«Ψήνονται» νέοι διορισμοί στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), όπως αναφέρεται στο υπουργείο Παιδείας, που τέθηκε χθες, Πέμπτη, σε δημόσια διαβούλευση, αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και καταστρατηγεί τη δημόσια παιδεία, αλλά και «καταπατά» το σύνταγμα.
Σημειώνεται ότι οι παραπάνω διορισμοί θα υλοποιηθούν βάσει των αξιολογικών πινάκων του ΑΣΕΠ.
Στο σχετικό άρθρο του εν λόγω νομοσχεδίου αναφέρεται ότι διαγράφεται η φράση «εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ τουλάχιστον ετών, από τα τρία τουλάχιστον έτη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), ή ΚΕΔΑΣΥ» της παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 4823/2021 και προστίθεται η δυνατότητα του διορισμού για την κάλυψη των θέσεων.
Έτσι θα διευκολυνθεί η πληρέστερη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με αποτέλεσμα να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και να επιταχυνθεί η υλοποίηση του έργου τους, προς όφελος του συνόλου των μαθητών, περιλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το υπουργείο Παιδείας, σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρει τα εξής:
«Η ρύθμιση είναι αναγκαία για να μπορούν να πραγματοποιηθούν περισσότερες μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις και διαθέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ σε ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και διορισμοί απευθείας σε κενές οργανικές θέσεις των κέντρων αυτών. Οι οργανικές θέσεις που έχουν συσταθεί στα ΚΕΔΑΣΥ της χώρας είναι 1.023. Το προηγούμενο σχολικό έτος, 2022-23, ήταν καλυμμένες μόνο 419 και οι 604 ήταν κενές. Επίσης είχαν προσληφθεί 1.061 αναπληρωτές. Το τρέχον σχολικό έτος, 2023-24 είναι καλυμμένες μόνο 469 και οι 554 είναι κενές ενώ έχουν ήδη προσληφθεί 1.135 αναπληρωτές. Επομένως, η ρύθμιση είναι αναγκαία καθώς η έλλειψη μόνιμου και σταθερού ανθρώπινου δυναμικού στα ΚΕΔΑΣΥ που παρατηρείται έχει ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, την καθυστέρηση έναρξης της αξιολογικής διαδικασίας, με λίστες αναμονής, που σε κάποια ΚΕΔΑΣΥ φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 2 χρόνια, καθώς και σπατάλη εργατοωρών κάθε χρόνο για την εκπαίδευση, από το λιγοστό μόνιμο προσωπικό, των αναπληρωτών που τοποθετούνται και δεν διαθέτουν εμπειρία». Αναλυτικά το άρθρο 164 – Ρυθμίσεις για το μόνιμο προσωπικό των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 15 ν. 4823/2021.
Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο
Στο τρίτο κεφάλαιο του νομοσχεδίου, που έχει ως τίτλο: «Ρυθμίσεις θεμάτων Ειδικής Αγωγής», και πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 164, αναφέρεται ότι:
«Ρυθμίσεις για το μόνιμο προσωπικό των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 15 ν. 4823/2021 Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), περί στελέχωσης των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης, διαγράφεται η φράση «εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία τουλάχιστον έτη σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.), ή ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.», προστίθεται η δυνατότητα του διορισμού για την κάλυψη των θέσεων και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Η κάλυψη των θέσεων των περ. α) και β) της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π., κατά περίπτωση, με διορισμό, μετάθεση, μετάταξη, απόσπαση ή διάθεση ύστερα από αίτησή τους. Για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ή μέλη του Ε.Ε.Π.. Οι θέσεις των περ. α) και β) της παρ. 1, που αποδίδονται σε μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας, καλύπτονται κατ’ αποκλειστικότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας μόνο στις περιπτώσεις που οι θέσεις πληρούνται με μετάθεση ή μετάταξη. Οι διοικητικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. δύναται να καλύπτονται και με αποσπάσεις εκπαιδευτικών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου