Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Τροπολογία για τα τμήματα ένταξης



Η τροπολογία προβλέπει τα εξής:
Σύμφωνα με την Αιτιολογική Έκθεση
Με την παρούσα ρύθμιση τροποποιείται η περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) όπου καθορίζεται η δυνατότητα υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) και καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά κλάδο, με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε.,οι οποίοι τοποθετούνται στα ΤΕ, με κριτήριο τον αριθμό των μαθητών εκάστης σχολικής μονάδας. Ειδικότερα για τα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του αριθμού των θέσεων των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι ο υπολογισμός του αριθμού των θέσεων για τον κλάδο ΠΕ04 γίνεται σε επίπεδο διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 22% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05.
Άρθρο 2
Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
1. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν.3699/2008 (Α΄ 199), όπως η περίπτ. αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 5β του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13), αντικαθίσταται ως εξής:
 «γ) Σε ειδικώς οργανωμένα και καταλλήλως στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ), τα οποία λειτουργούν στις σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 ή ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. για τα νηπιαγωγεία και από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα δημοτικά σχολεία. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές, τοποθετείται ένας (1) εκπαιδευτικός, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/η ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τοποθετούνται δύο (2) εκπαιδευτικοί. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε.. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως τριακόσιοι (300) μαθητές, τοποθετείται ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από τριακόσιοι (300) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δεκαπέντε (15) με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και/η ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τοποθετούνται ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02, ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση,σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,γίνεται σε ποσοστό 42% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, 20% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και 18% για την ειδικότητα ΠΕ04.05. Ο αριθμός των θέσεων κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτει σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια ισοδυναμεί με αριθμό οργανικών θέσεων. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων.»
2. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο και ειδικότητα που προκύπτουν σύμφωνα με την παρ.1, διατίθενται κατ αρχάς για την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης σχολικού έτους 2018-2019 οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται κατά τα ανωτέρω παραμένουν στη θέση που υπηρετούν έως και τη λήξη του διδακτικού έτους 2019-2020. Οι οργανικές θέσεις που θα απομείνουν κενές μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης διατίθενται για διορισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου