Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Άνοιξε η συζήτηση για αλλαγές στα ΑΕΙ.

 Μιλούν στα «ΝΕΑ» «Οι αλλαγές σιο εξεταστικό σύστημα της χώρας ορθώς έγιναν καθώς δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν . υποψήφιοι στην ανώτατη εκπαίδευση με χαμηλότατες βαθμολογίες» ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ

«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέρνει στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που κρύβαμε επιμελώς» ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ

«Με κλειστά σχολεία και κλειστή κοινωνία δεν προχωράς σε τέτοιες αλλαγές, αφήνοντας τελικά τόσες χιλιάδες παιδιά εκτός ΑΕΙ» ΘΟΔΩΡΟΣ ΤΣΟΥΧΛΟΣ

Ξεκινούν διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για το τι πήγε λάθος με το νέο εξεταστικό σύστημα, τι μπορεί να βελτιωθεί αλλά και τι πέτυχε

Με τα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων να δημιουργούν εντελώς νέα δεδομένα στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας και το νέο εξεταστικό σύστημα να... ξανακουρδίζεται ενόψει της επόμενης εφαρμογής του, το 2022, ο διάλογος στην εκπαιδευτικά κοινότητα έχει ήδη ξεκινήσει και οι απόψεις για το τι πήγε λάθος, τι μπορεί να βελτιωθεί αλλά και τι πέτυχε κατατίθενται η μία μετά την άλλη.

«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής αποτελεί μια ουσιαστική μεταρρύθμιση, που δίνει σημασία, αξία και νόημα στις σπουδές», δήλωσε χθες επί του θέματος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. «Με αυτήν πετυχαίνουμε σημαντικές αλλαγές», πρόσθεσε και συνέχισε λέγοντας ότι «από εκεί και πέρα η Ελάχιστη Βάση βάζει στην εξίσωση της επιλογής των φοιτητών και τα ίδια τα πανεπιστήμια». «Τα πανεπιστήμια, ξέρετε, διαμόρφωσαν με δικές τους αποφάσεις το εύρος του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Με βάση τα αποτελέσματα που υπήρξαν φέτος, τα πανεπιστήμια προφανώς θα έχουν τη δυνατότητα να προβούν τα ίδια σε διορθωτικές κινήσεις σε ό,τι αφορά τους συντελεστές αυτούς, ώστε να αντιμετωπιστούν κάποια πράγματα που ίσως αιφνιδίασαν κάποιες σχολές ή αποτέλεσαν αρρυθμίες της πρώτης χρονιάς εφαρμογής του καινούργιου μέτρου» κατέληξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ. Η συζήτηση για αναπροσαρμογές έχει ξεκινήσει πλέον στα ΑΕΙ, με τις διοικήσεις κυρίως των περιφερειακών ιδρυμάτων να εμφανίζονται προβληματισμένες. Ο υφυπουργός Παιδείας και αρμόδιος για τη λειτουργία των ΑΕΙ Αγγελος Συρίγος από την πλευρά του δηλώνει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ότι «η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέρνει στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που κρύβαμε επιμελώς. Σίγουρα όχι όλα, αλλά αρκετά από τα τμήματα με πολλές κενές θέσεις είχαν και πολύ μικρό αριθμό αποφοίτων. Δεν του δίναμε σημασία διότι στην Ελλάδα ενδιαφερόμαστε μόνο για τον αριθμό όσων μπαίνουν στα ΑΕΙ παρά για αυτούς που αποφοιτούν». Ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρώην υπουργός Παιδείας Γιώργος Μπαμπινιώτης δηλώνει σχετικά με τα παραπάνω ότι «οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα της χώρας ορθώς έγιναν καθώς δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν υποψήφιοι στην ανώτατη εκπαίδευση με χαμηλότατες βαθμολογίες» και συμπληρώνει: «Βεβαίως μπορούν να γίνουν διορθώσεις όπου διαπιστώθηκαν προβλήματα, όπως για παράδειγμα η περίπτωση των ειδικών μαθημάτων και των αρχιτεκτονικών σχολών. Στην κατεύθυνση ενός δίκαιου, αξιόπιστου και πιο ανθρώπινου εξεταστικού συστήματος ωστόσο θα έπρεπε να λαμβάνεται υπ’ όψιν η επίδοση των υποψηφίων στις τρεις τάξεις του Λυκείου και επιπρόσθετα μια εξέταση σε έναν εθνικό φορέα με δικαίωμα επανάληψης μέσα στον χρόνο σε μάθημα στο οποίο κάποιος υποψήφιος δεν πήγε καλά και θέλει να βελτιώσει τη βαθμολογία του». ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ. Από την πλευρά των καθηγητών των δημόσιων σχολείων και της ΟΛΜΕ, ο πρόεδρός της Θόδωρος Τσούχλος σημειώνει ότι «με τα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων δικαιώθηκαν οι θέσεις του κλάδου μας, καθώς υπήρξαν πολλά προβλήματα και πολλοί υποψήφιοι και υποψήφιες με πολύ υψηλές βαθμολογίες που έμειναν εν τέλει έξω από τα ΑΕΙ λόγω των στρεβλώσεων του συστήματος. Ας μην ξεχνάμε, δε, ότι έμειναν κενές τελικά 17.000 θέσεις στα ΑΕΙ».

«Εμείς ζητούσαμε επίμονα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για όλα αυτά, η οποία δεν έγινε. Με κλειστά σχολεία και κλειστή κοινωνία δεν προχωράς σε τέτοιες αλλαγές, αφήνοντας τελικά τόσες χιλιάδες παιδιά εκτός ΑΕΙ. Ενόψει, μάλιστα, της εφαρμογής του διπλού Μηχανογραφικού την επόμενη χρονιά, το πρόβλημα ίσως αποδειχθεί μεγαλύτερο. Οπότε ζητάμε, ακόμη και τώρα, διάλογο με το υπουργείο Παιδείας, στην έναρξη μιας νέας χρονιάς, ώστε η φετινή Γ Λυκείου να αντιμετωπιστεί το επόμενο καλοκαίρι με καλύτερους όρους» καταλήγει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

 

 

ΤΗΣ ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

ΤΑ ΝΕΑ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου