Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ- ΓΡΑΠΤΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ







Καβάλα       15-09-2014

Αρ. Πρωτ.   96







ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 
ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ

Πληροφορίες
:
Αθανάσιος Κόκορης
Διεύθυνση
:
Εθν. Αντίστασης 20, Καβάλα
Τηλέφωνο/Φαξ
:
2510291512
e-mail               
:
Κινητό      
:
6945705276
ΠΡΟΣ:
ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΜOY


ΚΟΙΝ:           
Α) προϊσταμενο παιδαγωγικησ και επιστηξμονικης καθοιδηγησησ
β) διευθυνση δ.ε. ν. καβαλασ











ΘΕΜΑ:  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ- ΓΡΑΠΤΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ


       Αγαπητοί συνάδελφοι,
      
       Σας εύχομαι και πάλι από καρδιάς υγεία και δύναμη ώστε να ανταποκριθούμε με επιτυχία στο έργο μας και αυτή τη χρονιά με αλληλεγγύη και συμπαράσταση          ο ένας στον άλλον.
       Ευελπιστώ στην καλή μας συνεργασία και αυτή τη δύσκολη χρονιά και θα ήθελα να σας υπενθυμίσω και να σας ενημερώσω για τα εξής θέματα:

Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

       Αντικειμενικός μας στόχος πρέπει να είναι η ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης. Γι’ αυτό έγκαιρα
πρέπει να προγραμματίσουμε και να σχεδιάσουμε το διδακτικό μας έργο σε ετήσια, τριμηνιαία, εβδομαδιαία και ωριαία βάση. Κρίνεται σκόπιμο με την έναρξη του σχολικού έτους να προμηθευτούμε
·         Το Αναλυτικό και Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών
·         Τα βιβλία των μαθημάτων
·         Το « Βιβλίο του εκπαιδευτικού» στο οποίο εμπεριέχονται οι ειδικοί διδακτικοί στόχοι για κάθε ενότητα
·         Τις Εγκυκλίους που αναφέρονται σε θέματα διδακτέας ύλης, οργάνωσης διδασκαλίας, αξιολόγησης (τρόπος αξιολόγησης μαθημάτων)
·         Τα βιβλία των οδηγιών και τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο
       και με βάση πάντα τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των μαθητών μας να οργανώσουμε τις διδακτικές μας δραστηριότητες.

Β. ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

       Υπενθυμίζω ότι για το Σχ. Έτος 2014-15 έχουν αποσταλεί Υπουργικές Αποφάσεις από τον Ιούνιο που αφορούν το Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, της Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών Σπουδών, της Β’ Τάξης Γενικού Λυκείου και την εξεταστέα-διδακτέα ύλη των Πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΦΕΚ 1401,τ.Β’ /02-06-2014).   Όσον αφορά τις οδηγίες και τον τρόπο εξέτασης των φιλολογικών μαθημάτων για το Λύκειο αναμένονται οδηγίες. Είναι γνωστό επίσης ότι η τράπεζα θεμάτων επεκτείνεται και στη Β΄ Λυκείου.

Γ. ΩΡΙΑΙΕΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΛΕΠΤΕΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ

            Θα ήθελα να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στον προγραμματισμό των ωριαίων υποχρεωτικών δοκιμασιών και των τεστ και στην υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
  1. Στο Γυμνάσιο οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες γίνονται χωρίς προειδοποίηση, μία σε κάθε μάθημα, κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας, υπό τον όρο ότι προηγήθηκε στο προηγούμενο μάθημα η σχετική ανακεφαλαίωση (Π.Δ. 409/1994 Αρθ. 2, ΦΕΚ 226/22-12-94) Πρέπει να αποφεύγεται η διενέργεια ωριαίων δοκιμασιών σε περισσότερα του ενός μαθήματα την ίδια ημέρα και των τριών την εβδομάδα. Ο Διευθυντής έχει την ευθύνη της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας και συντονίζει τη διεξαγωγή των ωριαίων δοκιμασιών, σύμφωνα με το πρόγραμμα που κατατίθεται από τους διδάσκοντες
  2. Στο Γενικό Λύκειο η αξιολόγηση γίνεται σύμφωνα με το Π.Δ. 60/2006                                      (ΦΕΚ 65 τ. Α΄ ) ,   με το ΠΔ 48/2012 και το ΠΔ 34/2013
  3. Στο Επαγγελματικό Λύκειο η αξιολόγηση γίνεται σύμφωνα με                                το Π.Δ. 50/2008 (ΦΕΚ 81 τ. Α΄) όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 43/2010             (ΦΕΚ 86 τ. Α΄)
  4. Στις επαγγελματικές Σχολές η αξιολόγηση γίνεται σύμφωνα με                                 το ΠΔ 51/2008 (ΦΕΚ 82 τ.Α΄)
  5. Οι ολιγόλεπτες εξετάσεις (tests) γίνονται χωρίς περιορισμό κατά την κρίση του καθηγητή που διδάσκει το μάθημα (ΠΔ 268/1982 Αρθ.1 παρ.1) Δεν πρέπει όμως να γράφουν περισσότερα από ένα test την ημέρα και τρία την εβδομάδα.
  6. Τα θέματα που δίνονται στους μαθητές θα πρέπει να προϋποθέτουν απαντήσεις, τις οποίες μπορούν οι μαθητές να διατυπώσουν στον τελικό υπολειπόμενο χρόνο της δοκιμασίας (Γ2/6156/24-12-1986 ΥΠ.Ε.Π.Θ.)
  7. Τα γραπτά των παραπάνω γραπτών εξετάσεων και δοκιμασιών, διορθώνονται από το διδάσκοντα, τίθενται υπόψη των μαθητών για να ενημερωθούν ως προς την επιτυχή ή όχι ανάπτυξη του θέματος. Επίσης τίθενται υπόψη των γονέων εφόσον το ζητήσουν (Π.Δ. 420/778 Αρθ.2 παρ.8)

Δ. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΩΝ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ
               
Σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο μόνο για τις Ερευνητικές εργασίες (αρ. πρωτ .124062/Γ2 6-9-2013), είναι δυνατόν και οι συνάδελφοι ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 του Λυκείου, υπό προϋποθέσεις να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση ενός (01) ερευνητικού θέματος ανά τετράμηνο.  Είναι σημαντικό κάθε Λύκειο να ορίσει Συντονιστή Ερευνητικών Εργασιών.  Τόσο οι Ερευνητικές Εργασίες όσο και οι Βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο καλό θα είναι να ανατεθούν έγκαιρα  σε εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να αναλάβουν το μάθημα.
Τα μαθήματα αυτά υλοποιούνται σε Τμήματα Ενδιαφέροντος 16–20 μαθητών, που λειτουργούν παράλληλα σε δίωρη ζώνη στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Αν αυτό είναι πολύ δύσκολο,  είναι δυνατόν να υιοθετηθεί η λύση των δύο ζωνών, η οποία περιορίζει, αλλά δεν στερεί, το δικαίωμα των μαθητών στην επιλογή των θεμάτων που τους ενδιαφέρουν, ενώ ταυτόχρονα μειώνει στο μισό τις ανάγκες σε αίθουσες και πόρους.
Σε περίπτωση που οι αίθουσες του σχολείου δεν επαρκούν και δεν υπάρχει άλλη λύση, μπορούν οι Ερευνητικές Εργασίες και οι Βιωματικές δράσεις να υλοποιούνται ανά τμήμα γενικής παιδείας, μετά από αίτηση για έγκριση από  το Σχολικό Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης.
 Όταν οριστικοποιηθεί το θέμα των αναθέσεων του μαθήματος στα Λύκεια, το οποίο υπενθυμίζω ότι είναι, μάθημα α΄ ανάθεσης για όλες τις ειδικότητες, παρακαλώ να μου αποστείλετε συμπληρωμένο κατάλογο με το όνομα, την ειδικότητα των συναδέλφων και τον τίτλο της Ερευνητικής Εργασίας , ώστε να δοθεί η σχετική έγκριση.
Επίσης περιμένω για έγκριση τις διδακτικές προτάσεις Βιωματικών Δράσεων, για την Α’ Γυμνασίου σε θέματα «Σχολικής και Κοινωνικής ζωής» αλλά και τη Β΄ τάξη σε  θέματα των διδακτικών αντικειμένων «Φύση και Άσκηση» και «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», υλικό για τα οποία μπορείτε να βρείτε στο Φωτόδεντρο : http://ebooks.edu.gr/2013/course-main.php?course=DSGYM-B121 .
 Θα είναι χαρά μου να συνεργαστώ προσωπικά για τα μαθήματα αυτά με καθηγητές όλων των ειδικοτήτων που θα το επιθυμούσαν.

Ε. ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
                Επίσης περιμένω από όλα τα σχολεία ευθύνης μου για έγκριση ως το προς το παιδαγωγικό σκέλος τα ωρολόγια προγράμματα


ΣΤ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
       Θα βρίσκομαι στο γραφείο μου στον 5Ο όροφο, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας κάθε Τρίτη και  Τετάρτη 9.00 π.μ.-15.00μμ (Τηλ. 2513503512, email:sym02-kav2@sch.gr ). Είμαι ωστόσο στη διάθεσή σας να συζητήσουμε όποιο θέμα ευθύνης μου σας απασχολεί μετά από τηλεφωνική συνεννόηση στο 6945705276 και ορισμό σχετικού ραντεβού σε άλλη ώρα και μέρα .
Πολύ σύντομα, θα ακολουθήσει  το πρόγραμμα επιτόπιων επισκέψεων μου για συνεργασία από κοντά .Καλή νέα Χρονιά σε όλους!
Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ02
Ν. ΚΑΒΑΛΑΣ



Δρ ΚΟΚΟΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου