Η πρώτη μέρα ενός μαθητή στο σχολείο είναι μια σημαντική στιγμή για τον ίδιο, γεμάτη συναισθήματα και προσδοκίες. Για ένα παιδί, η έναρξη της σχολικής ζωής σηματοδοτεί την είσοδο σε έναν νέο κόσμο γεμάτο γνώσεις, κοινωνικές εμπειρίες και εξερεύνηση.
Προετοιμασία για την πρώτη μέρα!
Η προετοιμασία για την πρώτη μέρα στο σχολείο ξεκινά πολύ πριν από την ημερομηνία έναρξης. ια το παιδί, η έννοια του σχολείου και οι προσδοκίες που έχει για αυτό διαμορφώνονται μέσα από συζητήσεις με τους γονείς, τις εμπειρίες των μεγαλύτερων αδελφών ή φίλων, καθώς και μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Οι γονείς διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν φάση, καθώς προσπαθούν να προετοιμάσουν το παιδί ψυχολογικά και πρακτικά για την έναρξη αυτής της νέας περιόδου της ζωής του.
Οι γονείς συνήθως επιδιώκουν να δημιουργήσουν μια θετική εικόνα για το σχολείο, παρουσιάζοντάς ως έναν χώρο όπου το παιδί μάθει πράγματα, θα κάνει φίλους και θα αναπτύξει τις ικανότητές του. Αυτή η προετοιμασία μπορεί να περιλαμβάνει επισκέψεις στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, για να εξοικειωθεί το παιδί με το περιβάλλον, καθώς και συζητήσεις για την καθημερινότητα, όπως η ώρα που θα πρέπει να ξυπνά το πρωί, το διάλειμμα και το πρόγραμμα μαθημάτων.
Επιπλέον, οι πρακτικές προετοιμασίες, όπως η αγορά της σχολικής τσάντας, των σχολικών ειδών και των ρούχων, μ μπορεί να είναι μια ευκαιρία για τους γονείς να ενθαρρύνουν το παιδί να συμμετέχει ενεργά και να εκφράσει προτιμήσεις Αυτό το αίσθημα οργάνωσης και συμμετοχής μπορεί να μειώσει άγχος που συνδέεται αβεβαιότητα πρώτης μέρας.
Το πρωινό της πρώτης μέρας στο σχολείο είναι συχνά γεμάτο ενέργεια, άγχος και ενθουσιασμό. Τα συναισθήματα του παιδιού μπορεί να ποικίλλουν από τον ενθουσιασμό για το νέο ξεκίνημα μέχρι τον φόβο του άγνωστου. Οι γονείς, από την άλλη πλευρά, μπορεί να νιώθουν υπερηφάνεια, αλλά και ανησυχία για το πώς θα αντιδράσει παιδί στο νέο περιβάλλον.
Η ρουτίνα του πρωινού παίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς θα ξεκινήσει η μέρα. Ένα υγιεινό πρωινό, επαρκής χρόνος για να ντυθεί παιδί και να ετοιμάσει πράγματά του, καθώς και μια ήρεμη, θετική ατμόσφαιρα μπορούν συμβάλουν σημαντικά στο να ξεκινήσει η μέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στον αγιασμό
Μόλις το παιδί φτάσει στο σχολείο, βρίσκεται αντιμέτωπο με μια νέα πραγματικότητα. Η εικόνα της σχολικής αυλής, γεμάτη παιδιά, μπορεί να είναι αγχωτική για ορισμένα παιδιά, ενώ για άλλα μπορεί να δημιουργεί Η συνάντηση με συμμαθητές και τους δασκάλους είναι η πρώτη πραγματική επαφή με το σχολικό περιβάλλον και αποτελεί κρίσιμο σημείο για τη διαμόρφωση της πρώτης εντύπωσης.
Οι δάσκαλοι διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο σε αυτήν διαδικασία. Η ικανότητά τους να καλωσορίσουν θερμά το παιδί και να το βοηθήσουν να ενσωματωθεί στο νέο περιβάλλον μπορεί να καθορίσει την επιτυχία της πρώτης μέρας. Συχνά, τα σχολεία οργανώνουν δραστηριότητες γνωριμίας και παιχνίδια, που βοηθούν παιδιά να χαλαρώσουν και να αρχίσουν αισθάνονται άνετα.
Η στιγμή αποχαιρετισμού στο σχολείο μπορεί να είναι δύσκολη, ειδικά αν το παιδί δεν έχει ξαναχωριστεί από τους γονείς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εδώ, η στάση των γονέων είναι καθοριστική. Ένας ήρεμος, ενθαρρυντικός αποχαιρετισμός, που δείχνει εμπιστοσύνη στις ικανότητες παιδιού να προσαρμοστεί, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Προτιμήστε να αποχωρήσετε από το σχολείο αφού το παιδί μπει μέσα στην και όχι νωρίτερα.
Μέσα στην τάξη
Η πρώτη είσοδος στην είναι ένα από τις πιο καθοριστικές στιγμές της ημέρας. Η τάξη είναι ο χώρος όπου το παιδί θα περάσει μεγάλο μέρος μέρας και όπου θα ξεκινήσει η διαδικασία της μάθησης. Το παιδί πιθανόν να έχει ήδη φανταστεί πώς θα είναι η τάξη και η πραγματικότητα μπορεί να είναι είτε καλύτερη είτε χειρότερη από τις προσδοκίες του. Ο τρόπος με τον οποίο ο δάσκαλος εισάγει το παιδί στην τάξη είναι κρίσιμος. Ένα φιλικό καλωσόρισμα που δείχνει ενδιαφέρον για κάθε παιδί ξεχωριστά μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αισθανθεί ασφαλές ευπρόσδεκτο. Η τοποθέτηση στην και η επιλογή του θρανίου, η γνωριμία με άλλους μαθητές και η πρώτη επαφή με τα σχολικά υλικά και τα καθήκοντα της ημέρας είναι στιγμές που σηματοδοτούν την αρχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για πολλά παιδιά, η πρώτη αυτή επαφή μπορεί να είναι γεμάτη περιέργεια και ενθουσιασμό. Ωστόσο, είναι φυσιολογικό να υπάρχουν και συναισθήματα ανασφάλειας, καθώς το παιδί προσπαθεί να κατανοήσει το νέο περιβάλλον και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και τις νέες υποχρεώσεις του.
Κοινωνικότητα και νέοι φίλοι
Πολύ σημαντικές πρώτη μέρα στο σχολείο είναι η δυναμική της ομάδας και η δημιουργία νέων φιλιών. Η ικανότητα του παιδιού να κοινωνικοποιηθεί και να συνδεθεί με τους συμμαθητές του παίζει σημαντικό ρόλο στην ψυχολογική του ευημερία και στη σχολική του επιτυχία.
Οι πρώτες μέρες στο σχολείο προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για κοινωνική αλληλεπίδραση, είτε μέσω των παιχνιδιών στο διάλειμμα, είτε μέσω των ομαδικών δραστηριοτήτων στην Οι φιλίες που μπορεί να σχηματιστούν αυτές τις ημέρες συχνά διαρκούν για πολλά χρόνια και μπορεί επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την εμπειρία του παιδιού στο σχολείο.
Το διάλειμμα είναι η στιγμή που τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να απελευθερώσουν ενέργειά τους, να παίξουν και να κοινωνικοποιηθούν. Για πολλά παιδιά, αυτή η στιγμή είναι η αγαπημένη τους στη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Το παιχνίδι στο διάλειμμα δεν είναι μόνο μια ευκαιρία για φυσική δραστηριότητα, αλλά και ένας τρόπος να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να κάνουν νέους φίλους και να εξερευνήσουν τη δημιουργικότητά τους. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα παιδιά το ίδιο εξωστρεφή ή άνετα με την κοινωνική αλληλεπίδραση. Ορισμένα παιδιά μπορεί να χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ανοίξουν και να αισθανθούν άνετα με τους συμμαθητές τους. Εδώ, ο ρόλος του δασκάλου είναι καθοριστικός στο να ενθαρρύνει τις θετικές αλληλεπιδράσεις και να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες.
Απολογισμός πρώτης μέρας
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης σχολικής μέρας, η επιστροφή στο σπίτι είναι μια στιγμή για αναστοχασμό και συζήτηση. Τα παιδιά συνήθως είναι γεμάτα εντυπώσεις και συναισθήματα, και είναι σημαντικό να έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν αυτά που με βιώσαν με τους γονείς τους.
Οι γονείς μπορούν παίξουν έναν πολύ υποστηρικτικό ρόλο, ακούγοντας προσεκτικά το παιδί τους, δείχνοντας ενδιαφέρον για τις ιστορίες και τις εμπειρίες και παρέχοντας ενθάρρυνση και αναγνώριση για τις προσπάθειές Αυτό βοηθά το παιδί να επεξεργαστεί εμπειρίες και να αναπτύξει θετικά συναισθήματα για το σχολείο.
Συνοψίζοντας, η πρώτη μέρα στο σχολείο μπορεί έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στην εμπειρία του παιδιού από την εκπαίδευση. Αν αυτή η πρώτη επαφή είναι θετική, το παιδί είναι πιο πιθανό να αναπτύξει μια θετική στάση απέναντι στη μάθηση και να αισθάνεται άνετα στο σχολικό περιβάλλον.
Αντίθετα, μια αρνητική εμπειρία μπορεί οδηγήσει σε άγχος και απογοήτευση, καθιστώντας τη μετάβαση στη σχολική ζωή πιο δύσκολη. Για αυτό είναι σημαντικό οι γονείς και οι δάσκαλοι να συνεργάζονται για να εξασφαλίσουν ότι η πρώτη μέρα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή και ευχάριστη.
Για να διασφαλιστεί όσο γίνεται ότι αυτή η εμπειρία της πρώτης ημέρας αλλά και όλη η σχολική καθημερινότητα θα είναι θετικές και ενδυναμωτικές για το παιδί φέτος γίνονται από την κυβέρνηση και υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη 11 μεγάλες αλλαγές σε όλες βέβαια τις βαθμίδες της σχολικής και όχι μόνο στο δημοτικό, οι οποίες είναι:
1. Δέκα χιλιάδες διορισμοί εκπαιδευτικών όλων ειδικοτήτων που θα ενισχύσουν δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
2. Καινοτόμο ψηφιακό φροντιστήριο που θα δώσει βοήθεια σε χιλιάδες μαθητές.
3. 3. Αυτόνομες τάξεις σε απομακρυσμένες περιοχές.
4. 36.264 διαδραστικοί πίνακες που θα μπουν στα σχολεία για πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό μάθημα.
5. Εφαρμογή e-parents, νέο ψηφιακό εργαλείο για την ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων.
6. Πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr. πλατφόρμα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό που τα περιστατικά του αυξάνονται ραγδαία.
7. «Κινητό στην Απαγόρευση χρήσης κινητού στον χώρο του σχολείου.
8. Δράσεις για τον αθλητισμό, το περιβάλλον, την ενσυναίσθηση και για πιο ενεργούς και ευσυνείδητους αυριανούς πολίτες.
9. Εφαρμογή σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού για την καθοδήγηση των μαθητών της Α' Λυκείου.
10. Αναμόρφωση του μαθήματος πληροφορικής που θα βασίζεται σε 4 άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισμός και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.
11. Προώθηση της φιλαναγνωσίας με ανάγνωση ολόκληρων λογοτεχνικών έργων Ελλήνων και ξένων συγγραφέων αλλά και χρήση του ψηφιακού και έντυπου πολλαπλού βιβλίου μέσω του οποίου εκπαιδευτικοί και μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους πολλαπλές πηγές μάθησης. Ας ευχηθούμε μια ήρεμη και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους τους μαθητές!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου