Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί μας δεν ενδείκνυνται για τηλεκπαίδευση και η επιμόρφωση που έχουν στις νέες τεχνολογίες δεν επαρκεί. Το πρόβλημα αυτό σίγουρα δεν εμφανίζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά για το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα οι δυσκολίες είναι μεγαλύτερες. Η πανδημία μας βρήκε πολλά βήματα πίσω από αυτά που γίνονται στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, ενώ οι μεταρρυθμίσεις έχουν καθυστερήσει πολύ. Εξωθήθηκε απότομα το απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό μας σύστημα σε μια νέα εποχή, ενώ δεν είχαν μπει ακόμα τα θεμέλια. Υπάρχουν εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που είναι εξίσου αποτελεσματικές και μέσω της τηλεκπαίδευσης, για παράδειγμα όταν το ζητούμενο είναι οι μαθητές/ τριες να μάθουν πώς να μαθαίνουν (learn how to learn) , ή όταν οι μαθητές/τριες μαθαίνουν καθοδηγούμενοι στο να παίρνουν οι ίδιοι την πρωτοβουλία να θέσουν τις ερωτήσεις, τα προβλήματα και στη συνέχεια να βρουν τις λύσεις (inquiry-based education). Αν προσαρμόσουμε τις εξετάσεις ώστε να καλύψουμε το πρόβλημα της καθυστέρησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα το δούμε στην πράξη όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα το ερχόμενο φθινόπωρο. Θα διαπιστώσουμε ότι μια χρονιά χάθηκε και οι ώρες που πέρασαν τα παιδιά στον υπολογιστή με τον δάσκαλο ήταν στο πνεύμα «οι δάσκαλοι θα κάνουν ότι κάνουν μάθημα και οι μαθητές/τριες θα κάνουν ότι μαθαίνουν...».
Προτείνω μετά τους πανηγυρισμούς για την καθολική τηλεμάθηση στο ελληνικό σχολείο να ασχοληθούμε όλοι και με το πώς θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά από τη χαμένη χρονιά. . . Πρέπει να ετοιμαστούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα αν θα επιστρέψουμε στις τάξεις κανονικά του χρόνου σαν να μη συνέβη τίποτα το 2020, ή θα αρχίσουμε από τώρα να συζητάμε σοβαρά τους νέους στόχους της εκπαίδευσης για τους μαθητές/τριες της ψηφιακής εποχής
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΛΑΧΟΥ
TA NEA


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου