Για την έναρξη της
Νέας σχολικής χρονιάς 2020-21
Το ξεκίνημα της
νέας σχολικής χρονιάς 2020-2021 είναι διαφορετικό από τις προηγούμενες χρονιές.
Η προσμονή των εκπαιδευτικών και των μαθητών για το «πρώτο κουδούνι» έχει
μετριαστεί από τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία. Η επιστροφή στο
φυσικό χώρο διδασκαλίας, την τάξη, είναι θετική και αδιαμφισβήτητα πιο
ουσιαστική από τον εξ αποστάσεως ασύγχρονο και σύγχρονο τρόπο διδασκαλίας που
επέβαλαν οι επιδημιολογικές συνθήκες. Από την άλλη, είναι αρνητικό το γεγονός,
ότι η επιστροφή στην νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα γίνεται μέσα σε ένα κλίμα
ανασφάλειας, αβεβαιότητας και φόβου για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Τα
συναισθήματα αυτά δεν εξαλείφονται με τη δωρεά μασκών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και
τη χρήση αυτών.
Απαιτούνται πιο
δραστικές λύσεις με σωστό σχεδιασμό, σωστό προγραμματισμό και υλοποίηση όλων
των μέτρων που οι επιτροπές των ειδικών, η διεθνής εμπειρία και η κοινή λογική
επιτάσσουν προκειμένου να ξεκινήσει το νέο διδακτικό έτος με μεγαλύτερη
σιγουριά, λιγότερους κλυδωνισμούς και αμφίσημα μηνύματα. Με τον τρόπο αυτό θα
ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική
διαδικασία και επιπλέον θα απαλλάξει τους εκπαιδευτικούς από το βάρος των
πρωτόγνωρων καταστάσεων που καλούνται να διαχειριστούν και επιβάλλει η
υγειονομική και εκπαιδευτική πραγματικότητα. Η χρήση μάσκας και αντισηπτικών, η
τήρηση αποστάσεων είναι απαραίτητα μέτρα. Είναι, επίσης, δεδομένο ότι οι
εκπαιδευτικοί με υψηλό αίσθημα ευθύνης θα είναι, για μία ακόμα φορά, συνεπείς
στην τήρηση των μέτρων που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας. Αναρωτιόμαστε από
την άλλη:
·
γιατί το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει μπροστά σε επιστημονικές μελέτες
που εισηγούνται μέγιστο αριθμών μαθητών ανά τάξη τους 15;
·
γιατί το Υπουργείο Παιδείας δε παραδειγματίζεται από τα μέτρα που
λαμβάνουν άλλες χώρες όπως η Γαλλία και η Μ. Βρετανία που έχουν θέσει ως
μέγιστο τον αριθμό των 15 μαθητών ανά αίθουσα;
·
γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησε σε διενέργεια προληπτικών
τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση
παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, για τον έλεγχο της διάδοσης του ιού;
·
γιατί το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών
δεν προχωρά σε περαιτέρω προσλήψεις καθαριστριών;
·
γιατί το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. δεν πρόλαβε να
σχεδιάσει και να υλοποιήσει την πολλά υποσχόμενη 20ωρη επιμόρφωση του συνόλου
των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Τα ερωτήματα πολλά,
και όσο παραμένουν αναπάντητα ο φόβος και η ανησυχία εκπαιδευτικών, μαθητών και
γονέων θα αυξάνεται. Εκπαιδευτικοί,
μαθητές και γονείς οφείλουμε να απαιτήσουμε ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα
που αντιμετωπίζει η Δημόσια Εκπαίδευση.
Ως Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Α.Κ.Ε./Δ.Ε.) θα είμαστε, όπως πάντα, στο πλευρό του κάθε
συναδέλφου, ιδιαίτερα σ΄ αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, απαιτώντας από την πολιτική ηγεσία λύσεις στα προβλήματα.
Διεκδικούμε:
·
Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με
ανώτατο όριο τους 15 μαθητές.
·
Άμεσους, μαζικούς διορισμούς μόνιμων
εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης με εκπαιδευτικό
και βοηθητικό προσωπικό σε όλες τις δομές της
·
Κατάργηση των Ν. 4589/19 (Γαβρόγλου) και
4692/20 (Κεραμέως)
·
Ίσα δικαιώματα μόνιμων και αναπληρωτών
εκπαιδευτικών. Πλήρης 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές
·
Αύξηση της χρηματοδότησης των Σχολικών
Επιτροπών για πλήρη κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε μέσα
προστασίας και καθαριότητας
·
Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ
σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση
παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού
·
Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας, από
τους Δήμους, για να καλύψουν πλήρως τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19
·
Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που
επιτρέπει τις κάμερες στα σχολεία και τις τάξεις και την on-line αναμετάδοση των
μαθημάτων
Ευχόμαστε από
καρδιάς δύναμη και επιμονή στους μαθητές, στους γονείς, αλλά και στους συναδέλφους,
που καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε σε ένα δύσκολο και πολύπλευρο ρόλο αλλά και σε
ένα αγώνα που στόχο θα έχει την εξεύρεση ουσιαστικών λύσεων.
Είναι όμως θετικό
το γεγονός ότι στον αγώνα αυτόν θα συστρατευθούν πολλοί καινούριοι συνάδελφοι
καθώς μετά από είκοσι χρόνια πραγματοποιήθηκαν 4500 διορισμοί μόνιμων
εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική
Αγωγή. Επιπλέον η πρόσληψη των πρώτων 6000 περίπου αναπληρωτών στην Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση για πρώτη φορά μέσα στον Αύγουστο, με απευθείας ανάληψη υπηρεσίας
στις σχολικές μονάδες, είναι ένα θετικό βήμα.
Καλούμε το
Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα
και στούς 10500 μόνιμους διορισμούς που έχει εξαγγείλει στη Γενική Εκπαίδευση,
ξεπερνώντας το συντομότερο δυνατό ο ΑΣΕΠ τις ενστάσεις κλπ.
Καλή και Ευλογημένη, Νέα Σχολική Χρονιά!!!
Από τη T.E. της Δ.Α.Κ.Ε./Δ.Ε.
Πάτρα
15-09-2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου