Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΕΚΑΠ: "Δηλώσεις Συντονιστή Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας και Θρησκευμάτων"


Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Δηλώσεις Συντονιστή Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας και Θρησκευμάτων 


Έκπληξη και μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε στους χιλιάδες Καθηγητές Πληροφορικής η χθεσινή παρέμβαση του Συντονιστή της Επιτροπής Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., για την απόφαση του Υπουργού Παιδείας Α. Λοβέρδου να επαναφέρει το μάθημα της Πληροφορικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Υπενθυμίζουμε ότι ο Πανεπιστημιακός κύριος Τ. Κουράκης, πέρσι στην ομιλία του στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (2/9/2013), με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σ. ν. του Υπουργείου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», τάχθηκε υπέρ της κατάργησης του μαθήματος Πληροφορικής στη Γενική Παιδεία και τη μετατροπή του σε μάθημα κατεύθυνσης έξι ωρών (επισυνάπτουμε τη σχετική ομιλία).

 

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής με σοβαρότητα και υπευθυνότητα έθεσε μετά την αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και πάλι στο δημόσιο διάλογο το θέμα της Πληροφορικής, ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και η επαναφορά του μαθήματος αποτελεί μονόδρομο, παρά τις όποιες αντιδράσεις. Θεωρούμε ότι πάνω και πέρα από συντεχνίες και πιέσεις που αυτές ασκούν σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, τώρα είναι η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους απέναντι στη νέα γενιά το μέλλον της χώρας, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.



Ομιλία Τάσου Κουράκη στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων 2.9.2013 με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σ. ν. του Υπουργείου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»


Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, λοιπόν, από την αρχή μέχρι το τέλος χαρακτηρίζεται από μια διαδικασία επιλογής και απόρριψης ενώ φιλοδοξία κάθε μεταρρύθμισης θα ήταν να κερδίσει τους μαθητές των πίσω θρανίων αλλάζοντας τα αναλυτικά προγράμματα, ξανα γράφοντας βιβλία και εισάγοντας θεσμούς ενισχυτικής διδασκαλίας.

Θα δείτε ότι το σχολείο αυτό που έχουμε μπροστά μας υπηρετεί ένα πολύ συγκεκριμένο στόχο. Παιδιά με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο - και θα το αποδείξω αυτό το πράγμα – ένα ξεσκαρτάρισμα με απίστευτους τρόπους. Πάρα πολύ λίγα παιδιά θα είναι αυτά που έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστήρια και άλλες μορφές ενισχυτικής διδασκαλίας ιδιωτικά για να φτάσουν στο πανεπιστήμιο.

...............................................

 ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ): Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Ξεκινώντας, θα ήθελα μια διευκρίνιση από τον κ. Υπουργό, σχετικά με το άρθρο 49, όπου αναφέρει ότι, «η ισχύς του παρόντος άρχεται από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις του».

Θέλω να ξέρω, εάν η όλη καθυστέρηση που περιέγραψα προηγουμένως, δηλαδή, το να έρθει στο θερινό τμήμα στο παρά πέντε,  να έχουμε ελάχιστο χρόνο να διαβουλευτούμε και να γίνεται σύντμηση διαδικασιών θα οδηγήσει και σε μια αντιδημοκρατική και όχι ενδεχομένως νόμιμη έναρξη ισχύος του νόμου από την ημέρα που ψηφίστηκε στη Βουλή και όχι από την ημέρα δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, προκειμένου να πιαστούν οι προθεσμίες. Η ευθύνη, βέβαια, για την καθυστέρηση βαραίνει αποκλειστικά το Υπουργείο και θα ήθελα μια διευκρίνιση από τον κ. Υπουργό για το ζήτημα αυτό.

Ένα σημείο που θέλω να προτάξω, το οποίο προκαλεί κατάπληξη και δεν ξέρω η θεωρητική σύλληψη σε ποιους ανήκει από το Υπουργείο και στους οποίους, κατά την άποψή μας, δεν περιποιεί τιμή είναι οι μαθητές που χαρακτηρίζονται ως nulo labore, δηλαδή, αυτοί που καταβάλλουν πολύ λίγο κόπo. Αυτό είναι μια ταμπέλα που βάζουμε σε έναν μαθητή, λέγοντας ότι αυτός αδιαφορεί, τεμπελιάζει, δεν παίρνει τα γράμματα. Καταρχήν, θα πρέπει αυτό το γεγονός να πιστοποιηθεί μέσα από τις εξαντλητικές εξετάσεις και στο κάτω - κάτω να βγει έξω από την τάξη για να μην εμποδίζει και τους άλλους. Αυτός ο σκοπός του σχολείου; Να πιστοποιούμε παιδιά τα οποία παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες και να τα βγάζουμε έξω από την τάξη;

Ως παιδίατρος σας λέω ότι πάρα πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες π.χ. το παιδί που είναι αδιάφορο, αυτό που πειράζει το διπλανό του και δεν παρακολουθεί με μια προσεκτική εξέταση μπορούμε να δούμε ότι αυτό το παιδί πάσχει από βαρηκοϊα.. Ή ένα παιδί το οποίο έχει ένα σύνδρομο υπερκινητικότητας που δυσκολεύεται η προσοχή του ή ακόμα περισσότερο παιδιά τα οποία προέρχονται από κοινωνικές τάξεις με χαμηλό μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο των γονιών τους και τα οποία για διάφορους λόγους δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το σχολείο. Κραυγαλέα περίπτωση είναι τα παιδιά που σήμερα στην κρίση πεινάνε.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, λοιπόν, από την αρχή μέχρι το τέλος χαρακτηρίζεται από μια διαδικασία επιλογής και απόρριψης ενώ φιλοδοξία κάθε μεταρρύθμισης θα ήταν να κερδίσει τους μαθητές των πίσω θρανίων αλλάζοντας τα αναλυτικά προγράμματα, ξανα γράφοντας βιβλία και εισάγοντας θεσμούς ενισχυτικής διδασκαλίας.

Θα δείτε ότι το σχολείο αυτό που έχουμε μπροστά μας υπηρετεί ένα πολύ συγκεκριμένο στόχο. Παιδιά με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο - και θα το αποδείξω αυτό το πράγμα – ένα ξεσκαρτάρισμα με απίστευτους τρόπους. Πάρα πολύ λίγα παιδιά θα είναι αυτά που έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστήρια και άλλες μορφές ενισχυτικής διδασκαλίας ιδιωτικά για να φτάσουν στο πανεπιστήμιο.

Θα δούμε, ότι όταν είχαμε τη μεταρρύθμιση Αρσένη κατά την  περίοδο 1989-1990 και μπήκαν οι εξετάσεις στην Β΄ και Γ΄Λυκείου, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών πάνω από 25% κόπηκαν. Σκεφτείτε τι θα γίνει τώρα που τα θέματα θα είναι κατά 50% από τράπεζα θεμάτων. Θα γίνει σφαγή. Το 60% δεν θα περάσει. Όταν μάλιστα μπαίνουν και οι δικλίδες απόρριψης μέσος όρος 10 σε κάθε μάθημα, μαθηματικά και ελληνικά 10, και 8 στα υπόλοιπα, καταλαβαίνετε πόσοι θα κατορθώσουν να προαχθούν από τη μια τάξη στην άλλη ή να πάρουν απολυτήριο.

Εάν μου απαντήσει ο κ. Υπουργός, ότι «αυτό μας διέφυγε και είναι προχειρότητα»,  θα το δικαιολογήσω. Ξέρετε ότι οι μαθητές που δεν πιάνουν αυτά τα τρία, δηλαδή, το 10%, το 10 στα μαθηματικά και στα ελληνικά και το 8 στα υπόλοιπα μαθήματα, στο μεν Γενικό Λύκειο μπορούν να πάνε μετεξεταστέοι το Σεπτέμβριο. Στο Επαγγελματικό Λύκειο όμως απλά κόβονται χωρίς τη δυνατότητα να πάνε μετεξεταστέοι, αλλά επαναλαμβάνουν την τάξη. Επαναλαμβάνω, εάν αυτό είναι αστοχία να το δεχτώ. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι δεν είναι. Μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου έτσι και δεν πιάσουν ένα από αυτά τα τρία, απλά μένουν στην ίδια τάξη. Σε ελεύθερη μετάφραση, δηλαδή, διοχετεύονται στη μεγάλη δεξαμενή της σχολικής διαρροής ή πηγαίνουν στα Κ.Ε.Κ..

Οι εξετάσεις που μπαίνουν συνεχώς από την Α΄ Λυκείου και μάλιστα ενώ στο πρώτο σχέδιο στην πρώτη τάξη των ΕΠΑΛ υπήρχαν πανελλαδικού χαρακτήρα θέματα, ενώ σε δεύτερη και στην τρίτη τάξη όχι, με το νομοσχέδιο που μας δόθηκε πριν από τρεις μέρες σε όλες τις τάξεις του ΕΠΑΛ υπάρχουν πανελλαδικής σημασίας θέματα.

Επειδή έμεινα στο «πανελλαδικής σημασίας»  μπορεί κάποιος να μου πει «καλά, κύριε Κουράκη, δεν αναγνωρίζετε την αντικειμενικότητα, ότι όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα, τουλάχιστον, το 50% θα έχουν τα ίδια θέματα;». Ξέρετε, αυτή η αντικειμενικότητα σκοντάφτει σ' ένα τεράστιο τοίχο, που λέει ότι προτάσσουμε μεν την αντικειμενικότητα, αλλά θεωρούμε ότι όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα σε όλα τα σχολεία έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, την ίδια στήριξη από τα σπίτια τους παντού, ανεξάρτητα από την προσπάθεια που κάνουν οι καθηγητές. Άρα, δεν μας ενδιαφέρει αφετηρία, δηλαδή, από πού ξεκινάνε, αλλά θα βάλουμε σε όλα τα παιδιά τα ίδια θέματα και όσοι περάσουν, πέρασαν και όσοι κοπούν, κόπηκαν. Τι να κάνουμε;

Το δεύτερο είναι ότι αυτή η βαθμολογία μας λέει, ότι θα απαλλαγεί από το φροντιστήριο το παιδί. Ξέρετε πόσοι γονείς, ήδη, γνωρίζοντας ότι από τις 11 του μήνα τα παιδιά τους που φοιτούν στην πρώτη λυκείου, θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός με έναν ορισμένο συντελεστή στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια; Ξέρετε ότι οι φροντιστές αυτή τη στιγμή τρίβουν τα χέρια τους και λένε « επιτέλους θα υπάρξει και ένας νόμος που θα ανασάνουν τα φροντιστήρια», γιατί θα τρέχουν όλοι σε αυτά, επειδή ο βαθμός της Α’, Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα λαμβάνεται με έναν ορισμένο τρόπο;  Και ενώ ισχυρίζεται ο υπουργός και το νομοσχέδιο, ότι προσβλέπει σε μια γενική μόρφωση, στην πραγματικότητα όλοι οι μαθητές θα προσανατολίζονται στα τέσσερα μαθήματα, που θα δώσουν τελικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και θα τρέχουν στα φροντιστήρια για να βγάζουν υψηλό βαθμό στα υπόλοιπα μαθήματα, που  θα λαμβάνονται υπόψη.

Όλη αυτή η διαδικασία οδηγεί σε ένα πολύ μικρό αριθμό μαθητών να τελειώνει το Λύκειο και σε έναν ακόμα μικρότερο αριθμό να μπαίνει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. η  διαδικασία του περιορισμού πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε από το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», δηλαδή, τεράστια περικοπή ιδρυμάτων, τμημάτων, εκπαίδευση του προσωπικού. Τώρα έχουμε μια επιπλέον μείωση του μαθητικού πληθυσμού για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ και πολύ φοβάμαι,  ότι πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε την επαναφορά της βάσης  του 10. Ήδη,  έχει προετοιμαστεί  η κοινή γνώμη,  ότι πάρα πολλοί μαθητές  σ' αυτές τις πανελλαδικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο έχουν γράψει  χαμηλή βαθμολογία, άρα αυτό  θα είναι  βούτυρο στο ψωμί μας, για να  εξαγγείλουμε την κατάργηση  της βάσης του 10.

Η βάση του 10 δεν είναι ένα αντικειμενικό πράγμα .  Είναι ότι αυξάνεται η δυσκολία των θεμάτων , οπότε πέφτουν κάτω από τη βάση .  Ελαττώνεις τη δυσκολία των θεμάτων, αλλάζουν τα πράγματα. Είναι θέμα στρόφιγγας, δεν είναι κάτι άλλο. Να σου κάνω τόσα θέματα, πόσους θέλεις να περάσουν; Πέντε; Θα σου κάνω μαθήματα για να περάσουν μόνο πέντε.

Θα αναφερθώ τώρα στην Τεχνική Επαγγελματική  Εκπαίδευση. Εδώ καταργούνται τα ΕΠΑΣ. Ήθελα να ξέρω ποιες είναι οι μελέτες που έδειξαν ότι τα ΕΠΑΣ ήταν αποτυχημένος θεσμός και ως προς τι; Η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου λέει : «Οι ΕΠΑΣ ως εκπαιδευτικές μονάδες έχουν απαξιωθεί λόγω των αντιφάσεων……… καθότι, αφενός δεν παρέχουν απολυτήριο λυκείου, αφού στο πρόγραμμα διδασκαλίας δεν περιλαμβάνονται μαθήματα γενικής παιδείας και αφετέρου και συναφώς δεν επιτρέπουν την πρόσβαση των αποφοίτων τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Αυτό ναι, και ξέρετε που αντιφάσκει αυτό; Στο ότι οι ΣΕΚ που αντ’ αυτών ιδρύει αντί για τα ΕΠΑΣΕΚ δεν δίνουν απολυτήριο Λυκείου και συνεπώς δεν επιτρέπουν την πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Βεβαίως, τα μαθήματα γενικής παιδείας που θα κάνουν στις ΣΕΚ είναι 4 ώρες εβδομαδιαίως στην Α΄ και Β΄ τάξη, ενώ οι ΕΠΑΣ που είχαν περάσει την πρώτη τάξη των ΕΠΑΛ είχαν κάνει 22 ώρες γενική εκπαίδευση. Απορώ ποιος τα έγραψε αυτά και αν έχει αίσθηση των αντιφάσεων που περιλαμβάνονται.

Όσον αφορά για τον ορθολογικό διαχωρισμό των ειδικοτήτων στο νέο νομοσχέδιο εξοβελίζουν από την εκπαίδευση, χάριν της κατάρτισης, μια σειρά από ειδικότητες που κατά ένα περίεργο τρόπο, δεν ξέρω αν το έλαβε αυτό υπόψη το Υπουργείο, οι περισσότερες είναι γυναικοκρατούμενες. Ένας τεράστιος αριθμός των κοριτσιών φεύγουν, γιατί αφήνει ειδικότητες ναυτιλιακών επαγγελμάτων, γεωπονίας, δεν κάνω καμία αφαίρεση, τα λέω όλα, τεχνολογίας τροφίμων και διατροφής, τεχνολογικών εφαρμογών, διοίκηση και οικονομίας. Αντιθέτως καταργούνται οι τομείς υγείας και πρόνοιας και εφαρμοσμένων τεχνών στο επαγγελματικό λύκειο, το οποίο προτιμούσαν, όπως είπαμε, οι γυναίκες σε ποσοστό 81%. Τι γίνεται με αυτό, δεν μας αφορά, είναι τελείως αδιάφορο ότι αυτά τα κορίτσια δεν ξέρω τι θα κάνουν ακριβώς μετά. Προφανώς σχολική διαρροή ή κάτι άλλο ή αν αντέχει η τσέπη τους θα πάνε σε ένα ιδιωτικό «καταρτιστήριο» θα έλεγα εγώ και όχι εκπαιδευτήριο.

Οι ΣΕΚ από πού θα χρηματοδοτηθούν; Λέει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Έναν κρατικό προϋπολογισμό, βέβαια, ο οποίος αδυνατεί ήδη να καλύψει τις ανάγκες των υφιστάμενων δομών λόγω του Μνημονίου. Ερώτηση. Πότε θα ιδρυθούν οι δημόσιες ΣΕΚ και πότε θα στελεχωθούν δεδομένου ότι το εκπαιδευτικό έτος αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και πάρα πολλά άλλα; Πάρα πολύ σύντομα και λυπάμαι που δεν καλέσαμε τον Σύλλογο των Καθηγητών της Πληροφορικής αυτή την αλλαγή που κάνατε, κατ’ αρχήν, την είχατε βγάλει τελείως. Τώρα ήρθε στο μάθημα γενικής παιδείας στην Β’  και δύο ώρες στην Γ΄.

Ποια μελέτη ισχύει; Η πρώτη, η δεύτερη και κυρίως, ποια είναι η θέση της Πληροφορικής στο καινούργιο σύστημα της αγωγής; Γιατί εδώ πέρα είναι το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Έχω έναν κατάλογο από 41 τμήματα που έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική και όχι με την Χημεία. Ενδεικτικά αναφέρω, ηλεκτρονικών μηχανικών και μηχανολόγων Κρήτης, Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πληροφορική Ιονίου και χιλιάδες άλλα αντικείμενα και εδώ. Το ζήτημα είναι όχι να αντιδικήσουμε ανάμεσα στην Πληροφορική και στην Χημεία, αλλά αυτό που ζητάνε και οι καθηγητές της Πληροφορικής και εμείς, είναι ότι ανάλογα με την σχολή που επιθυμεί να εξεταστεί ένας υποψήφιος να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα, αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μια Σχολή, όπως είναι το Χημικό, Γεωπονικό, Χημικούς Μηχανικούς, να εξετάζεται στην Χημεία, ενώ αν επιθυμεί σε τμήματα πληροφορικής επιστήμης υπολογιστών, μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική. Τόσο απλά.

Θα επανέλθω, αλλά θα ήθελα να πω κάτι, ώστε να ληφθεί υπόψη στην β΄ ανάγνωση. Θα έλεγα ότι αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι να καταργήσετε το μάθημα πληροφορικής στην γενική παιδεία, δύο ωρών, και να το μετατρέψετε σε μάθημα κατεύθυνσης έξι ωρών. Το σύνολο των ωρών παραμένει το ίδιο. Να προστεθεί ένα «ή» ανάμεσα στην Χημεία και στην Πληροφορική και είτε η Πληροφορική να οδηγεί σε ξεχωριστό πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών είτε και οι δύο επιστήμες θα οδηγούν σε όλες τις Σχολές του προτεινόμενου. Αυτή την στιγμή υπάρχει το μάθημα της γενικής παιδείας δύο ώρες, το οποίο δεν εξασφαλίζει όλους αυτούς που θέλουν να πάνε σε σχολές που υπάρχει η Πληροφορική στο να δώσουν εξετάσεις στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια με πληροφορική. Πραγματικά έτσι δίνουμε την δυνατότητα σε όλες τις 41 αυτές Σχολές που έχουν πληροφορική να προετοιμαστούν και να δώσουν το μάθημα της κατεύθυνσης.

Τέλος, εκείνο που είναι πραγματικά περίεργο, δεν ξέρω πως θα μπορούσε να διορθωθεί, είναι η αντίληψη για την χρησιμότητα των εικαστικών, της μουσικής και πολλών άλλων. Θα έλεγα ότι η αισθητική και η καλλιτεχνική παιδεία είναι απαραίτητα. Μπήκε ένα «Πολιτισμός Πολιτιστικές δραστηριότητες», το οποίο σημαίνει ότι είναι ένα μάθημα γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα και θα μπορούσε να διδάσκεται από οποιονδήποτε. Εδώ μιλάμε για άλλο πράγμα. Μιλάμε για εργαστήρια και πρέπει να διατηρηθεί η σχέση των μαθητών με την τέχνη ως μια δημιουργική μαθησιακή διδασκαλία. Εμείς λέμε ότι οι τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στην ζωή τους επαγγελματικά. Βέβαια, για τα παιδιά που προσανατολίζονται σε σχετικές με τις τέχνες σχολές, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης εξειδικευμένης διδασκαλίας.

Νομίζω ότι μπορώ να σταματήσω εδώ κατ’ αρχήν. Αύριο έχουμε να πούμε πάρα πολλά πράγματα στην κατ’ άρθρον συζήτηση και να ληφθούν υπόψη για την β΄ ανάγνωση του νομοσχεδίου.

 ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ 

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε, μερικά στοιχεία τα οποία είναι εξαιρετικά σημαντικά και τα οποία δεν ανέφερα στην πρωτομιλία μου. Σχετικά με τον αποκλεισμό των Ισπανικών και Ιταλικών. Τα παιδιά που θέλουν να παρακολουθήσουν τμήματα πανεπιστημιακά, Ιταλικής και Ισπανικής….

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το βάλαμε στην ενισχυτική διδασκαλία

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Το ξέρω ότι το βάλετε στην ενισχυτική διδασκαλία, εκτός του προγράμματος, αλλά νομίζετε ότι είναι επαρκείς οι ώρες, ώστε ένα παιδί να προετοιμαστεί για να πετύχει;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Τι προτείνετε;

ΤΑΣΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Προτείνουμε να μπαίνει ως δεύτερη ξένη γλώσσα, όπως το είχαμε για μεγάλο διάστημα, να μπορούν να παρακολουθούν όσα θέλουν, Ισπανικά και Ιταλικά. Αλλιώς, θα έπρεπε να τα βγάλουμε από το Πανεπιστήμιο και να μην υπάρχουν ούτε Ισπανικά, ούτε Ιταλικά. Θα τα πούμε και αύριο.

Σχετικά με το 20ο έτος που βάζετε, γιατί μπορεί να είναι μέχρι τα εσπερινά, σημαίνει ότι όσοι είναι πάνω από τα 20, που για οποιονδήποτε λόγο καθυστέρησαν ή οτιδήποτε, δεν έχουν θέση στο ημερήσιο Λύκειο, παραμόνο στο εσπερινό; Δεν ξέρω αν το έχετε εξετάσει, δείτε το.

Σχετικά με την προσαρμογή βαθμολογίας που γίνεται και προβλέπεται στις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο, προβλέπεται και δυνατότητα στον Υπουργό να καθορίζει την προσαρμογή ή όχι; Και για τις προαγωγικές εξετάσεις, όσον αφορά την προφορική βαθμολογία, δηλαδή, αυτό, η προσαρμογή, ισχύει μόνο στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, ή θα υπάρξει μία προσαρμογή γενικής βαθμολογίας, ώστε να βγαίνει με ένα τρόπο;

Τώρα, σχετικά με το ότι στο Σύνταγμα, η υποχρέωση της Πολιτείας είναι για δωρεάν παιδεία στην τυπική εκπαίδευση. Και τα ΣΕΚ είναι εκτός τυπικής εκπαίδευσης. Το ενδεχόμενο ένας μελλοντικός υπουργός, να βάλει δίδακτρα στα ΣΕΚ που δεν θα ήταν καθόλου αντισυνταγματικό, γιατί είναι εκτός τυπικής εκπαίδευσης, δεδομένου ότι υπάρχουν δίδακτρα, μικρά μεν, και στα δημόσια ΙΕΚ, αυτό πως το αντιμετωπίζετε; Δηλαδή, το οτιδήποτε είναι εκτός τυπικής εκπαίδευσης, δεν είναι πια υποχρέωση για δωρεάν της πολιτείας, θα ήθελα μία άποψη επ’ αυτού. 

Σχετικά, με το θέμα της πληροφορικής που αναφέρθηκε από πάρα πολλούς, είναι άλλο πράγμα, να το ξεκαθαρίσουμε, η χρήση υπολογιστή, που είναι μια ικανότητα που μπορεί να αποκτήσει ο καθένας και με οριζόντιο τρόπο, όπως είπε η κυρία Ρεπούση. Εδώ, θεωρούμε την πληροφορική, εδώ και δεκαετίες, ως μία ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολούνται με διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Περί αυτού πρόκειται. Ιδιαίτερα, το μάθημα του Προγραμματισμού κατά τη δική μας αντίληψη, βοηθάει στην αναλυτική και συνθετική ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται και να επιλύει προβλήματα. Είχα πει στην πρωτομιλία μου, ότι περίπου 40 τμήματα, με διόρθωσε ένας συνάδελφος, είναι 87 τα τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που έχουν ως αντικείμενο την Πληροφορική έτσι όπως την περιέγραψα, γι’ αυτό είχε αντικείμενο και η πρόταση που έκανα και την οποία θα συζητήσουμε αναλυτικότερα αύριο. Ευχαριστώ πολύ.

(πηγή: http://kourakis.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου