Εν μέσω υγειονομικής κρίσης και πανδημίας, σε μία περίοδο που οι συλλογικές διαδικασίες δεν είναι εφικτές και το δικαίωμα του «συνέρχεσθαι» και «συνδικαλίζεσθαι» έχει περιοριστεί στο ελάχιστο, μία τέτοια καίρια και καθοριστική απόφαση για το μέλλον της Παιδείας, μοιάζει άκαιρη και άκυρη.
Η απουσία διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία στο σύνολό της είναι παροπλισμένη, στερημένη από ατομικές ελευθερίες και συκοφαντημένη από τον κοινωνικό αυτοματισμό, αντιτίθεται στις διακηρύξεις της υπουργού για υποτιθέμενη αναγνώριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της συμβολής των εκπαιδευτικών σ’ αυτή.
Θεωρούμε ότι τέτοιου είδους καθοριστικές αποφάσεις για το σύνολο των βαθμίδων εκπαίδευσης, της μαθητικής κοινότητας και της ομαλής σχολικής και ακαδημαϊκής ζωής, απαιτούν συνθήκες κοινωνικής και πνευματικής ηρεμίας.
Κρίνουμε ως υποκριτική την πρόσκληση σύσσωμου του ελληνικού λαού στην κατανόηση και τη συμμόρφωση των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας από τη στιγμή που η ίδια αυτή συμμόρφωση μετατρέπεται από την υπουργό σε «εργαλείο» για την ευκολότερη και ταχύτερη είσοδο των νέων εκπαιδευτικών μέτρων από την κοινωνική και πολιτική Κερκόπορτα.
Αντιτασσόμαστε σε κομβικά σημεία του Πολυνομοσχεδίου που θεωρούμε αντιδημοκρατικά και μη λειτουργικά, όπως η θέσπιση ανώτατου ηλικιακού ορίου εγγραφής στα Ημερήσια ΕΠΑΛ, η συγκρότηση ομάδας σχολείων, ή η αντιμετώπιση των αναπληρωτών θεσπίζοντας ποινές αντί κινήτρων.
Παρακολουθούμε με σκεπτικισμό τις προτάσεις για τη δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που μόνο διαβαθμισμένης δυσκολίας δεν ήταν κατά τη θέσπιση στο παρελθόν, αξιολόγησης ορισμένων μαθημάτων μέσω ερευνητικής εργασίας ή ορισμού εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης χωρίς υποστήριξη στο έργο του από κοινωνικό λειτουργό και ψυχολόγο και άλλων βασικών σημείων του νομοσχεδίου.
Καλούμε την υπουργό να “παγώσει” το χρονοδιάγραμμα διαβούλευσης για το εν λόγω πολυνομοσχέδιο έως ότου εξασφαλιστούν συνθήκες υγειονομικής και κοινωνικής γαλήνης.
Πρόσφορες συνθήκες, συλλογικού, δημοκρατικού και εποικοδομητικού διαλόγου.
Ας μην αμαυρωθεί η αξιέπαινη και συγκινητική στάση της ελληνικής οικογένειας στην αντιμετώπιση της νόσου από τη σκιά ενός αβέβαιου και μονομερώς αποφασισμένου αύριο για τα παιδιά της.
Εκ της ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ Πιερίας
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Θεόδωρος Σιαμάγκας Στέργιος Τόκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου