Περί τις 100.000 οικογένειες με προνήπια θα βρεθούν σε αδιέξοδο για
τη φοίτηση των παιδιών στις δομές προσχολικής αγωγής κατά τα δύο επόμενα
σχολικά έτη. Αυτό καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιωτικών
Παιδικών Σταθμών (ΠΟΣΙΠΣ) επικρίνοντας τον υπουργό Παιδείας Κώστα
Γαβρόγλου για τις αποφάσεις του σχετικά με την υποχρεωτική φοίτηση των
παιδιών στα νηπιαγωγεία.
Ειδικότερα, η ΠΟΣΙΠΣ επισημαίνει ότι την προηγούμενη εβδομάδα ο
υπουργός Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία η νομοθεσία
(περίπτ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 33 του ν.4521/2018) προβλέπει την
εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία και των νηπίων που
συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων ετών,
σταδιακά, από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους οι οποίοι
ορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας και Οικονομικών.
Κατόπιν τούτου, ο κ. Γαβρόγλου κάλεσε τις Περιφερειακές Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης να εισηγηθούν τους δήμους αρμοδιότητάς τους στους οποίους τα
νήπια θα φοιτήσουν υποχρεωτικά στα νηπιαγωγεία.
«Με την εγκύκλιο αυτή και σε μια πρωτοφανή σπουδή να κλείσει πρόωρα το θέμα της προσχολικής αγωγής, λίγους μήνες προ των εθνικών εκλογών και την ώρα που η εμπλεκόμενη Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται στην παραμονή εκλογών, ο υπουργός Παιδείας παραβιάζει και τον ίδιο τον νόμο που ψήφισε (4521/18) καλώντας μόνο τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του υπουργείου του να γνωμοδοτήσουν για την υποχρεωτική φοίτηση στα μεγάλα αστικά κέντρα – Αθήνα και περιφερειακοί μεγάλοι δήμοι της, Θεσσαλονίκη και περιφερειακοί μεγάλοι δήμοι της, Ηράκλειο και Ξάνθη», αναφέρει η ΠΟΣΙΠΣ και προσθέτει: «Εναν χρόνο νωρίτερα, πριν οι δήμοι εξετάσουν αν υπάρχουν τα κατάλληλα κτίρια στα μεγάλα αστικά κέντρα, για να γίνουν νηπιαγωγεία, σύμφωνα με τον ίδιο τον νόμο του, ο υπουργός επιχειρεί νύχτα να επιβάλει τα κοντέινερ και τα γυάλινα πρώην μπαρ για τη σαρωτική πλειοψηφία των προνηπίων καταδικάζοντας ολόκληρη πλέον την Ελλάδα στην ισοπεδωτική παιδαγωγική εμμονή, που καθιστά τα παιδιά των τριών ετών και εννέα μηνών μαθητές, που θα βρεθούν σε παντελώς ακατάλληλα κτίρια και χωρίς το παραμικρό παιδαγωγικό πρόγραμμα».
Η ομοσπονδία επικρίνει τον κ. Γαβρόγλου ότι «κάνει ό,τι μπορεί για να ακυρώσει τη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού τον Μάιο του 2017 για ελεύθερη επιλογή των γονέων των προνηπίων ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και στον παιδικό σταθμό με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες κάθε παιδιού. Επιχειρεί να σβήσει από τον χάρτη την ιδιωτική και δημοτική προσχολική αγωγή, το τοπικό κύτταρο μικρής γυναικείας επιχειρηματικότητας, η οποία ασκείται από παιδαγωγούς-θύματα της ανεργίας των εκπαιδευτικών».
«Με την εγκύκλιο αυτή και σε μια πρωτοφανή σπουδή να κλείσει πρόωρα το θέμα της προσχολικής αγωγής, λίγους μήνες προ των εθνικών εκλογών και την ώρα που η εμπλεκόμενη Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται στην παραμονή εκλογών, ο υπουργός Παιδείας παραβιάζει και τον ίδιο τον νόμο που ψήφισε (4521/18) καλώντας μόνο τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του υπουργείου του να γνωμοδοτήσουν για την υποχρεωτική φοίτηση στα μεγάλα αστικά κέντρα – Αθήνα και περιφερειακοί μεγάλοι δήμοι της, Θεσσαλονίκη και περιφερειακοί μεγάλοι δήμοι της, Ηράκλειο και Ξάνθη», αναφέρει η ΠΟΣΙΠΣ και προσθέτει: «Εναν χρόνο νωρίτερα, πριν οι δήμοι εξετάσουν αν υπάρχουν τα κατάλληλα κτίρια στα μεγάλα αστικά κέντρα, για να γίνουν νηπιαγωγεία, σύμφωνα με τον ίδιο τον νόμο του, ο υπουργός επιχειρεί νύχτα να επιβάλει τα κοντέινερ και τα γυάλινα πρώην μπαρ για τη σαρωτική πλειοψηφία των προνηπίων καταδικάζοντας ολόκληρη πλέον την Ελλάδα στην ισοπεδωτική παιδαγωγική εμμονή, που καθιστά τα παιδιά των τριών ετών και εννέα μηνών μαθητές, που θα βρεθούν σε παντελώς ακατάλληλα κτίρια και χωρίς το παραμικρό παιδαγωγικό πρόγραμμα».
Η ομοσπονδία επικρίνει τον κ. Γαβρόγλου ότι «κάνει ό,τι μπορεί για να ακυρώσει τη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού τον Μάιο του 2017 για ελεύθερη επιλογή των γονέων των προνηπίων ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και στον παιδικό σταθμό με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες κάθε παιδιού. Επιχειρεί να σβήσει από τον χάρτη την ιδιωτική και δημοτική προσχολική αγωγή, το τοπικό κύτταρο μικρής γυναικείας επιχειρηματικότητας, η οποία ασκείται από παιδαγωγούς-θύματα της ανεργίας των εκπαιδευτικών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου