Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΑΦΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ


ΝΕΦΕΛΩΔΕΣ παραμένει το τοπίο για το εξεταστικό, το οποίο όπως έχει διαβεβαιώσει το υπουργείο Παιδείας θα αντικαταστήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις. Παρότι το χρονοδιάγραμμα δείχνει ότι έχει εκτροχιαστεί, καθώς ο Κώστας Γαβρόγλου διαβεβαίωνε ότι το νομοσχέδιο θα παρουσιαζόταν τον Ιανουάριο, ακόμα τίποτα δεν έχει ανακοινωθεί. Παρομοίως και η συνέντευξη που έδωσε χθες στο Αθηναϊκό Πρακτορείο διατήρησε τη σύγχυση.
Μέσα από διαβουλεύσεις βελτιώνουμε συνεχώς τις προτάσεις μας. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει ολοκληρώσει την επέξεργασία των Προγραμμάτων Σπουδών και της ύλης που θα έχουν τα τέσσερα μαθήματα κάθε κατεύθυνσης που θα διδάσκονται για έξι ώρες κάθε μάθημα, και αναμένουμε άμεσα τη δημοσιοποίησή τους από το ΙΕΠ αρκέστηκε να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας.

Πάντως, την περασμένη εβδομάδα σε άλλη ραδιοφωνική συνέντευξη του ο Κώστας Γαβρόγλου είχε προαναγγείλει ότι το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, δηλαδή η πρόταση του ΙΕΠ, θα παρουσιαστεί μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε.
Το σχέδιο, αλλά όχι το νομοσχέδιο, είχε παρουσιαστεί πανηγυρικά τον Σεπτέμβριο του 2018. Αυτά που είχε ανακοινώσει τότε ο υπουργός Παιδείας θύμιζαν κάτι από τις παλιές δέσμες, με εξέταση σε τέσσερα βασικά μαθήματα, τέσσερις ομάδες προσανατολισμού, όσα και τα επιστημονικά πεδία, κατάργηση των Λατινικών και αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία, κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας, μηχανογραφικό που θα υποβάλλεται σε τρία στάδια. Τα βασικά χαρακτηριστικά των πανελλαδικών:
·         Εξέταση σε τέσσερα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, συν τρία μαθήματα ανάλογα με την ομάδα Προσανατολισμού με έξι ώρες εβδομαδιαία).
·         Τέσσερις ομάδες Προσανατολισμού, όσα και τα Επιστημονικά Πεδία.
·         Καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας και όλα τα μαθήματα για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ΤΕΙ έχουν ίδια συμμετοχή στον υπολογισμό των μορίων.
·         Κατάργηση των Λατινικών στην ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και αντικατάσταση τους από την Κοινωνιολογία.
·         Αναβάθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων για το απολυτήριο.
·         Τμήματα ελεύθερης πρόσβασης, στα οποία θα μπορούν να εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς πανελλαδικές, παρά μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου