Ετήσια έκθεση Μέντορα: Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας.
Σχολεία: Ετήσια έκθεση Μέντορα 2022-2023: Ενδεικτικό σχέδιο ΙΕΠ
Σημείο εκκίνησης
Το σημείο εκκίνησης είναι η ανίχνευση των αναγκών, επιθυμιών και προσδοκιών του καθοδηγούμενου εκπαιδευτικού μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο εργασίας του (τάξη/σχολείο)
Σχεδιασμός
Προσδιορισμός:
α) των σημείων που χρειάζεται υποστήριξη ο καθοδηγούμενος εκπαιδευτικός
β) της περιόδου ανάπτυξης και υλοποίησης του σχεδιασμού/υποστήριξης
γ) των εκπαιδευτικών που ενδέχεται να συμβάλλουν σε στάδια/σημεία της παρεχόμενης υποστήριξης
Διαδικασίες
Καθορισμός στόχων
Προγραμματισμός ενεργειών
Πραγματοποίηση διδασκαλιών
Τυχόν επιμορφωτικές δράσεις είτε σε επίπεδο σχολείου, είτε από άλλους φορείς σύμφωνα με τις ανάγκες του καθοδηγούμενου εκπαιδευτικού
Διάχυση πρακτικών και τελική αξιολόγηση της μεντορικής διαδικασίας.
Παρακολούθηση
Ανατροφοδότηση σε μηνιαία βάση
Έλεγχος και επανασχεδιασμός στο τέλος του τριμήνου
Τελική αξιολόγηση από τους εμπλεκόμενους
Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες του Μέντορα
Σύμφωνα με την Υπουργική απόφαση ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 εκπαιδευτικών και διοργανώνει μαζί τους μια σειρά από προγράμματα, που ως σκοπό έχουν την κάλυψη των διαπιστωθεισών αναγκών τους και στόχο την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της ετοιμότητάς τους.
Συγκεκριμένα:
Συμβάλλει στη σταδιακή ενσωμάτωση του νέου συναδέλφου του στο σχολικό πλαίσιο και περιβάλλον, προκειμένου να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Τον πληροφορεί και τον καθοδηγεί ως προς το διδακτικό έργο του και ειδικότερα στη διαχείριση της διδακτικής ύλης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων του.
Προσφέρει υποστήριξη, καθοδήγηση και εποικοδομητική ανατροφοδότηση.
Κατευθύνει τον ως άνω εκπαιδευτικό ως προς την επίλυση πάσης φύσεως θεμάτων που, τυχόν, ανακύψουν κατά τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία, εντός της σχολικής μονάδας.
Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα από τον: α) μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό, β) καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα και γ) από κοινού.
Καθοδηγεί τον νέο συνάδελφό του για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες και τους μαθητές.
Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας.
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου