Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022

Κεραμέως: Η αξιολόγηση συνιστά βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας

 

Σε δημοσιεύματα για δήθεν αναβολές στη διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση, αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως σε πρόσφατη συνέντευξή της στο libre  διευκρινίζονται τα παρακάτω.

Δημοσιογράφος
–Κυρία Υπουργέ, η αξιολόγηση στα σχολεία θα γίνει τελικά;

«Η αξιολόγηση είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο βελτίωσης, το οποίο εφαρμόζεται στην πλειονότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης αλλά και διεθνώς. 

Υλοποιείται καθολικά για πρώτη φορά σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα, δομημένη σε τρεις πυλώνες και προχωρά ως εξής:

1) σχολικής μονάδας, 2) εκπαιδευτικού συστήματος – η λεγόμενη «ελληνική PISA», και 3) ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τα δύο πρώτα επίπεδα έχουν ήδη ολοκληρωθεί και εφαρμόζονται σε ετήσια βάση. Η αξιολόγηση σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκε  για πρώτη φορά πέρυσι, παρά τις αρχικές αντιδράσεις, ενώ για δεύτερη χρονιά θα εφαρμοστεί φέτος και η «ελληνική PISA», η οποία μας δίνει πλέον την δυνατότητα να χαράσσουμε πολιτική στη βάση μετρήσιμων δεδομένων.

Όσον αφορά στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, βρισκόμαστε στην τελική ευθεία. Η διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, με πρώτους αξιολογούμενους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς.

Έτσι προχωρά η αξιολόγηση, που συνιστά βασική δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου ως εργαλείο βελτίωσης της εκπαίδευσης εν συνόλω: συστηματικά, μεθοδικά, οργανωμένα, με στοχοπροσήλωση και αποτελεσματικότητα», κατέληξε η κα Κεραμέως.

Θυμίζουμε και τη σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας

Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δομείται σε τρεις πυλώνες:

1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις συνδικαλιστικών κύκλων, ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.

2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.

3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Έχουν γίνει όλα τα αναγκαία βήματα (διαμόρφωση ειδικής πλατφόρμας και ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος) για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο, με την ολοκλήρωση της επιλογής των νέων Συμβούλων Εκπαίδευσης η οποία είναι σε τελική φάση. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα είναι και οι πρώτοι που θα αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς (εν συνεχεία θα αξιολογήσουν και οι Διευθυντές σχολείων) και οι πρώτοι αξιολογούμενοι θα είναι οι πρόσφατα διορισθέντες εκπαιδευτικοί».

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αποδείξει ότι, παρά τις αντιξοότητες και τις παγκόσμιες κρίσεις, όπως η υγειονομική, έχει υλοποιήσει μία προς μία τις εξαγγελίες του, όπως: Επέκταση του νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών, αγγλικά στο νηπιαγωγείο, εργαστήρια δεξιοτήτων, διπλασιασμός των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων, 166 νέα προγράμματα σπουδών, οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, τράπεζα θεμάτων, 25.000 μόνιμοι διορισμοί, πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, θεματικά και πειραματικά δημόσια ΙΕΚ, ψηφιακός μετασχηματισμός εκπαίδευσης και διαδικασιών, απελευθέρωση του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΙ, αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, περισσότερη αυτονομία σε εκπαιδευτικούς, σχολεία, πανεπιστήμια»,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου