Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2020

POLITICAL ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Τα σχολεία θα ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου, αλλά θα περιμένουμε τους ειδικούς


Η ελάχιστη - εισαγωγής εισαγωγής θωρακίζει τα ΑΕΙ

Προαναγγείλατε μια σημαντική αλλαγή, με καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τα τμήματα των ΑΕΙ. Πώς θα υπολογίζεται και από πότε θα ισχύει; Αυτό σημαίνει ότι αρκετά παιδιά θα μείνουν εκτός ΑΕΙ

Είναι προτεραιότητά μας να ενισχύσουμε τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την επιτυχή φοίτηση και την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών, να θωρακίσουμε κύρος πανεπιστημίων, να βελτιώσουμε τον ρυθμό αποφοίτησης και συνολική αποτελεσματικότητα και απόδοση των πανεπιστημίων, να αντιμετωπίσουμε παθογένεια να εισάγεται κανείς στην Ανώτατη Εκπαίδευση με εξαιρετικά χαμηλές βάσεις εισαγωγής, που απομακρύνουν και το ενδεχόμενο να αποφοιτήσει. Η πρότασή μας υπό συζήτηση είναι η θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, η οποία θα ορίζεται από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί κάθε Προκρίθηκε η ελάχιστη βάση να μην είναι απόλυτος αριθμός, για να μην εξαρτάται από εκάστοτε ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων προς εξέταση και να μην είναι οριζόντια για όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα, για να μπορεί το καθένα χαράξει ακαδημαϊκό προφίλ που επιθυμεί. Τα τελευταία χρόνια μπορούσε κανείς να μπει στο πανεπιστήμιο ακόμη και με βαθμό 1 στα 20, ενώ φοιτητών ποτέ. Η πρότασή μας αποσκοπεί στην αντιμετώπιση αυτής παθογένειας. Οι αλλαγές που προτείνονται δεν επηρεάζουν επ' ουδενί την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Δεν επηρεάζουν ούτε την ύλη ούτε μαθήματα και επιφέρουν αλλαγές που θα έχουν εφαρμογή μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Σχεδιάζετε, επίσης, ένα «διπλό μηχανογραφικό»; Εξηγήστε μας λεπτομέρειες και τι αποτέλεσμα θα έχει. 

Σήμερα είναι απεριόριστος ο αριθμός επιλογών στο μηχανογραφικό, με αποτέλεσμα ένας φοιτητής να καταλήξει να εγγραφεί σε τμήμα το οποίο έχει επιλέξει 250ό στις επιλογές με αυξημένη πιθανότητα να μη φοιτήσει ποτέ ουσιαστικά και να μην αποφοιτήσει, ενώ καταλαμβάνει θέση από κάποιον που μπορεί να επιθυμεί να σπουδάσει στο συγκεκριμένο τμήμα. Η σημασία της εκπεφρασμένης προτίμησης, όπως δηλώνεται με συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ενισχύεται με θεσμοθέτηση δύο φάσεων Στόχος είναι να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν. Στην πρώτη φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο με περιορισμένο αριθμό στοχευμένων επιλογών. Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι μη εισαχθέντες θα συμμετέχουν στη δεύτερη φάση, κατά την οποία οι επιλογές τους θα περιορίζονται σε όσα τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την πρώτη φάση, με τις ίδιες βάσεις εισαγωγής.

Πόσο αποφασισμένη είστε να συσταθεί, επιτέλους, το σώμα φύλαξης των ΑΕΙ; Ανησυχείτε ότι μπορεί να υπάρξουν αντιδράσεις από καθηγητές και φοιτητές;

Η ανομία στα πανεπιστήμια συνιστά ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Εικόνες σαν αυτές που είδαμε πρόσφατα στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο είναι αποτροπιαστικές και δεν έχουν θέση ούτε στην Παιδεία ούτε στη Δημοκρατία. Ως κυβέρνηση, θεσμοθετήσαμε το πλαίσιο αποκατάστασης ασύλου στην πραγματική του έννοια και δημιουργήσαμε νέες συνθήκες που διεύρυναν, μεταξύ άλλων, και τις δυνατότητες άμεσης και αποτελεσματικότερης παρέμβασης των αστυνομικών Αρχών για την καταπολέμηση θλιβερών φαινομένων βίας και ανομίας στα πανεπιστημιακά μας ιδρύματα. Τώρα προχωράμε στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ασφάλειας ακαδημαϊκού περιβάλλοντος με δέσμη μέτρων που περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ, την ίδρυση της Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, την ενίσχυση διατάξεων Ποινικού και Πειθαρχικού Δικαίου σχετικά με πράξεις που τελούνται εντός πανεπιστημιακού χώρου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι πανεπιστήμια ελεύθερα, ασφαλή, σύγχρονα, εξωστρεφή, μακριά από νοσηρά φαινόμενα βίας και ανομίας.

Τα σχολεία θα ανοίξουν στις Ιανουαρίου; Μιλάμε για την Πρωτοβάθμια ή και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;

Καταβάλλεται προσπάθεια για να ανοίξουν τα σχολεία μας στις 8 Ιανουαρίου. Είμαστε τακτική επαφή με την επιτροπή ειδικών και θα αναμένουμε τις εισηγήσεις τους, με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα. Αυτό που προέχει στιγμή είναι η αυστηρή τήρηση των μέτρων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν εκ νέου διά ζώσης σχολεία όλων βαθμίδων.

Πώς απαντάτε στην κριτική για εξώθηση μαθητών στην ευέλικτη απασχόληση;

Το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση είναι από τα λίγα που υπήρξε ομόφωνη, σχεδόν, στήριξη από τους φορείς. Σχετικά με τις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης για επίπεδο 3, αυτό προβλέπει την ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ) για αποφοίτους Γυμνασίου, δίνοντας δυνατότητα σε νέους να αναπτύξουν ιδιαίτερες κλίσεις και τις δεξιότητές στο επίπεδο του τεχνίτη, την οποία μέχρι σήμερα δεν είχαν, και να εξασφαλίσουν σημαντικές προοπτικές απασχόλησης σε ειδικότητες που εκλείπουν σήμερα από την αγορά. Επίσης, εξασφαλίζει και μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους κατά το παρελθόν είχαν διαρρεύσει από το εκπαιδευτικό σύστημα και θέλουν να μάθουν μια τέχνη, να ειδικευτούν και στη συνέχεια να απορροφηθούν στην αγορά εργασίας. Όχι μόνο προβλέπεται με το νέο νομοθέτημα η αμοιβή για την πρακτική άσκηση, αλλά έχουμε εξασφαλίσει ήδη κονδύλια 104 εκατομμυρίων ευρώ για αμοιβή πρακτική άσκησης.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου