Κυριακή 21 Αυγούστου 2022

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ


ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

1. ΤΡΟΠΟΣ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:

1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται κλιμακωτά ως ακολούθως:

  1. μία (1) μονάδα για κάθε έτος από 1 έως και 10 έτη υπηρεσίας
  2. μία και μισή (1,5) μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
  3. δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω

2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,

3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες,

4) οι οικονενείακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:

• Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες. Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).

• Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.

• Οι άγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι άγαμο ανήλικο ή σπουδάζει.

Μονάδες τέκνων λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί ως εξής:

- πέντε (5) μονάδες για το πρώτο,
- έξι (6) για το δεύτερο και
- οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και
- δέκα (10) μονάδες για κάθε ένα από τα υπόλοιπα παιδιά,
εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

• Μονάδες γάμου και τέκνων λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ

Η έννοια των ανωτέρω τεσσάρων (4) κριτηρίων, με επιφύλαξη των όσων παρακάτω διευκρινίζονται, ταυτίζεται εννοιολογικά με αυτή των μεταθέσεων. Τα κριτήρια αυτά όμως διαφοροποιούνται κατά τα ανωτέρω ως προς τους συντελεστές που αποδίδουν το σύνολο των μονάδων κάθε εκπαιδευτικού, λόγω του διαφορετικού χαρακτήρα των αποσπάσεων, και επομένως θα προκύψει διαφορετική μοριοδότηση για τις αποσπάσεις από εκείνη των μεταθέσεων για κάθε εκπαιδευτικό.

Έτσι ισχύουν γενικά τα όσα αναφέρονται στις υπ' αριθμ. πρωτ. 149629/Ε2/03-11-2020(ΑΔΑ: ΨΘ2Θ46ΜΤΛΗ-6ΕΩ) και 149641/Ε2/03-11-2020 (ΑΔΑ: 9ΠΘΣ46ΜΤΛΗ-ΚΟΞ) εγκυκλίους μεταθέσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, αντίστοιχα, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα παρακάτω διευκρινιστικά αναφέρονται για κάθε κριτήριο:

Ι. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Ο χρόνος συνολικής υπηρεσίας που υπολογίζεται στις αποσπάσεις ταυτίζεται με τον χρόνο των μεταθέσεων. Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης (φέτος ή κατά τα προηγούμενα έτη), ο χρόνος εμφανίζεται συμπληρωμένος στην ηλεκτρονική αίτηση, επικαιροποιημένος για το τρέχον έτος.
Εάν το συγκεκριμένο πεδίο δεν είναι συμπληρωμένο, για τον υπολογισμό του χρόνου των προϋπηρεσιών πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις οδηγίες της εγκυκλίου των μεταθέσεων.

ΙΙ. ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

α) Οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για όλο το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ (ένα), όπου ο/η σύζυγος υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) σε υπηρεσίες του δημόσιου τομέα ή εργάζεται κατά το τελευταίο ένα (1) έτος στον ιδιωτικό τομέα, στο οποίο έτος δύνανται να περιληφθούν και διαστήματα ανεργίας επιδοτούμενης ή μη. Η προϋπόθεση του ενός έτους στο κατά περίπτωση ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ πρέπει να συντρέχει κατά τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων απόσπασης.

β) Δεν απαιτείται ενεργός σύμβαση εργασίας κατά την υποβολή των αιτήσεων, αλλά θα πρέπει κατά το τελευταίο έτος να έχουν εργαστεί έστω και μία (1) ημέρα εντός του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ που ζητείται η συνυπηρέτηση. Το υπόλοιπο διάστημα θα πρέπει να αποδεικνύεται με βεβαίωση ανεργίας. Επομένως οι εκπαιδευτικοί δεν θα λαμβάνουν μονάδες συνυπηρέτησης αν, κατά τη διάρκεια ολόκληρου του τελευταίου έτους, οι σύζυγοί τους βρίσκονταν σε ανεργία (επιδοτούμενη ή μη).

γ) Προκειμένου για τους/τις συζύγους εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία, οι μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνονται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στο οποίο υπηρετεί ο/η σύζυγος και όχι για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ όπου είναι η οργανική τους.

δ) Για τα μόρια συνυπηρέτησης με σύζυγο εκπαιδευτικό, λαμβάνεται υπόψη και η εργασία του ως αναπληρωτή ή ωρομισθίου με την προϋπόθεση ότι το διάστημα εργασίας ή ανεργίας τους ήταν στο ίδιο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

ε) Η συνυπηρέτηση για τις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζεται ενιαία, με βάση τις Νομαρχίες για την Αθήνα και το Νομό αντίστοιχα για τη Θεσσαλονίκη, όπως διαμορφώθηκαν σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρ. 1 του Ν. 3852/2010 (Α’ 87). Οι εκπαιδευτικοί επομένως που έχουν συνυπηρέτηση σε ένα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ από τα Α, Β, Γ, ή Δ΄ Αθήνας λαμβάνουν συνυπηρέτηση σε όλα τα προαναφερόμενα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και όσοι έχουν συνυπηρέτηση είτε στην Ανατ. είτε στη Δυτ. Θεσσαλονίκη λαμβάνουν συνυπηρέτηση και για τα δύο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ του Ν. Θεσσαλονίκης.

στ) Μονάδες συνυπηρέτησης λαμβάνουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

ΙΙΙ. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

Η εντοπιότητα στις αποσπάσεις προσδιορίζεται με βάση τα ισχύοντα στις μεταθέσεις (περιοχή μετάθεσης) με διαφοροποίηση μόνο ως προς το ότι η εντοπιότητα ισχύει σε επίπεδο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ.

ΙV. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΛΟΓΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί δικαιούνται μόρια τέκνων τα οποία φοιτούσαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 στη Γ’ Λυκείου, μολονότι ενδέχεται να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος και δεν φοιτούν ακόμη σε κάποια ανώτερη ή ανώτατη δημόσια σχολή.

5) Σοβαροί λόγοι υγείας:

α. των ίδιων των εκπαιδευτικών, των τέκνων ή/και συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω),

β. των γονέων των ίδιων των εκπαιδευτικών (και όχι των συζύγων τους), που είναι δημότες από διετίας και διαμένουν σε δήμο της περιοχής, όπου ζητείται η απόσπαση, (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω),

γ. αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (δικαστικοί συμπαραστάτες) (μονάδες 5).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ Ι: Για την απόδειξη του ποσοστού αναπηρίας των τριών ως άνω περιπτώσεων απαιτείται εν ισχύ γνωμάτευση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή Ανώτατης Στρατού Υγειονομικής Επιτροπής (ΑΣΥΕ), που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά [άρθρο 7 του ν. 3863/2010 (Α΄115).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΙΙ: Για τις τρεις προηγούμενες περιπτώσεις των σοβαρών λόγων υγείας η μοριοδότηση δεν γίνεται προσθετικά εντός της ίδιας κατηγορίας στην περίπτωση που συντρέχει λόγος μοριοδότησης σε περισσότερα του ενός συγγενικά άτομα.

δ. η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3). Τη μοριοδότηση αυτή λαμβάνουν και οι σύζυγοι των εκπαιδευτικών.
Για την απόδειξη του κριτηρίου αυτού απαιτείται βεβαίωση από Ειδικό Κέντρο Εξωσωματικής Γονιμοποίησης δημόσιου ή ιδιωτικού.

6) Λοιποί λόγοι

Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά (μονάδες 2). Οι μονάδες αυτές χορηγούνται για το ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ στο οποίο βρίσκεται η σχολή όπου φοιτά ο εκπ/κός κατά τον προβλεπόμενο χρόνο της φοίτησής του.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΙΙΙ:
Τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ Αττικής και Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζονται ενιαία. Για σπουδές στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) και για απόκτηση διδακτορικού τίτλου δεν χορηγούνται οι εν λόγω μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου