Σάββατο 25 Απριλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Π.Σ.Α.Π.: ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ "ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Π.Σ.Α.Π.:
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ  ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 
"ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ"  

Άρθρο 01:
Θετική η δράση "Εργαστήρια Δεξιοτήτων" στη θεωρία, στην πράξη ωστόσο θα πρέπει να γίνει πολύ πιο συγκεκριμένη και να υλοποιηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Κεντρικός στόχος της δράσης είναι οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα). Γιατί γίνεται πιλοτικά και όχι καθολικά; Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για όλους τους μαθητές; Και φυσικά για να καλλιεργηθούν αυτές οι δεξιότητες θα πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν και είναι επαγγελματικά και επιστημονικά καταρτισμένοι σε αυτές. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 44192/26-02-20 θα καλλιεργούνται δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες
δεξιότητες (soft skills) και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης και θα τις διδάσκουν εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει. Πως λοιπόν με μια επιμόρφωση (θα είναι τύπου voucher;) θα κατορθώσουν να διδάξουν αυτές τις δεξιότητες ειδικότητες χωρίς καμία επιστημονική κατάρτιση σε αυτές;  Με βάση ποια λογική θα υπάρχει ορισμός προτεραιοτήτων καταπατώντας τα επαγγελματικά δικαιώματα κλάδων; Γιατί δεν εντάσσεται η ανάπτυξη των δεξιοτήτων στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο και μάθημα αναδιαμορφώνοντας το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών;  ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η ανάπτυξη και μάθηση δεξιοτήτων τεχνολογίας και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών να γίνεται από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθώς είναι αυτοί που έχουν το απαραίτητο και αδιαμφισβήτητο γνωστικό και επιστημονικό υπόβαθρο για να τις διδάξουν.  

Άρθρο 03:
Απορίας άξιο είναι πως θα ενταχθούν καινούριες θεματικές στο Δημοτικό μεταξύ των οποίων και η Ρομποτική, SΤΕΜ και Νέες Τεχνολογίες με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και της Πληροφορικής όπως ανέφερε η Υπουργός Παιδείας (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0) με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα Πληροφορικής. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 2ΩΡΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ καθώς η ψηφιακή γνώση και δεξιότητα δηλαδή ο ψηφιακός γραμματισμός των μαθητών ήδη από τα πρώτα βήματα της σχολικής ζωής τους είναι απαραίτητα εφόδια «επιβίωσης» στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή παρέχοντας πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και πόρων (UNESCO, 2017; Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού, 2018).

Άρθρο 04:
Γιατί δεν παρουσιάζεται αναλυτικά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή στην κατανομή των ωρών του; Πως ακριβώς προωθείται η ενίσχυση της Πληροφορικής; Κανονικά θα πρέπει οι μαθητές όταν τελειώνουν το Γυμνάσιο να είναι κάτοχοι του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής διδασκόμενοι τα απαραίτητα αντικείμενα εντός του ωρολογίου προγράμματος και αυξάνοντας τις ώρες του μαθήματος Πληροφορικής. Οι ψηφιακές δεξιότητες συνιστούν ακρογωνιαίο λίθο σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα Ευρώπης και Η.Π.Α και αναμφίβολα η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας απέδειξε την έλλειψη των δεξιοτήτων αυτών στους μαθητές και ότι η πληροφορική διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα της εκπαίδευσης, της κοινωνίας αλλά και της οικονομίας.

Άρθρο 06:
Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της AVANT GARDE το 2017 ενώ πιο προηγμένες χώρες στον τομέα της παιδείας δημιουργούν ήδη γενιές με νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά τους συστήματα, ακόμα στην χώρα μας η αλγοριθμική σκέψη βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο. Προωθείται η δημιουργία ερευνητικής εργασίας στα πλαίσια του 2ου τετραμήνου του μαθήματος Πληροφορικής χωρίς να αναφέρεται το ωρολόγιο πρόγραμμα της στις τάξεις του Λυκείου ενώ θα έπρεπε χρησιμοποιώντας ένα άμεσο, πρωτοποριακό και βιωματικό σύστημα εκπαίδευσης που θα βασίζεται στην αλγοριθμική σκέψη, η νέα γενιά να προετοιμάζεται ώστε να είναι επαρκώς εξοπλισμένη στις νέες τεχνολογίες, για να ανοίξει ο δρόμος για ένα οικονομικά ευοίωνο μέλλον. Χρειάζεται, λοιπόν, ένα απόλυτα επαγγελματικό και σύγχρονο περιβάλλον και καταρτισμένο διδακτικό προσωπικό που θα παρέχει σε κάθε μαθητή του Λυκείου ουσιαστικές γνώσεις της Επιστήμης της Πληροφορικής και του Προγραμματισμού καθώς και των Δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για να τον καταστήσουν Ενεργό Ψηφιακά Εγγράμματο Πολίτη με ερευνητική εργασία ή χωρίς αλλά σίγουρα με 2ωρο υποχρεωτικό μάθημα Πληροφορικής και στην Α και στη Β Λυκείου.

Άρθρο 07:
Πόσο ακόμη θα συνεχίζεται να εισάγονται σε τμήματα αμιγώς Πληροφορικής (Πανεπιστήμια - Πολυτεχνεία) οι μαθητές ΧΩΡΙΣ να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής; Χωρίς αμφιβολία θα πρέπει να εξετάζονται στο μάθημα ΑΕΠΠ οι μαθητές της Γ Λυκείου για να αποκτούν πρόσβαση σε τμήματα Πληροφορικής (Πανεπιστημιακά και Πολυτεχνικά) καθώς και σε κάθε τμήμα συναφούς γνωστικού αντικειμένου.

Με εκτίμηση,
για το Δ.Σ. του Π.Σ.Α.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου