Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Η Πανελλήνια Ένωσις Θεολόγων (ΠΕΘ) αποχαιρετά και κατευοδώνει εν Κυρίω τον Επίτιμον Αντιπρόεδρον του ΣτΕ, Αναστάσιον Μαρίνον

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Πανελλήνια Ένωσις Θεολόγων (ΠΕΘ) αποχαιρετά και κατευοδώνει εν Κυρίω
τον Επίτιμον Αντιπρόεδρον του ΣτΕ, Αναστάσιον Μαρίνον

Ο Αναστάσιος Μαρίνος, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1934. Σπούδασε Νομικά και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ανακηρύχθηκε αριστούχος Διδάκτωρ Νομικής από το Πανεπιστήμιο Αθηνών με θέμα διατριβής «Η θρησκευτική Ελευθερία» και επίτιμος διδάκτωρ Θεολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Δικηγόρησε επί τετραετία στα Δικαστήρια Αθηνών. Το 1963 διορίστηκε κατόπιν επιτυχίας σε διαγωνισμό, στο Συμβούλιο της Επικρατείας ως Εισηγητής. Το 1970 προήχθη σε Πάρεδρο και το 1979 σε Σύμβουλο Επικρατείας, ενώ το δε 1993 προήχθη σε Αντιπρόεδρο του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου. Μετεκπαιδεύτηκε στην Γαλλία όπου μετείχε επί ένα έτος στις εργασίες του Γαλλικού Συμβουλίου της Επικρατείας. Παρακολούθησε α) μαθήματα Δημοσίου Δικαίου στη Σορβόννη, ειδικευθείς στα θέματα των σχέσεων ηλεκτρονικών υπολογιστών και δικαίου και β) μαθήματα Κανονικού Δικαίου στο Ορθόδοξο Ρωσικό Ινστιτούτο του Αγίου Σεργίου. Υπήρξε Πρόεδρος της Εταιρείας Διοικητικών Μελετών και μέλος της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων. Είχε συμμετάσχει σε πληθώρα διεθνών επιστημονικών συνεδρίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και είχε υποστηρίξει την Ελληνική Κυβέρνηση ενώπιον του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο.

Ο Αναστάσιος Μαρίνος, πέρα από τον αγώνα που έδωσε, σε συνεργασία με άλλους δικαστικούς λειτουργούς, προκειμένου να παραμείνει το Προοίμιο και το άρθρο 3 στο Ελληνικό Σύνταγμα και πέρα από την επιστημονική του συνδρομή για τη διατήρηση της θρησκευτικής ελευθερίας, αγωνίστηκε επίσης, αμυντικά, σε όλες τις φάσεις της πολεμικής, που ασκήθηκε σε βάρος του θρησκευτικού μαθήματος τα τελευταία χρόνια.
Κατά τη δική του αντιπροεδρία, αντιμετωπίστηκαν στο ΣτΕ οι επιθέσεις που έγιναν για τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών και αποφασίστηκε ότι το μάθημα πρέπει να διδάσκεται υποχρεωτικά, κατά το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα και μάλιστα επί ικανό αριθμόν ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως (η μία ώρα την εβδομάδα θεωρήθηκε ότι δεν είναι ικανός χρόνος για να καλύψει επαρκώς την ανάπτυξη της ορθόδοξης θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών). Ταυτόχρονα θεωρήθηκε απαραίτητο, παράλληλα με τη διδασκαλία, να τηρούνται όλες οι άλλες θρησκευτικές πράξεις στο σχολείο (εκκλησιασμός, προσευχή, αγιασμός κλπ) από τους ορθόδοξους μαθητές, ενώ όσοι δεν ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι υπήρξε η δυνατότητα να το δηλώνουν και να απαλλάσσονται χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις.
Το 2012, συμμετέχοντας σε συνέδριο για το μάθημα των Θρησκευτικών, πήρε τον λόγο και καταδίκασε τα νέα Προγράμματα Σπουδών, ισχυριζόμενος ότι πρέπει να καταλάβουν οι πρωτεργάτες ότι «όλα αυτά που θέλουν να κάνουν τώρα, τα πολυπολιτισμικά, είναι αντισυνταγματικά και αντίθετα προς τις αποφάσεις του ΣτΕ». Ενωρίτερα, το 2011, σε άρθρο του στην Εστία, προέβλεψε ότι οι επιθέσεις εναντίον του μαθήματος των θρησκευτικών στοχεύουν ουσιαστικά στην κατάργησή του και μέσω αυτής στον αφελληνισμό του λαού μας. Σχετικό με όλα όσα συνέβησαν τα τελευταία χρόνια με το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ένα άρθρο του στην «Εστία» (7-4-2011) στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας και διά Βίου Μάθησης σχέδιο καταργήσεως του μαθήματος των Θρησκευτικών και επιχειρείται η αντικατάστασή του από ένα νέο μάθημα υπό τον τίτλο «Θρησκεία και Κόσμος». Στο άρθρο εκείνο, συγκεκριμένα, τονίζει τα εξής: «ξεδηλώθησαν κα πάλι ντιδράσεις μ ρθρον το πογράφοντος τ παρν. Μ τ ρθρον κενο ρωτοσα τν κ. Υπουργό Παιδείας: «Γιατί πανέρχεται π το θέματος; Ποος λόγος τ πιβάλλει; Ποος τ ζητε;». Κα βεβαίως πάντηση δν δόθη. Μ τ σχέδιο καταργήσεως το μαθήματος τν Θρησκευτικν, το ποο προσπαθον ν τ περάσουν, πως ξετέθη, μ διαφόρους τρόπους κα μεθόδους κα τ ποο, πιστεύω, τι χει ρμοδίως ποφασισθ, λοκληρώνεται προσπάθεια φελληνισμο το λαο μας, ποία χει κδηλωθ παραλλήλως κα σ λλους τομες (γλσσα, στορία, περιόριστη χορήγηση πηκοότητος σέ λλοδαπος μετανάστες κ.λπ.). Τί θ κάνουμε; Θ μείνουμε παθες θεαταί; γώ τουλάχιστον θ ντιδράσω. χι βέβαια ς ‘γανακτισμένος’ πολίτης τς πλατείας Συντάγματος, λλ μ λλον τρόπον. Ποον; Θ προσφύγω προσωπικς στν Δικαιοσύνη, στ Συμβούλιο τς πικρατείας κα στ Δικαστήριο τν Δικαιωμάτων το νθρώπου, διότι νομιμοποιομαι ες τοτο, ς λληνας πολίτης γενικς λλ κα ς χων εδικς σχοληθ μ τ ζήτημα. Κα πρέπει ν ντιδράσω κα γι ναν κόμη λόγο. Διότι λλαδικ κκλησία κάνει τι δν καταλαβαίνει. Γιατί; Προτιμ ν μ προχωρήσω
Σε άλλο άρθρο του με τίτλο «Το μάθημα των Θρησκευτικών και το δημοκρατικόν πολίτευμα» (Ορθόδοξος Τύπος, 2/12/2011) αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «πό τήν ποχ τς διαβόητης Μεταπολίτευσης ρχισε προσπάθεια ποθρησκευτικοποιήσεως το λληνικο λαοΟ προσπάθειες ατς πο πέβλεπαν στ ν πογαλακτισθον θρησκευτικ ο νέες γενις ποδείκνυαν κα ποδεικνύουν -διότι συνεχίζονται μέχρι σήμερον- τι ποθρησκευτικοποίηση το λαο μας ποτελε πιδίωξη Κέντρων το ξωτερικο. Κα τ Κέντρα ατ, πλς χρησιμοποιον ς ργανά τους διαφόρους λληνες, ο ποοι γνοον τν πραγματικότητα κα νομίζουν φελς τι δι το τρόπου ατο ποδεικνύουν τν δημοκρατικότητά τους , τ χειρότερον, εναι κα ατο συνειδητο δολιοφθορες τς θρησκευτικς ταυτότητος το λαο μας. Σ λες ατς τς προσπάθειες ντέδρασεν πογράφων τ παρν κείμενον, μ δημοσιεύματα δι το Τύπου. Τ χειρότερον, μως, εναι τι δύο π τς διαβόητες νεξάρτητες ρχές ο ποες εναι, πως λειτουργον (λες), εθέως ντισυνταγματικές, ξέδωκαν ποφάσεις ντίθετες πρς τς ποφάσεις το Συμβουλίου τς πικρατείας. Νομίζω τι εναι καιρς κάποιος ν πιστήση σ λους ατος (πουργν Παιδείας, νεξάρτητες ρχές, Δήμαρχον θηναίων, βουλευτς κ.λπ.) τι μ τν πολεμικ τν ποίαν σκον κατ το μαθήματος τν θρησκευτικν παραβιάζουν εθέως τς ποφάσεις το Συμβουλίου τς πικρατείας κα ρα προσβάλλουν τ δημοκρατικόν πολίτευμα τς χώρας
Για όλα τα παραπάνω, αλλά και για πάρα πολλά που δεν μπορούν να γραφτούν σύντομο για τον χαρακτήρα του Δελτίο Τύπου, όπως το παρόν, η Πανελλήνιος Ένωσις Θεολόγων, που εκπροσωπεί και εκφράζει τους Ορθόδοξους Θεολόγους της Ελλάδος, θα ευγνωμονεί και θα μνημονεύει εσαεί τον σπουδαίο άνθρωπο, Ελληνορθόδοξο Νομικό και Θεολόγο Αναστάσιο Μαρίνο, εξαίρετον και διαπρεπή Ανώτατον Δικαστή και μέλος της Ενώσεώς μας, για τη μαρτυρία και τους αγώνες του καθ όλη τη διάρκεια της ζωής του για την Αλήθεια και την παράδοση της ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Τα μέλη της Ενώσεως, κληρικοί και λαϊκοί, προσεύχονται στον Ιησού Χριστό, τον οποίον επαξίως ο κοιμηθείς διακόνησε, όπως κατατάξει αυτόν εν χώρα ζώντων, μετά των δικαίων του.

Το ΔΣ της ΠΕΘ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου