Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ



Με παζλ, που προσπαθεί κανείς να ταιριάξει τα κομμάτια του στο ημίφως, μοιάζει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο λύκειο. Μετά τη βιαστική, όπως φάνηκε, παρουσίαση των βασικών αξόνων τον περασμένο Αύγουστο και τα επικοινωνιακά ήξεις αφήξεις της πολιτικής ηγεσίας για σημαντικές παραμέτρους του, όπως οι εξετάσεις τον Ιανουάριο, η μορφή που το υπουργείο ευαγγελίζεται για το νέο λύκειο δεν είναι ακόμα γνωστή. Ωστόσο, οι επιστημονικές ενώσεις καλούνται να γνωμοδοτήσουν και να υποβάλουν τις προτάσεις τους σε ένα ημιτελές σχέδιο. Στη συνάντηση της ηγεσίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με τις Επιστημονικές Ενώσεις Βιοεπιστημόνων, Φυσικών, Χημικών, οι εκηρόσωποί τους ανακοίνωσαν ότι δεν θα συμμετάσχουν στην εκπόνηση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, παρά τη δέσμευση του
προέδρου του ΙΕΠ ότι θα ενημερώνονται τακτικά και για κάθε στάδιο της προετοιμασίας τους. Επίσης, εμφανίστηκαν αντίθετοι στη μείωση των ωρών διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στη β' λυκείου, όπου οι ώρες, από έξι που είναι σήμερα, περιορίζονται σε ένα τετράωρο μάθημα (μείωση 33,33%), το περιεχόμενο του οποίου δεν είναι γνωστό και για το οποίο δεν δόθηκε καμία διευκρίνιση. Ακόμα, μια αιτίαση των βιοεπιστημόνων αφορά τα δέκα μαθήματα εμβάθυνσης στη β' λυκείου, εκ των οποίων τα τρία είναι Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία Βιολογία, από τα οποία ο μαθητής θα επιλέγει ελεύθερα, χωρίς κανέναν περιορισμό, επομένως μπορεί να μη διδαχθεί καθόλου Επιστήμες ή Μαθηματικά. Επίσης, κατά τις Ενώσεις Βιοεπιστημόνων από το ΙΕΠ δεν δόθηκε καμία απάντηση για την ισότιμη μεταχείριση των Επιστημών και το θεωρητικό ή το επιστημολογικό πλαίσιο της ενοποίησης σαρδελοποίησης της Χημείας και της Βιολογίας και στη β' και τη γ' τάξη, γεγονός που, σύμφωνα με τους ίδιους, καθιστά σαφές ότι πρόκειται για μια ειλημμένη απόφαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου