Η λειτουργία του ΠΥΣΔΕ υφίσταται ή επιχειρήθηκε η
χειραγώγησή της και η κατάργησή της;;
Παπαχρήστου
Δ. Βασίλειος
Αιρετός
ΠΥΣΔΕ Σερρών
Στις 24 Αυγούστου 2016 το Υπουργείο Παιδείας
Πολιτισμού και Θρησκευμάτων απέστειλε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης όπως και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Αθμιας και Βθμιας
Εκπαίδευσης το υπ’ αριθμ. Έγγραφο: 135933/E1/ 24-8-2016 με θέμα:
«Προγραμματισμός άμεσων ενεργειών προς
τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες»
Στις 25 Αυγούστου 2016, το ανωτέρω έγγραφο
ανακοινοποιήθηκε και προστέθηκαν μερικά νέα σημεία.
Μεταξύ των άλλων, το ανακοινοιποιημένο
έγγραφο, αναφέρει:
«1. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΠΕ πρέπει
να συνεδριάσουν το αργότερο έως την
Παρασκευή 02/09 στις 10:00,
προκειμένου να αποφασίσουν για την
τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των
διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ
1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «my school» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την
α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την
αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324)
ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Εξαιρετικά, σε περίπτωση αδυναμίας
συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, η κατά τα ανωτέρω προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα
διενεργηθεί το αργότερο έως την Παρασκευή 02/09 στις 10:00, με απόφαση
των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατ’
εφαρμογή του άρθρου 18 της αριθ.
Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 ( Β΄ 1340) ΥΑ, όπως ισχύει.
Είναι ευνόητο ότι θα προηγηθεί
από τις 29/8 η ανακοίνωση των κενών καθώς και η πρόσκληση από τους
Διευθυντές Εκπαίδευσης προς τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις
προτίμησης που αναρτάται αμελλητί στην ιστοσελίδα της οικείας Διεύθυνσης. Οι
αιτήσεις των εκπαιδευτικών αποστέλλονται το αργότερο έως την Παρασκευή 02/09
στις 9.00 εντύπως ή ηλεκτρονικά. Επιπλέον, οι σύλλογοι
διδασκόντων συνεδριάζουν την Πέμπτη
01/09 στις 9.00 και αποφασίζουν την κατανομή των ωρών διδασκαλίας
στους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την α΄ και β΄ ανάθεση
των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρ.
Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324) ΥΑ
για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα σχετικά πρακτικά για την κατανομή των
ωρών διδασκαλίας αποστέλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την
ίδια ημέρα (01/09) έως το αργότερο στις 13.00 προκειμένου να ληφθούν υπόψη στις
συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ.»
Δηλαδή: παραθέτει άρθρα, ΠΔ και Υπουργικών αποφάσεων, για να ενισχύσει
την ορθότητα των αποφάσεων και των εντολών που υπάρχουν και στα δύο έγγραφα.
Πρώτο:
μνημονεύεται το άρθρο 12 του ΠΔ 1/2003 που αφορά τις αρμοδιότητες του ΠΥΣΔΕ. Τα
περί τοποθέτησης των εκπαιδευτικών που γράφονται σε αυτό, συνδέονται άρρηκτα με
το πώς ορίζεται να γίνει η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα άρθρα των
ΠΔ 50/96 και 100/97. Δεν ακυρώνονται αυτά με το ΠΔ 1/2003. Και ευτυχώς η ανακοινοποίηση όρισε τη σωστή
διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί.
Δηλαδή ανακοινώνονται τα λειτουργικά κενά, προσκαλούνται οι εκπαιδευτικοί
να δηλώσουν τις σχολικές μονάδες που επιθυμούν να τοποθετηθούν, δημιουργείται
πίνακας με τα μόρια μετάθεσής τους και το ΠΥΣΔΕ στη συνέχεια τους τοποθετεί με
βάση τα μόριά τους και τη σειρά των προτιμήσεών τους.
Παρόλαυτα δεν μπορεί να γίνει κατανοητή, η εμμονή των συντακτών, ακόμη
και στην ανακοινοποίηση του εγγράφου, στην αναγραφή και πάλι του άρθρου 18 της
αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 ( Β΄ 1340) ΥΑ αφού θεωρητικά και πρακτικά,
σύμφωνα με το έγγραφο, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια θα τοποθετήσουν τους
εκπαιδευτικούς.
Κάποιοι στο Υπουργείο μη ξέροντας να διαβάζουν συνδυαστικά, κινήθηκαν σε λογικές
που παραπέμπουν σε ολοκληρωτικές νοοτροπίες του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»,
και προσπάθησαν να εμφανίσουν, με την ανακοινοποίηση, το σύνολο των αναγνωστών
πώς κατάλαβαν λάθος τα γραφόμενά τους.
Δεύτερο:
μνημονεύει το άρθρο 18 της ΥΑ για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών μόνον από το
Διευθυντή Εκπαίδευσης. Πού αναφέρεται αυτό στο άρθρο 18; ΠΟΥΘΕΝΑ!!!
Η λογική των συντακτών της εγκυκλίου: μνημόνευε άρθρα - νόμους -
εγκυκλίους – ΠΔ, ποιος θα τα ψάξει;;
Τρίτο:
αναφέρεται στο myschool.
ΕΛΕΟΣ!!! Ποια στοιχεία του myschool; Πότε καταχωρήθηκαν τα τμήματα που θα λειτουργήσουν στη νέα σχολική
χρονιά; Πότε έγινε η κατανομή των μαθημάτων από τους συναδέλφους; Έχουν
ανατεθεί ώρες στον κάθε συνάδελφο α΄ανάθεσης, β΄ανάθεσης, β΄ ειδικότητας και
έχουν καταχωρηθεί στο myschool; Μόλις, 24 Αυγούστου 2016,
ανακοινώθηκε νέα ΥΑ για τις αναθέσεις των μαθημάτων.
Τέταρτο:
Οι μετεξεταστέοι, ενημερώνουμε τους «ειδήμονες» του υπουργείου παιδείας, δεν
έχουν δώσει εξετάσεις ακόμη. Δε
γνωρίζουμε σε ποιο τύπο σχολείο θα κατευθυνθούν οι μετεξεταστέοι της Γ
Γυμνασίου ούτως ώστε να γνωρίζουμε τον αριθμό των τμημάτων ανά σχολική μονάδα
και ανά τάξη;
Την 24 Αυγούστου 2016, ανακοινώθηκε μόνον για τα σχολικά έτη 2016-2017
και 2017-2018 η δυνατότητα να υπάρξουν τμήματα ομάδων προσανατολισμού ανεξαρτήτως
αριθμού μαθητών, εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης των μαθητών. Για
τους έχοντες κοινό νου, μάλλον έχει χαθεί, γνωρίζουμε ποια τμήματα ομάδων
προσανατολισμού σε κάθε σχολική μονάδα θα εγκρίνει ο ΔΔΕ; Άρα θεωρείται ότι τα
εγκρίνει τώρα όλα. Και με την έναρξη των μαθημάτων μπορεί να υπάρξει αλλαγή!!
Πέμπτο:
Άλλο ένα τραγελαφικό της νέας εγκυκλίου. Πρώτα, 29 Αυγούστου 2016,
ανακοινώνονται τα λειτουργικά κενά ανά ειδικότητα και ανά σχολική μονάδα και
μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2016 αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων κάθε
σχολικής μονάδας την κατανομή των ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς σύμφωνα
με την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πόσο
λογικό φαίνεται αυτό; Τα λειτουργικά κενά προκύπτουν αφού γίνει η κατανομή των
ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς.
Έκτο: Κάποιος
από τους συντάκτες της εγκυκλίου αυτής έχει συμμετάσχει σε Συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ για
τα λειτουργικά κενά; Θεωρεί ότι, το υπηρεσιακό συμβούλιο θα συνεδριάζει επί
24ώρου!!!, για να τοποθετηθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί στα λειτουργικά κενά.
Μάλλον βρίσκονται εκτός πραγματικότητας.
Έβδομο:
Αναφέρει, το έγγραφο του Υπουργείου, κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ. Κανένας
από τους ιθύνοντες και συμβούλους του υπουργείου δεν γνωρίζει ότι αυτή
τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει καμία ορθή πρόβλεψη για το τι μέλλει γενέσθαι με
τους πλεονάζοντες συναδέλφους ειδικότητας ΠΕ19, που η πλειονότητά τους ανήκουν
σε ΕΠΑΛ, όταν ακόμη και χθες υπήρξε νέα τροποποίηση των αναθέσεων στα ΕΠΑΛ,
όταν δε γνωρίζουμε τα τμήματα της Α Λυκείου που θα δημιουργηθούν στα ΕΠΑΛ (οι
μεταξεταστέοι ακόμη δεν έχουν συμμετάσχει στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου).
Όγδοο: Τη
Δευτέρα 29 Αυγούστου και Τρίτη 30 Αυγούστου συνεδριάζει το ΚΥΣΔΕ για τη δεύτερη
φάση αποσπάσεων, για εξέταση ενστάσεων ενώ τα ΠΥΣΔΕ ή ΔΔΕ θα δίνουν κενά και
πλεονάσματα. Αλληλοσυγκρουόμενες, αλληλοαναιρούμενες ενέργειες. Ενέργειες χωρίς
σειρά που δίνουν την αίσθηση του πανικού καλυμμένες με τον μανδύα της ευταξίας
και της νοικοκυροσύνης.
Ένατο:
Το υπουργείο με έγγραφό του στις 10 Ιουνίου 2016 αναφέρει ότι:
«οι Διευθυντές
Εκπαίδευσης θα πρέπει να εκδώσουν σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος
τη Δευτέρα 29-8-2016, η οποία
θα προβλέπει πενθήμερη
προθεσμία υποβολής αιτήσεων ( 29-8-2016 έως και 2-9-2016 ).»
Άλλο ένα τραγελαφικό στη διαδικασία: Πρώτα θα δοθούν τα λειτουργικά κενά, θα
τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί σε αυτά και μετά θα γίνει η επιλογή των στελεχών.
Τα νέα προκύπτοντα λειτουργικά κενά πότε ακριβώς θα υπολογισθούν και με ποιους
θα καλυφθούν; Θα υπάρξουν και άλλες τέτοιες περιπτώσεις λόγω αλλαγής του
αριθμού των τμημάτων ανά τάξη και σχολική μονάδα.
Δέκατο: Ανακοινώθηκε λίγες μέρες πριν ότι και τα
ιταλικά θα αποτελούν τη δεύτερη επιλογής ξένη γλώσσα. Πότε θα δηλώσουν οι
γονείς των μαθητών ότι επιθυμούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα τα Ιταλικά; Όταν θα
ανοίξουν τα σχολεία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα σχολεία είναι κλειστά στις 29
30 και 31 Αυγούστου. Όταν τα τμήματα θα οριστικοποιηθούν σε κάθε σχολική μονάδα
και θα υπάρξει πιθανότατα κενό ποιος θα το καλύψει;
Και γιατί να υπάρχει αυτός ο αιφνιδιασμός, με την ανακοίνωση της
εγκυκλίου, αναφορικά με τις ενέργειες για την τοποθέτηση των συναδέλφων στα
λειτουργικά κενά και να μην είχε δρομολογηθεί η όλη διαδικασία από αρχές
Αυγούστου όπου τα Υπηρεσιακά Συμβούλια είχαν ολοκληρώσεις τις υπηρεσιακές
μεταβολές;
Και όλα αυτά συμβαίνουν, για να δικαιωθεί η ρήση του Πολιτικού μας
προϊσταμένου, ότι όλα θα λειτουργήσουν ομαλά με την έναρξη του σχολικού έτους
αδιαφορώντας για την καταπάτηση της λογικής και βεβαίως της νομοθεσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου