Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

Παράνομη κρίθηκε η απεργία αποχή από την αξιολόγηση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών

 

Παράνομη κρίθηκε η απεργία αποχή από την αξιολόγηση

Κρίθηκε παράνομη, όπως αναμενόταν, η απεργία αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση, με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, στο οποίο συζητήθηκε σήμερα Τρίτη 27 Φεβρουαρίου και ώρα 13:00, η αγωγή κατά της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ για την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, την οποία κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μετά την απόφαση αυτή αναμένονται τα επόμενα βήματα της ΔΟΕ-ΟΛΜΕ αλλά και της ΑΔΕΔΥ.

Σύμφωνα με την απόφαση:

Περαιτέρω αποδεικνύεται ότι οι εναγόμενες δεν τήρησαν την απορρέουσα από το άρθρο 3 ν. 2224/1994 υποχρέωσή τους για την υποβολή ενώπιον του Ο.ΜΕ.Δ. αίτησης διεξαγωγής δημόσιου διαλόγου για τα αιτήματα της απεργίας ως τούτο δεν αμφισβητείται από τις εναγόμενες γεγονός που καθιστά την ένδικη απεργία – αποχή παράνομη.

Συναφώς πρέπει να σημειωθεί ότι αλυσιτελώς προβάλλουν οι εναγόμενες ότι η ένδικη απεργία είναι «λευκή», αφού ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση για την νομιμότητα της λευκής απεργίας πρέπει να τηρηθούν όλες οι υπό του νόμου προβλεπόμενες διατυπώσεις για την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας, άλλως αύτη τυγχάνει παράνομη.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω και παρελκομένης της εξέτασης των λοιπών λόγων παρανομίας της ένδικης απεργίας λόγω καταχρηστικότητας, πρέπει να γίνει δεκτή η υπό κρίση αγωγή ως βάσιμη στην ουσία της, να αναγνωριστεί ότι η ένδικη απεργία είναι παράνομη, να απαγορευτεί η συνέχισή της με την απειλή χρηματικής ποινής σε βάρος των εναγομένων ποσού 3.000 ευρώ για κάθε παράβαση του διατακτικού της παρούσας.

Περαιτέρω, πρέπει να κηρυχθεί η παρούσα προσωρινά εκτελεστή κατά την ως άνω καταψηφιστική διάταξή της, καθόσον, κατά τη κρίση του παρόντος Δικαστηρίου, συντρέχουν εξαιρετικοί προς τούτο λόγοι δεδομένου ότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση θα βλάψει τη λειτουργία των σχολείων.

Τέλος τα δικαστικά έξοδα μεταξύ των διαδίκων πρέπει να συμψηφιστούν λόγω του ιδιαίτερα δυσχερούς της ερμηνείας των κανόνων δικαίου, που εφαρμόστηκαν, όπως ορίζεται ειδικότερα στο διατακτικό της παρούσας.

Με την αγωγή ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ ζητούσε:

1. Να αναγνωρισθεί ότι είναι παράνομη (τυπικά, καθώς και ως καταχρηστική) η κηρυχθείσα από τις εναγόμενες απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που καλύπτονται συνδικαλιστικά από αυτές, από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την εφαρμογή του ν. 4823/21, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της», καθώς και των διατάξεων των εφαρμοστικών τούτων εγκυκλίων.

2. Να απαγορευτεί η συνέχιση της ως άνω απεργίας – αποχής.

3. Να καταδικαστούν οι εναγόμενες σε -άλλως και επικουρικώς να απειληθεί εναντίον τους- χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε μεμονωμένη παραβίαση της απόφασης που θα εκδοθεί,

4. Να κηρυχθεί προσωρινώς εκτελεστή η απόφαση που θα εκδοθεί, συνολικώς, ήτοι αναφορικώς προς όλα τα παραπάνω αιτήματά μου,

5. Να καταδικαστούν οι εναγόμενες στην εν γένει δικαστική δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου.

Το ΥΠΑΙΘΑ επικαλέστηκε μεταξύ άλλων:

Λόγω του ακραίου κατεπείγοντος, καθώς από τις 31/1/2024 έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία για τις πρώτες ενέργειες αξιολόγησης και 9/2/2024 παρέρχεται και δεύτερη καταληκτική ημερομηνία για τη διαδικασία ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (εγκύκλιος 5302/ΓΔ5/17-1-2024), ενώ η ένδικη απεργιακή κινητοποίηση έχει, σύμφωνα με τις εναγόμενες, ξεκινήσει και αν δεν εκδοθεί απόφαση απολύτως άμεσα, θα ματαιωθεί ο σκοπός των επίμαχων διατάξεων που καθιερώνουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς ο νομοθέτης έκρινε απολύτως σκόπιμο και αναγκαίο ότι οι διαδικασίες για τη βελτίωση της ατομικής απόδοσης των εκπαιδευτικών και την προαγωγή και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του παιδαγωγικού, διδακτικού και υποστηρικτικού έργου που προσφέρεται, στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου