Ορισμένες φορές συμβαίνουν και θαύματα. Μέσα σε
μόλις δύο εβδομάδες στήθηκε από το μηδέν η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης από
το υπουργείο Παιδείας. Στην αρχή, μάλιστα, οι γκρίνιες από την
πλειοψηφία γονέων και μαθητών ήταν μεγάλη. «Δεν λειτουργεί, κολλάει,
τρέχει αργά», ήταν τα παράπονα που ακούγονταν.
ΚΙ όμως η διαδικτυακή πλατφόρμα αναβαθμίστηκε και
τρέχει με ικανοποιητικές ταχύτητες. Σε αυτή συμμετέχει η συντριπτική
πλειοψηφία των δασκάλων. Και με αυτό τον τρόπο κάνουν μαθήματα
περισσότεροι από ένα εκατομμύριο μαθητές. Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στο
υπουργείο όσο και σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και βέβαια στους
γονείς που μαζί με τα παιδιά έμαθαν σε λίγα 24ωρα να χρησιμοποιούν το
e-class.
ΥΠΗΡΧΕ περίπτωση αν δεν βιώναμε αυτή την περίεργη και επώδυνη περίοδο της καραντίνας για τον κορονοϊό να είχε δημιουργηθεί η διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης; Εννοείται πως όχι. Ποτέ δεν θα είχε γίνει. Μπορεί να… σχεδιαζόταν επί χρόνια, αλλά είναι βέβαιο πως δεν θα λειτουργούσε. Η ανάγκη, όμως, της πραγματικότητας επέβαλε τη δημιουργία της.
ΚΑΙ τώρα πάμε στο πιο σημαντικό. Η καραντίνα του κορονοϊού θα περάσει. Από τον Σεπτέμβριο τα παιδιά θα ξαναπάνε στα σχολεία. Δεν πρέπει, όμως, το υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να χάσουν αυτή την τεράστια ευκαιρία. Δεν πρέπει η πλατφόρμα e-class να «αραχνιάσει». Παράλληλα με την καθημερινή φυσική παρουσία των μαθητών στο σχολείο πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί η τηλεκπαίδευση, ως ο χώρος ασκήσεων, εργασιών και επαναλήψεων.
ΘΑ είναι κρίμα να γκρεμίσουμε ό,τι χτίστηκε με τόσο κόπο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Βρισκόμαστε στο 2020. Το e-class αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία ψηφιακής αναβάθμισης της δημόσιας παιδείας. Ισως είναι και το πρώτο βήμα για να γίνει πράξη και η «θεωρία» της δωρεάν παιδείας. Ισως με αυτόν τον τρόπο αρχίσει να μειώνεται σταδιακά η υπερ-φροντιστηριοποίηση που υπάρχει τις τελευταίες δεκαετίες. Μέσα από αυτή την τεράστια ομαδική προσπάθεια το δημόσιο σχολείο μπορεί να επανακτήσει την αξιοπιστία του. Να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη γονέων και μαθητών.
ΕΙΝΑΙ στο χέρι του υπουργείο Παιδείας να εκμεταλλευτεί αυτή την τεράστια ευκαιρία και να δημιουργήσει το ψηφιακό σχολείο με ορίζοντα το 2030. Αυτή θα είναι μια πραγματική μεταρρύθμιση σε συνδυασμό με την αντικατάσταση βιβλίων και την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου εκπαίδευσης από δασκάλους και καθηγητές. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία.
ΤΕΛΟΣ, όσον αφορά στο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και τι θα γίνει με τις εξετάσεις, ίσως, θα ήταν προτιμότερο να μη γίνονται διαρκώς αναφορές από το υπουργείο Παιδείας. Ας περιμένουμε όλοι μαζί να δούμε πώς θα πάει η μάχη με τον κορονοϊό. Πότε θα τελειώσει η καραντίνα. Ας μην αγχώνεται η πολιτική ηγεσία. Κάποιες χρονιές χάνονταν δύο και τρεις μήνες σε καταλήψεις. Ετσι κι αλλιώς μπορεί οι συνθήκες να επιβάλουν στα παιδιά να επιστρέψουν στα σχολεία τον Σεπτέμβριο και να μη δώσουν θερινές εξετάσεις. Με εξαίρεση βέβαια τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα εξεταστούν κανονικά στις Πανελλαδικές μέσα στο καλοκαίρι.
Από την έντυπη έκδοση
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
ΥΠΗΡΧΕ περίπτωση αν δεν βιώναμε αυτή την περίεργη και επώδυνη περίοδο της καραντίνας για τον κορονοϊό να είχε δημιουργηθεί η διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης; Εννοείται πως όχι. Ποτέ δεν θα είχε γίνει. Μπορεί να… σχεδιαζόταν επί χρόνια, αλλά είναι βέβαιο πως δεν θα λειτουργούσε. Η ανάγκη, όμως, της πραγματικότητας επέβαλε τη δημιουργία της.
ΚΑΙ τώρα πάμε στο πιο σημαντικό. Η καραντίνα του κορονοϊού θα περάσει. Από τον Σεπτέμβριο τα παιδιά θα ξαναπάνε στα σχολεία. Δεν πρέπει, όμως, το υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να χάσουν αυτή την τεράστια ευκαιρία. Δεν πρέπει η πλατφόρμα e-class να «αραχνιάσει». Παράλληλα με την καθημερινή φυσική παρουσία των μαθητών στο σχολείο πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί η τηλεκπαίδευση, ως ο χώρος ασκήσεων, εργασιών και επαναλήψεων.
ΘΑ είναι κρίμα να γκρεμίσουμε ό,τι χτίστηκε με τόσο κόπο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Βρισκόμαστε στο 2020. Το e-class αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία ψηφιακής αναβάθμισης της δημόσιας παιδείας. Ισως είναι και το πρώτο βήμα για να γίνει πράξη και η «θεωρία» της δωρεάν παιδείας. Ισως με αυτόν τον τρόπο αρχίσει να μειώνεται σταδιακά η υπερ-φροντιστηριοποίηση που υπάρχει τις τελευταίες δεκαετίες. Μέσα από αυτή την τεράστια ομαδική προσπάθεια το δημόσιο σχολείο μπορεί να επανακτήσει την αξιοπιστία του. Να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη γονέων και μαθητών.
ΕΙΝΑΙ στο χέρι του υπουργείο Παιδείας να εκμεταλλευτεί αυτή την τεράστια ευκαιρία και να δημιουργήσει το ψηφιακό σχολείο με ορίζοντα το 2030. Αυτή θα είναι μια πραγματική μεταρρύθμιση σε συνδυασμό με την αντικατάσταση βιβλίων και την υιοθέτηση ενός νέου μοντέλου εκπαίδευσης από δασκάλους και καθηγητές. Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία.
ΤΕΛΟΣ, όσον αφορά στο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και τι θα γίνει με τις εξετάσεις, ίσως, θα ήταν προτιμότερο να μη γίνονται διαρκώς αναφορές από το υπουργείο Παιδείας. Ας περιμένουμε όλοι μαζί να δούμε πώς θα πάει η μάχη με τον κορονοϊό. Πότε θα τελειώσει η καραντίνα. Ας μην αγχώνεται η πολιτική ηγεσία. Κάποιες χρονιές χάνονταν δύο και τρεις μήνες σε καταλήψεις. Ετσι κι αλλιώς μπορεί οι συνθήκες να επιβάλουν στα παιδιά να επιστρέψουν στα σχολεία τον Σεπτέμβριο και να μη δώσουν θερινές εξετάσεις. Με εξαίρεση βέβαια τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που θα εξεταστούν κανονικά στις Πανελλαδικές μέσα στο καλοκαίρι.
Από την έντυπη έκδοση
*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου