Τετάρτη,30 Απριλίου 2014
ΘΕΜΑ: «Κοινή Ερώτηση σε Υπουργούς για το Κοινωνικό
Μέρισμα».
Ο Βουλευτής Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης σε κοινή ερώτηση που
κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομικών κ. Στουρνάρα και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας κ.
Βρούτση, αναφέρει τα εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Στουρνάρα
Προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ . Βρούτση
Προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ . Βρούτση
Θέμα : Αποκατάσταση αδικιών στην καταβολή του
κοινωνικού μερίσματος
Κύριε Υπουργέ,
Στις 16/04/2014 υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) για το κοινωνικό μέρισμα, σύμφωνα με την οποία καθορίζονται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την καταβολή του, το ύψος του, καθώς και οι κατηγορίες των δικαιούχων. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία οι θυσίες του ελληνικού λαού επιβεβαιώνονται μέσω της επίτευξης του πρωτογενούς πλεονάσματος και αρχίζουν πλέον να πιάνουν τόπο.
Κύριε Υπουργέ,
Στις 16/04/2014 υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) για το κοινωνικό μέρισμα, σύμφωνα με την οποία καθορίζονται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την καταβολή του, το ύψος του, καθώς και οι κατηγορίες των δικαιούχων. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία οι θυσίες του ελληνικού λαού επιβεβαιώνονται μέσω της επίτευξης του πρωτογενούς πλεονάσματος και αρχίζουν πλέον να πιάνουν τόπο.
Ωστόσο, είναι προφανείς
οι κατάφωρες αδικίες που προκύπτουν σε βάρος των οικονομικά
αδύνατων ομάδων του πληθυσμού , οι οποίες είναι και αυτές που τόσο πολύ
έχουν ανάγκη να λάβουν το εν λόγω επίδομα σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική
συγκυρία. Χαρακτηριστικό είναι πως εκτός «βοηθήματος» μένει πλήθος
αιτούντων που έχουν πενιχρό ή και καθόλου εισόδημα. Σύμφωνα με επίσημα
στοιχεία το κοινωνικό επίδομα το δικαιούται ένας στους επτά Έλληνες, καθώς τα
τεκμήρια προστίθενται στο ήδη χαμηλό ποσό των 6.000 ευρώ που αποτελεί το
εισοδηματικό όριο, με συνέπεια να μεγαλώνει η φορολογική βάση και να
αποκλείεται το μεγαλύτερο μέρος όσων υποβάλλουν αίτηση.
Αξίζει να σημειωθεί
ότι ανάμεσα σε όσους απορρίπτονται βρίσκονται ακόμη και
μακροχρόνια άνεργοι, αφού σύμφωνα με το άρθρο 2 της Υπουργικής
Απόφασης «εξαιρούνται από τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος τα φυσικά
πρόσωπα τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων
ως προστατευόμενα μέλη του υπόχρεου, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα τα οποία
δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι
φιλοξενούνται». Έτσι, η αίτηση αφορά στο εισόδημα του νοικοκυριού και
δεν είναι ατομική, με αποτέλεσμα άνεργος για δύο ή και τρία
χρόνια να μην δύναται να πάρει το οικονομικό βοήθημα, επειδή
φιλοξενείται στο σπίτι των γονιών του. Παράλληλα πρέπει να αναφερθεί ότι σε
περίπτωση που κάποιος είναι «νέος άνεργος» και παίρνει το επίδομα του ΟΑΕΔ,
αυτό προσμετρείται στα εισοδηματικά κριτήρια του νοικοκυριού.
Επειδή η πολιτική της
κυβέρνησης κινείται στην αποκατάσταση των αδικιών και ιδιαίτερα στην προστασία
των ευπαθών οικονομικά ομάδων, είναι αδήριτη ανάγκη να επιλυθούν οι όποιες
αδυναμίες της συγκεκριμένης Κ.Υ.Α. και να τηρηθούν προτεραιότητες με βάση τις
πραγματικές ανάγκες των δικαιούχων, καθώς υπάρχουν κατηγορίες που πρέπει να
επανεξεταστούν.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός
1) Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο, προκειμένου να
διευρυνθεί ο αριθμός των δικαιούχων του έκτακτου βοηθήματος που διανέμεται από
το πρωτογενές πλεόνασμα, αλλά και να αποκατασταθούν οι ανισότητες
και οι αδικίες που έχουν προκύψει;
2) Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο, ώστε κάθε
άνεργος, ο οποίος συνοικεί στην πατρική του στέγη και θεωρείται
"φιλοξενούμενος" από οικονομική αδυναμία να δύναται να λάβει το
κοινωνικό μέρισμα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου