, τα οποία, δυστυχώς, φαίνεται να στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Η πλειονότητα της κοινωνίας, όμως, επικροτεί τις επιλογές μας.
Την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Μπορεί να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα ενδεχόμενη αλλαγή στην πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Παιδείας εν μέσω των εξετάσεων, με την ανάληψη της θέσης από υπηρεσιακό υπουργό;
Στην απόφαση του Πρωθυπουργού για τη διενέργεια των εκλογών στις 21 Μαΐου και όχι για παράδειγμα στις 28 Μαΐου συνυπολογίστηκε η επιθυμία της Κυβέρνησης να μην διαταραχθεί η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων. Σεβόμενοι απολύτως την ανάγκη των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και των οικογενειών τους για έγκαιρο προγραμματισμό, ανακοινώσαμε μάλιστα τις ημερομηνίες των εξετάσεων – για πρώτη φορά – με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο του 2022 και καθιερώσαμε νομοθετικά ότι αυτό θα γίνεται πλέον κάθε χρόνο. Όλα έχουν προγραμματιστεί κανονικά για την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων την 1η Ιουνίου για τους αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων και την 2η Ιουνίου για τους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου