Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

Ελληνική PISA: Το δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι πανελλαδικές εξετάσεις σε δημοτικά και γυμνάσια

 

Νέο σχολείο: Το υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει, το δεύτερο τρίμηνο του 2022, να προχωρήσει στην εφαρμογή της Ελληνικής PISA  για τον έλεγχο της απόδοσης του εκπαιδευτικού συστήματος  με γραπτές εξετάσεις  σε Δημοτικό και Γυμνάσιο

Θυμίζουμε ότι η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής (24/10/21), αναφερόμενη στις μεταρρυθμίσεις σε σχολεία και πανεπιστήμια, δήλωσε ότι “με την «Ελληνική PISA» επιδιώκουμε να συλλέξουμε στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος”.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας η  εφαρμογή της Ελληνικής PISA θα είναι, στο ντεπούτο της,  πιλοτική. Οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, σύμφωνα με πληροφορίες θα διεξαχθούν για  6.000 μαθητές Στ΄ Δημοτικού́ και 6.000 μαθητές Γ’ Γυμνασίου,  σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας.

Υπενθυμίζουμε ότι η λεγόμενη «Ελληνική Pisa» περιλαμβάνεται στο άρθρο 104  “Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος” του νόμου  Ν.4823/2021 όπου περιγράφονται εκτενώς οι νέες σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών και τους μαθητές της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών που θα διεξάγονται κάθε σχολικό έτος.

Τι πρέπει να ξέρετε για αυτές τις εξετάσεις

  1. Σκοπός  των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων του πρώτου εδαφίου είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.
  2. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισηγήσεις της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.) και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων, o τρόπος επεξεργασίας και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.
  3. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισηγήσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π, είναι δυνατόν να διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων και άλλων γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών πλέον εκείνων που προβλέπονται στην παρ. 1.
  4. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισηγήσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και του Ι.Ε.Π., είναι δυνατόν οι παρ. 1 έως 3 να εφαρμόζονται και για τους μαθητές/τριες οποιασδήποτε άλλης τάξης πλέον εκείνων που προβλέπονται στην παρ. 1.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου