Τι σκέπτεται η
πολιτική ηγεσία του υπουργείου;
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Η προετοιμασία για την έναρξη του σχολικού έτους εκ
μέρους του υπουργείου παιδείας στην ουσία δεν σταμάτησε ποτέ. Ούτε καν το
καλοκαίρι.
Δημοσιεύσεις συνεχώς: νόμων, υπουργικών αποφάσεων,
εγκυκλίων, τροπολογιών…
Και βεβαίως είναι γνωστό, ότι από τους επιδιωκόμενους
σκοπούς και στόχους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου γνωρίζουμε ότι θέλουν
να γνωρίζουμε.
Υπάρχουν και κάποια στοιχεία που είναι γνωστά στον
στενό κύκλο αυτών που ασκούν την
πολιτική στο συγκεκριμένο υπουργείο. Μερικές
φορές εν τη ρύμη του λόγου δημοσιοποιούνται τέτοια στοιχεία είτε εν γνώσει είτε
εν αγνοία.
Ας μνημονεύσουμε ορισμένα σημεία που προέκυψαν τον
μήνα Αύγουστο 2016.
I. Την 1η Αυγούστου ο πολιτικός προϊστάμενος του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κος Φίλης Νικόλαος στη Διαρκή
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στις διατάξεις
της επαγγελματικής εκπαίδευσης:
«Στο νομοσχέδιο υπάρχουν και άλλες διατάξεις που αφορούν την τεχνική
εκπαίδευση, που δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης του
προσωπικού με σύντομες διαδικασίες από τις διευθύνσεις σπουδών εντός
της εκπαιδευτικής περιφέρειας και όχι να τους πάμε στα σύνορα. Μιλάμε
για κινητικότητα εντός της εκπαιδευτικής περιφέρειας και εντός των
δήμων όπου υπάρχουν τα σχολεία και όχι, επαναλαμβάνω, κινητικότητα
στα σύνορα.»
(Απομαγνητοφωνημένα πρακτικά των συνεδριάσεων της Διαρκούς Επιτροπής
Μορφωτικών υποθέσεων)
II. Ο δε κος Μουστάκας Γεώργιος, Διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΥΠΠΕΘ
κλήθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και μεταξύ των άλλων
αναφέρθηκε στις διατάξεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης, την 2α
Αυγούστου 2016:
«Οι σημερινές ρυθμίσεις έχουν
στόχο να ρυθμίσουν κάποια ζητήματα που έχουν σχέση με το παρελθόν κυρίως και να
αποκαταστήσουν κάποια πράγματα. Το μόνο που έχει σχέση με την εφαρμογή του
νόμου 4386 είναι το άρθρο 32 παράγραφος 1, το οποίο στην ουσία διασφαλίζει τους
Εκπαιδευτικούς των τομέων των ειδικοτήτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που οι
τομείς στους οποίους υπηρετούνται, ενοποιούνται, με αποτέλεσμα να πρέπει για να
είναι ασφαλείς, να μεταφερθεί η οργανική θέση και η αρχαιότητα τους. Και επειδή
πολλά αναφέρονται για αυτό το ζήτημα: Θα
ήθελα να σας πω ότι αυτές οι μεταβολές, οι
ενοποιήσεις τομέων ήταν περίπου 50 σε συγκροτήματα σχολείων. Δηλαδή σε ένα μεγάλο συγκρότημα
όπως είναι η Γκράβα, ο Ευκλείδης στην Θεσσαλονίκη, τα σχολεία της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.,
ένα από τα σχολεία πήρε τον κάθε τομέα. Αυτό είχε σαν συνέπεια να πρέπει να
μεταφερθούν οι ειδικότητες από το ένα κτίριο στο διπλανό του, από τον ένα όροφο
στον άλλο, οπότε και κατ΄αυτόν τον τρόπο
πρέπει και οι οργανικές θέσεις των
Εκπαιδευτικών να μεταφερθούν και να τοποθετηθούν εκεί οι Εκπαιδευτικοί. Έχω
αναλυτικά όλα τα στοιχεία. Αν στις ερωτήσεις σας θέλετε να με ρωτήσετε μπορώ να
σας πω σε ποιες διευθύνσεις, σε ποια σχολεία έγιναν αυτά, τότε να σας τα πω,
είναι 400 τα ΕΠΑΛ αν θεωρήσουμε ότι μέσο όρο έχουν 50 τομείς φανταστείτε τότε
περίπου δύο χιλιάδες και κάτι τομείς, 50
τέτοιες παρεμβάσεις είχαμε, τις οποίες πρότειναν τα σχολεία, πρότειναν οι
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, πρότειναν οι Περιφερειακοί Διευθυντές.»
(Απομαγνητοφωνημένα πρακτικά των συνεδριάσεων της Διαρκούς Επιτροπής
Μορφωτικών υποθέσεων)
III. Στην εγκύκλιο με αριθμ. Πρωτ. 135933/E1/23-8-2016 του υπουργείου παιδείας
αναφέρεται:
«4.
Ύστερα από τη διενέργεια των ανωτέρω κοινών συνεδριάσεων, και εφόσον έχει προκύψει πλεονάζον εκπαιδευτικό
προσωπικό πραγματοποιείται
την Παρασκευή 2/9 η
διαδικασία αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις κείμενες
διατάξεις.»
Στην μεταγενέστερη χρονικά εγκύκλιο 137201/ΓΔ5
/25-08-2016 του υπουργείου παιδείας η ανωτέρω παράγραφος δεν υπάρχει.
Τελικά θα αναρωτηθεί κανείς τι μέλλει
γενέσθαι με τον πλεονάζων προσωπικό; Θα υπάρξει ή όχι εφαρμογή των λεχθέντων
από τον υπουργό και καταγραφομένων στην ανωτέρω εγκύκλιο;
Κάποιος θα σκεφθεί και θα αναφέρει
ότι ο γράφων κινδυνολογεί.
Ο γράφων καταγράφει στοιχεία. Τίποτε
λιγότερο και τίποτα περισσότερο.
IV. Η εγκύκλιος με αριθμ πρωτοκ.
133141/ 11 Αυγούστου 2016 από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κο
Ιωάννη Παντή προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις αθμιας και βθμιας εκπαίδευσης
μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Από την ρητή γραμματική διατύπωση των ανωτέρω διατάξεων
προκύπτει ευχερώς ότι με την παρ.3 του άρθρου 31 παρέχεται από το νομοθέτη
διακριτική ευχέρεια στην Διοίκηση να προβεί σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών, εφόσον
πλεονάζουν στην οργανική μονάδα που ανήκουν οργανικά και συντρέχουν αντίστοιχες
υπηρεσιακές/διδακτικές ανάγκες.
Συγκεκριμένα, οι αποσπάσεις αυτές διενεργούνται με απόφαση
των κατά περίπτωση αρμόδιων στελεχών εκπαίδευσης ή του Υπουργού Παιδείας,
Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από (δεσμευτικού περιεχομένου) πρόταση του
οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, χωρίς την ανάγκη υποβολής σχετικής αίτησης εκ
μέρους των εκπαιδευτικών.
…
Προς επίρρωση αναφέρεται ότι η εν λόγω διάταξη έχει
εφαρμοσθεί νομίμως από τη Διοίκηση κατά το παρελθόν με αυτόν τον τρόπο (δηλ.
έχουν εκδοθεί αποφάσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών για ανάγκες της υπηρεσίας
χωρίς την υποβολή αίτησης)»
Η
τελευταία παράγραφος δεν αποτελεί πρόκριμα για το ότι· εφόσον γινόταν
παλαιότερα πρέπει να γίνει και τώρα. Και η αξιολόγηση γινόταν παλαιότερα άρα θα
πρέπει να γίνει και τώρα και από τα στελέχη της τωρινής διοίκησης του
υπουργείου παιδείας σύμφωνα με τα γραφόμενα της εν λόγω εγκυκλίου. Να θυμίσω
μόνον ότι ο νόμος της αξιολόγησης δεν έχει καταργηθεί.
Ευελπιστούμε
ότι κάτι τέτοιο δε θα συμβεί ώστε να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις
οικογένειες των εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου