Σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου στα Χανιά, τα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ δεν έχουν αρμοδιότητα κήρυξης απεργίας-αποχής.
Σχετικά με τη δικαστική εξέλιξη της προκηρυχθείας απεργίας – αποχής εκ μέρους της Πρωτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την επωνυμία «Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων» που γνωστοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στις 15.03.2024 και συνδέεται με τη διαδικασία αξιολόγησης τόσο του ν. 4692/2020 (Α’ 111) όσο και του ν. 4823/2021 (Α’ 136) και των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων, κοινοποιείται η υπ’ αρ. 74/2024 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χανίων (Ειδική Διαδικασία Περιουσιακών Διαφορών).
Η υπ’ αρ. 74/2024 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χανίων (Ειδική Διαδικασία Περιουσιακών Διαφορών)
Με την ως άνω απόφαση αναγνωρίζεται ότι η ως άνω απεργία – αποχή είναι παράνομη μεταξύ άλλων και για τον λόγο ότι προκηρύχθηκε από πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση χωρίς να έχει η τελευταία σχετική προς τούτο αρμοδιότητα και κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 30 παρ. 8 περ. β του ν. 1264/1982. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι: «… η ως άνω απεργία – αποχή προκηρύχθηκε από την εναγόμενη πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση χωρίς να έχει σχετική προς τούτο αρμοδιότητα και κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 30 παρ. 8 περ. β του ν. 1264/1982, σύμφωνα με την οποία προκειμένου για δημοσίους υπαλλήλους η απεργία κηρύσσεται από δευτεροβάθμιες ή τριτοβάθμιες οργανώσεις με αποτέλεσμα η προκείμενη απεργιακή κινητοποίηση να παρίσταται παράνομη…».
Με τον τρόπο αυτό επιβεβαιώνεται το περιεχόμενο της υπό στοιχεία 29287/Ε3/20.03.2024 Εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘΑ, η οποία ανέφερε ότι: «…απεργίες που έχουν κηρυχθεί ή πρόκειται να κηρυχθούν από τοπικές πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις εκπαιδευτικών με αίτημα την αποχή από τη διαδικασία αξιολογήσεως των ν.4692/2020 και 4823/2021 και των κατ’ εξουσιοδότηση τούτων κανονιστικών αποφάσεων και εγκυκλίων δεν είναι σύννομες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο στοιχ. β της παρ. 8 του άρθρου 30 του ν. 1264/1982 (Α’ 79).». Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 29287/Ε3/20.03.2024 εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ.
Το σκεπτικό της απόφασης
Στο σκεπτικό της απόφασης, παρότι στο “Δια ταύτα” κρίθηκε μόνο παράνομη η απεργία -αποχή, το Μονομελές Πρωτοδικείο Χανίων, κάνει λόγο και για καταχρηστική (πολιτική).
Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
Η απεργία αυτή είναι παράνομη (και ως καταχρηστική) διότι:
α. προκηρύχθηκε από την εναγόμενη πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 30 , παρ 8, περ. β του νόμου 1264/1982 , σύμφωνα με την οποία προκειμένου για δημοσίους υπαλλήλους η απεργία κηρύσσεται από δευτεροβάθμιες ή τριτοβάθμιες οργανώσεις, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης,
β. δεν τηρήθηκε την εκ του άρθρου 3 του νόμου 2224/1994 υποχρέωση της εναγόμενης περί κατάθεσης ενώπιον του ΟΜΕΔ (Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας) αίτησης διεξαγωγής δημοσίου διαλόγου για τα αιτήματα της απεργίας,
γ. αποτελεί πολιτική απεργία, που αποσκοπεί αποκλειστικά στην κατάργηση των νομοθετικών διατάξεων .
Το δικαστήριο, αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, κρίνει ότι η εξαγγελθείσα από την ΕΛΜΕ Χανίων , απεργία, με την οποία διεκδικούνται αιτήματα, η ρύθμιση των οποίων ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της πολιτείας και μπορεί να γίνει μόνο με θέσπιση ή τροποποίηση ισχυόντων κανόνων δικαίου, είναι πολιτική απεργία, αφού επιχειρεί να καταλύσει το δικαίωμα της πολιτικής εξουσίας να νομοθετεί σε ζήτημα , που ανήκει στην αποκλειστική ρυθμιστική εξουσία της, καθιστώντας με τον τρόπο αυτό στάσιμο το προσφερόμενο εκπαιδευτικό έργο προς βλάβη των μαθητών και των οικογενειών τους, δοθέντος ότι λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης να υπόκειται σε συνεχή αξιολόγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου